AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Er 39 og syns det er på tide å ha hår som en 39-åring...det vil si, litt freshere enn det er akkurat nå. Det rekker til rumpa og jeg syns det er slitt og ussete. I morgen har jeg bestemt å klippe det betraktelig kortere. Tenkte skulderlang eller omkring der. Er det noen av dere som har forslag til lengde, for jeg vet ikke om jeg bør gå for "rett nedenfor skuldre", "skulderlangt" eller "rett over skuldre" ? Kom gjerne med bilder om dere vil? Ønsker og forslag til hva jeg kan gjøre med min lange lugg (alt er like langt). Skråkutte foran eller få noen lag i håret eller hva? Hadde vært fint å vist et bilde til frisøren tenker jeg..... Anonymkode: f3c69...ecf 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Klipp det til ca bhhøyden på ryggen, da kan du ha lov og tekstur i det, pynte det og freshe det opp med frisyrer uten at det ser for kort ut. Tips fra min frisør hun hadde rett, når det ble klippet til bhhøyde så viste det hvor livlig, friskt og tykt det var, var akkurat passe høyde. Anonymkode: 8bbda...1a4 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 Rett over skulder er aller finest syns jeg. En lett oppklippet skrå bob med eller uten lugg. Anonymkode: 4237e...e92 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 Pa, luggen min ble klippet bittelitte grann skrått fremme Anonymkode: 8bbda...1a4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 «Lob», altså en lang bob, er noe de aller fleste kler. For eksempel: https://goo.gl/images/zdNkHx Anonymkode: 5a3c5...714 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 Vil bare si lykke til! Forandring fryder! Gi frisøren frie tøyler og hun vil klippe sånn som kler deg best, de er opptrent i å tilpasse frisyre etter hodefasong osv Skrå halvlang lugg, og litt oppklipt hår bak, med en lengde til nakken eller midt på skulderbladene høres fint ut , men om du er typen til å kle helt kort hår så kjør på! Frisøren gjør det som kler deg BEST så sett deg i stolen og ta det som det kommer. Unn deg en hodebunnsmassasje mens du er der og kanskje til og med farging av bryn for å føle deg litt ekstra tatt vare på En sånn dag hos frisøren gir selvtillittsboost og glede Anonymkode: 6d2e3...842
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 Jeg hadde langt hår, klippet meg til Lob og har aldri angret så mye i hele mitt liv! 4 mnd siden og jeg klarer enda ikke å se meg selv i speile med mindre jeg må 😂 Nesten litt tragisk, men føler jeg har mistet en stor del av meg selv. Vet jeg ikke har noe å klage på, livet går videre og håret vokser ut igjen. Men hater at jeg sitter igjen med nesten null selvtillit! Anonymkode: b6a17...b7b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: «Lob», altså en lang bob, er noe de aller fleste kler. For eksempel: https://goo.gl/images/zdNkHx Anonymkode: 5a3c5...714 "Lob" herregud da, så trendy ord man skal ha på alt. Bob er nå en ting, men "lob" er da en helt vanlig cut Hva har de begynt å kalle det når man har hår til korsryggen da? Ikke "langt hår" men "Superlob"? Anonymkode: 6d2e3...842 6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 Jeg vil si at det kommer an på håret ditt hva som er greit på deg, samt ansiktet etc. Jeg kan ikke ha lengde som er mellom ørene og skuldrene, altfor mye volum! Må ha det under skuldrene. Klipte meg helt kort for noen måneder sider, og nå venter jeg bare på at det skal vokse ut igjen, for trives så aboslutt ikke med det korte håret. Anonymkode: a751c...451
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #11 Skrevet 3. mai 2018 Jeg har veldig tykt hår, med noe fall i det . Tar jeg masse skum i, blir det bølgete og fint uten at jeg trenger bruke utstyr for å få det til. Likte det bildet av hun blonde med såkalt "lob", men tror jeg vil ha det ett hakk kortere.....men kanskje nedenfor skuldrene er fint, da. Takker for alle tips, leser med stor iver her Og ja jeg gleder meg. Er ikke redd for å "miste meg selv" med håret. Det vokser ut igjen ts Anonymkode: f3c69...ecf
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #12 Skrevet 3. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke ha lengde som er mellom ørene og skuldrene, altfor mye volum! Må ha det under skuldrene. Klipte meg helt kort for noen måneder sider, og nå venter jeg bare på at det skal vokse ut igjen, for trives så aboslutt ikke med det korte håret. Anonymkode: a751c...451 Høres ut som meg. Takk for det innspillet Anonymkode: f3c69...ecf
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #13 Skrevet 3. mai 2018 Doner gjerne håret ditt til noen som trenger det:) https://www.apollohair.no/donere-har/ Anonymkode: c4581...5cc 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #14 Skrevet 3. mai 2018 Er 39 år ensbetydende med å ha slitt og «ussent» hår? Jeg er 41 og har langt, friskt og velstelt hår. Må man snakke negativt om noe fordi man går for noe annet? Er det en form for forsøk på bekreftelse overfor seg selv, at det er «rett å gjøre»? Anonymkode: 4248d...2e6
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #15 Skrevet 3. mai 2018 De fleste kler hår til skuldrene. Kan klippe det sånn at det er kortere bak enn foran. Det er fint. Mange eldre med langt hår, men det som er, er at langt hår "drar" ansiktet nedover. Syns de med tykt og naturlig grått hår er fint da, om det er krøller eller fall i det. Litt sånn "kunstnerutrykk". Skal en ha langt hår, så må det være friskt og fint uansett alder. Anonymkode: d98cf...3ab
Gjest O.G. Skrevet 3. mai 2018 #16 Skrevet 3. mai 2018 Trenger du å klippe kort da, kan du ikke bare be frisøren om å klippe en rundt 15 cm?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #17 Skrevet 3. mai 2018 Siden du har hatt langt hår så lenge, så synes jeg du skal droppe å klippe det altfor kort. Ser at flere anbefaler bh-høyde, det høres smart ut. Da kan du sette det opp/ lage hestehale hvis du vil. Så kan du eventuelt klippe det enda kortere siden, hvis du fremdeles synes du har for mye hår Anonymkode: 449d2...129 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #18 Skrevet 3. mai 2018 Klipp deg helt kort og doner håret ditt til kreftsaken Anonymkode: fd795...260 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #19 Skrevet 3. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klipp deg helt kort og doner håret ditt til kreftsaken Anonymkode: fd795...260 Buzzcut og doner. Anonymkode: 4237e...e92
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #20 Skrevet 3. mai 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er 39 år ensbetydende med å ha slitt og «ussent» hår? Jeg er 41 og har langt, friskt og velstelt hår. Må man snakke negativt om noe fordi man går for noe annet? Er det en form for forsøk på bekreftelse overfor seg selv, at det er «rett å gjøre»? Anonymkode: 4248d...2e6 Å nei, ikke i det hele tatt, men MITT hår er slik kom kanskje ut litt feil, hehe....det HAR vært veldig fint, men jeg har ikke giddet gjøre noe med det på lenge. Var virkelig ikke ment som en fornærmelse til andre 39 åringer Syns for øvrig du trekker ordbruken min litt langt....jeg snakket om meg selv, that`s it og går ikke inn i videre diskusjon om akkurat det. Anonymkode: f3c69...ecf 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå