Gå til innhold

Første skritt innpå treningsenteret, og hva nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg har aldri vært på et treningssenter før, jeg gruer meg like mye som jeg gjør for å komme til tannlegen. Jeg er skikkelig redd for å stå der som en halvfeit idiot som ikke skjønner noe. Noen må ta dette med meg steg for steg. Kan an spørre de som jobber der om de kan vise hvordan den og den greia fungerer? Om de kan si åssen man stiller den og den? Og hvis du står der og gjør alt feil, ser bare folk dumt på deg eller hjelper de deg? Jeg skjønner ingenting, er redd for å å inn dørene og thats it, ikke skjønne ditt eller datt og løpe ut igjen. Har ikke råd til personlig trener timer nå, må kjøpe et dyrt medlemskap på en treningskjede her på bygda, så blir mange hundre i måneden allerede.

Anonymkode: ac8dc...884

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

så bra du har meldt deg inn! jeg var som deg, livredd for å i det hele tatt prøve å skru på treningsmaskinene. sto der et par ganger og skrudde og skjønte ikke bæret, tiltross for at de fleste apparater har en brukerveiledning på siden. følte alle så på meg, maskinene så ut som reneste iq-tester :laugh:   jeg har sosialangst, så det gjorde ikke akkurat saken bedre :fnise: men etter år med trening har jeg merket at de fleste har mer enn nok med sitt. og er det en som ser at du sliter pleier de komme og hjelpe. hvis ikke er det ingen skam å spørre verken vedkommende ved siden av deg eller aller helst de ansatte. kan anbefale gruppetrening, gir meg mye mer motivasjon, ble veldig lei apparattrening ganske kjapt. eller så kan du trene med løse vekter, samt trene mage/rompe med stor og liten ball? se på youtube så finner du masse finner øvelser med ball. har de romaskiner er det og god trening.  lykke til, igjen, husk at de fleste føler seg lost i starten og at de fleste er i sin egen verden!

Anonymkode: bb333...3e4

Skrevet

Jeg stilte for første gang på et treningssenter som en helfeit idiot. Og vet du hva? Det var ingen som brydde seg noe om at jeg var der ;) Du kan spørre de som jobber der om hjelp, det er også mange sentere som tilbyr gratis veiledningstimer for nye medlemmer. Om ditt gjør det benytt deg av det for å bli litt varm i trøya. Gjør du feil kan det hende noen retter åå deg, men det er ikke sikkert. Tilbyr senteret ditt gruppetimer? Der kan du nemlig også lære litt om teknikk og slikt. 

Nå syv år etterpå er jeg ikke lenger feit og kan ikke se for meg et liv uten trening. Aldri vært i bedre form og nå er jeg 30 :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trene? :vetikke:

Anonymkode: e1053...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg meldt meg på noen gruppetimer i starten. Da lærer du teknikk og får kommet igang! 

Ingen blir sett rart på på gymmen, det er utelukkende positivt å dra dit, og alle rundt deg tenker «så bra at du velger å ta tak i helsa di!» 👏🏻 

Derimot opplever jeg sjeldent at noen sier fra hvis noe utføres feil. Så hvis du skal prøve deg på apparater ville jeg bedt om å få laget et opplegg som du kan følge. Da viser de deg de øvelsene du skal gjøre 👍🏻

Anonymkode: 44617...f2c

AnonymBruker
Skrevet

Føler dette blir en tråd hvor liksom-PT'er skal bidra med all sin kunnskap om ''fasiten'', - bare basert på trådtittel.

Gleder meg til fortsettelsen! :)

Anonymkode: e4b07...f19

Skrevet

De fleste treningssentere byr på en pt første gang.

Og alle som er der har mer enn nok med seg selv, ikke tenk på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...