AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Fått tilbud om stilling innen undervisning på offentlig høyskole. Stillingen er et vikariat. Det er deltid. Drømmen min er å jobbe i akademia, spørsmålet er bare om slike korttidsstillinger vil føre meg noe nærmere målet? Anonymkode: 5e790...6be
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Spørs helt hvilken utdanning du har. Kreves som regel doktorgrad for fast stilling som vitenskapelig ansatt, har de store problemer med å finne kvalifiserte kan du kanskje komme unna med master eller lovnad om å ta doktorgrad innen et visst antall år. Anonymkode: d9c66...e4f
ashera Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 Ja, absolutt. All undervisningserfaring teller ved tilsetting. Med erfaring fra feltet vil du være du mer aktuell enn andre for lektorater eller doktorgradsstipend (så sant prosjektet ditt er godt) senere. Se også på det som en mulighet til å få erfaring innen feltet og se om det er noe du trives med. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått tilbud om stilling innen undervisning på offentlig høyskole. Stillingen er et vikariat. Det er deltid. Drømmen min er å jobbe i akademia, spørsmålet er bare om slike korttidsstillinger vil føre meg noe nærmere målet? Anonymkode: 5e790...6be Det er ikke alltid man kommer til målet som har gjort når man var 17 år, men som faktisk kan bli bedre versjon enn det man forutså. Anonymkode: 1cdb7...bc8
Zanzibar3 Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått tilbud om stilling innen undervisning på offentlig høyskole. Stillingen er et vikariat. Det er deltid. Drømmen min er å jobbe i akademia, spørsmålet er bare om slike korttidsstillinger vil føre meg noe nærmere målet? Anonymkode: 5e790...6be Ja. Det er få faste stillinger i akademia. Jo mer erfaring du har jo bedre. Som noen nevnte over lønner det seg også å ha en doktorgrad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå