Gjest Lurer. Skrevet 24. februar 2005 #1 Del Skrevet 24. februar 2005 Noen som har kjøpt pleksiglass og vet hvor mye dette koster? Er det flere typer? Tenker på å ha det i dusjsonen på badet, utenpå slikt våtromssystem. Litt enklere å rengjøre enn et dusjkabinett kanskje??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #2 Del Skrevet 24. februar 2005 Det er pleksi i dusjvegger også. en tynn type. plexi får du i mange tykkelser. pleksi er ikke lettere åå holde rent. Tåler eks ikke dampasking. Jeg har pleksi under pc-stolen for ikke å ødelegge gulvet. du kan eks lage flotte bilder med pleksi. Du risser inn etter tegning. har i løsfarve og stryker utover. Flott kunst.Pleksi er dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #3 Del Skrevet 7. mars 2005 Pleksiglass er så vidt jeg husker flytende ved 100 grader, så det kan lett bøyes til ved hjelp av en føner eller lignende. men det blir lett stripete og matt og jeg er ikke helt sikker på hvor glad det er i sterke badevaskemidler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. mars 2005 #4 Del Skrevet 10. mars 2005 Anbefaler ikke plexi til flater som skal holde seg pene - det blir helt hvitt av riper bare etter noen få gangers vask. Det er altfor mykt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 12. mars 2005 #5 Del Skrevet 12. mars 2005 du kan eks lage flotte bilder med pleksi. Du risser inn etter tegning. har i løsfarve og stryker utover. Flott kunst.Pleksi er dyrt. Så spennende! Lager du trykk på pleksiplata, eller blir resultatet på pleksiplata bildet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #6 Del Skrevet 12. mars 2005 Så spennende! Lager du trykk på pleksiplata, eller blir resultatet på pleksiplata bildet? Resultatet blir på pleksiglasset. med fin ramme på blir dette veldig spesiell kunst. Lærte det fra en fra usa som drev med dette. trodde ikke det var mulig da jeg så resultatet første gang. Noe som ikke alle har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 13. mars 2005 #7 Del Skrevet 13. mars 2005 Resultatet blir på pleksiglasset. med fin ramme på blir dette veldig spesiell kunst. Lærte det fra en fra usa som drev med dette. trodde ikke det var mulig da jeg så resultatet første gang. Noe som ikke alle har. Ideen falt rett hjem hos meg! Hjertelig takk! Vet du hvor jeg får tak i pleksi?Med løsfarge, tenker du da på fargepigment pulver ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #8 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg kjøpte pleksi på en kontorrekvisitabutikk. Der får du de tykke. (slik de bruker under kontorstoler) Du kan bruke løsfarve, noe som blir penest eller noe vannbasert, så du kan vaske vekk overflødig. Fortell hvordan det går når du starter. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 13. mars 2005 #9 Del Skrevet 13. mars 2005 Jepp! Er så giret på å starte! Har tenkt ut en morsom måte å ramme bildet på, men bolter til en plate bak og luft imellom. Tror det kan bli stilig! Så risse inn en røff kroki. Gleder meg! Hjertelig takk for inspirasjonen! Glimrende ide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2005 #10 Del Skrevet 13. mars 2005 Nå husker jeg ikke hva han brukte til å ripe inn med,men det må jo bli litt dybde da. en slik du inngraver i glass med? jeg har sett det innrammet og jeg trodde det var noe rådyr kunst. Nå var han en veldig kreativ person...Han laget også små som han limte utenpå lightere og sånn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. mars 2005 #11 Del Skrevet 13. mars 2005 Noen som har kjøpt pleksiglass og vet hvor mye dette koster? Er det flere typer? Tenker på å ha det i dusjsonen på badet' date=' utenpå slikt våtromssystem. Litt enklere å rengjøre enn et dusjkabinett kanskje???[/quote'] Vet om noen som har det bak badekaret for å beskytte veggene. De var uheldige da de skulle skru dem opp så det ble en diger sprekk i glasset. Ikke spesielt pent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 19. mars 2005 #12 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg har sjekket litt priser på pleksiglass og det er ganske dyrt. Nå skal jeg ha tykke plater, så det er selvfølgelig dyrere enn det du er ute etter. I 1 cm tykkelse koster det ca kr 1100 pr m2. Halve tykkelsen var halve prisen. Du må kanskje ha 3-4 mm? Har sjekket hos en glassforhandler i Mysen, kan godt hende det er store prisvariasjoner ute og går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2005 #13 Del Skrevet 20. mars 2005 tA DEN TYKKESTE OM DU SKAL LAGE KUNST UT AV DET. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 20. mars 2005 #14 Del Skrevet 20. mars 2005 tA DEN TYKKESTE OM DU SKAL LAGE KUNST UT AV DET.Ja det blir nok finest i tykt, men det er jo så jækla dyrt! Tror jeg må eksperimentere litt først, og sjekke om det blir noe i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2005 #15 Del Skrevet 21. mars 2005 Ja det blir nok finest i tykt' date=' men det er jo så jækla dyrt! Tror jeg må eksperimentere litt først' date=' og sjekke om det blir noe i det hele tatt. [/quote''] Du behøver jo ikke kjøpe en kvadrat først for å prøve dette- De har jo mindre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loop Skrevet 22. mars 2005 #16 Del Skrevet 22. mars 2005 Joda, til testing kan jeg få rester gratis også, men jeg liker store bilder! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå