Gå til innhold

Flaut og ensomt.. Ingen å feire 17.mai med som vanlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samme her. Ingen venner, ingen kjæreste, og ekstrem angst. Mutters alene hver dag, men ekstra vondt på 17.mai og julaften.

Anonymkode: 7f5c9...0e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.5.2018 den 12.00, AnonymBruker skrev:

Flere som meg her? Lett å si at da kan man kose seg hjemme i eget selskap. I joggebuksa med snop og film. Men hva om man går hjemme til daglig uansett? Skulle så gjerne ønske jeg kunne tatt på meg finstasen og gått ut og feiret med venninnegjengen, men jeg har ingen venner. 

Anonymkode: 75bf2...cd3

Jeg kan forstå at det kan være en terskel å ha på seg finstasen og å delta på 17. mai alene, men den terskelen syntes jeg ganske enkelt du skal overvinne! Ta på deg finklærne og vær med! Det blir for dumt dersom du går rundt i en verden hvor du ikke kan gjøre ting fordi du er alene. 

Det er leit at du ikke har venner. Det syntes jeg du skal jobbe med å få, slik at du har noen å feire 17. mai med neste år. 

Det hjelper ikke å sitte hjemme i joggebuksa, hverken for å få venner eller å kose seg på 17. mai. ..  eller noe annet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg venner jeg kunne dratt til da. Men jeg må jobbe den 18.mai, og jeg bor langt unna venner og familie. Så jeg kan ikke dra noe sted. Er ofte alene hjemme siden jeg bor så langt vekk, og har ikke fått meg noen særlig gode venner her. Jeg skal ned i byen og se på barnetoget, også drar jeg hjem og bare slapper helt av. Gidder ikke ordne i stand noe spesielt. Blir vel Netflix og godteri. 

Anonymkode: 9d3eb...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Spiralis skrev:

Jeg kan forstå at det kan være en terskel å ha på seg finstasen og å delta på 17. mai alene, men den terskelen syntes jeg ganske enkelt du skal overvinne! Ta på deg finklærne og vær med! Det blir for dumt dersom du går rundt i en verden hvor du ikke kan gjøre ting fordi du er alene. 

Det er leit at du ikke har venner. Det syntes jeg du skal jobbe med å få, slik at du har noen å feire 17. mai med neste år. 

Det hjelper ikke å sitte hjemme i joggebuksa, hverken for å få venner eller å kose seg på 17. mai. ..  eller noe annet.

Hvor mener du man skal være med? Det er ingen nordmenn som inkluderer ukjente. 

Folk er forskjellige, men det å sta ute vant folk men likevel alene kan også forsterke ensomhetsfølelsen. 

Anonymkode: 0c952...b65

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brielle

Flere som meg her? Lett å si at da kan man kose seg hjemme i eget selskap. I joggebuksa med snop og film. Men hva om man går hjemme til daglig uansett? Skulle så gjerne ønske jeg kunne tatt på meg finstasen og gått ut og feiret med venninnegjengen, men jeg har ingen venner. 

Forstår deg veldig godt, har hatt det slik flere ganger siden jeg har måtte flytte en del i løpet av livet, og dermed aldri har hatt den solide omgangskretsen som det virker som så mange andre har (føles i hvertfall sånn når man ikke har det selv)...så jeg føler veldig med deg der altså, vet det er kjipt ❤️ Hvor bor du i landet? Kan feire med meg og min familie hvis du vil, jeg vet som sagt hvordan det er, og det er bare hyggelig å bli kjent med nye mennesker 🙂 Tilbudet står i hvertfall, hvis du ikke bor langt unna og får lyst, vi er greie vi altså 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har det akkurat som deg, bare at jeg ikke bryr meg om 17 mai. Blir nok snop og joggebukse og dataspill her.

Anonymkode: 0faca...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenk å finne en singel drømmedame på 17.mai. Fantastisk sted å sjekke henne opp! Og det i fin stasen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 9.5.2018 den 12.28, Egenskap skrev:

tenk å finne en singel drømmedame på 17.mai. Fantastisk sted å sjekke henne opp! Og det i fin stasen. 

Hehe :) fin tanke.. 

Nå ser det i følge værprognosene ut som det skal bli skikkelig drittvær på 17.mai og jeg krysser fingrene for det. Da føles det ikke så tungt å "avlyse" 17.mai. 

Om det blir oppholdsvær skal jeg prøve å gå ut en tur, sånn som mange av dere her foreslår. Men dette har jeg gjort før og jeg blir faktisk bare lei meg av å tusle rundt alene på en dag som det der. 

Hilsen TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.5.2018 den 12.34, AnonymBruker skrev:

Dette er nok veldig vanskelig å svare på, men vet du hvorfor du ikke har noen venner?

Anonymkode: 91038...fde

Det sier seg selv vel ? Hva slags dumt spørsmål er det og hva vil du fram til ? At alle som ikke får venner osv har noe feil ? Det er ikke sånn vettu. Folk bryr seg ikke og slipper en ikke inn i varmen uten at man vet hvorfor. Snakker av egen erfaring. Er selv veldig snill og ordentlig og har stort sett vært den som har måttet være pågående for å få venner. Men er jeg sliten og stille en dag så skjønner jeg at jeg aldri har hatt venner og at ingen bryr seg eller driter i om jeg eksisterer... har vært sånn helt siden ungdomsskolen. Før så ble jeg i hvert fall alltid invitert på fest i hvert fall og fikk meg kjærester, men nå har det blitt like umulig også... kommer til å råtne alene uten mann og barn og det som er. Mens jeg må lese alle trådene og se alle som stifter familie, et liv og gifter seg. Mens jeg ufrivillig sitter å ser på og lengter etter noen som vil være med meg og elske meg til jeg blir gammel. 

Anonymkode: 81e2a...be2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er enorm stor forkskjell på å ha lyst til å være med andre å feire denne dagen, mot å selv å velge dagen helt bort med tur på fjellet eller godteri og netflix. Skjønner godt at dette er sårt og vanskelig. Hvordan få gjort noen endringer slik at dette ikke skjer igjen TS....Bare en tanke: Dersom du tenker at du faktisk kan få deg noen venner, mange ganger trenger man bare den ene gode, så hva med å sette deg som mål at neste år samme tid så har du skaffet deg minst en venn og som skal feire 17.mai sammen med deg :)  Lag deg ny tråd her på KG der du etterspør forslag til hvordan skaffe venner og prøv litt ut.

Anonymkode: 37f2b...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har heller ingen å feire med. Bor du i Bergen, så kan vi feire sammen :) (Kvinne 28)

Anonymkode: ced0c...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe :) fin tanke.. 

Nå ser det i følge værprognosene ut som det skal bli skikkelig drittvær på 17.mai og jeg krysser fingrene for det. Da føles det ikke så tungt å "avlyse" 17.mai. 

Om det blir oppholdsvær skal jeg prøve å gå ut en tur, sånn som mange av dere her foreslår. Men dette har jeg gjort før og jeg blir faktisk bare lei meg av å tusle rundt alene på en dag som det der. 

Hilsen TS

Vær åpen og smil. 

Tenk deg frem til drømme tanker, drømme scenario der du møter noen som ser deg, og som du ser, og når dere opplever begge dialog, ja, da kan du regne med det er den personen du skal bruke tid å prate med. Dessuten kan du komme med forslag der dere kan gjøre noe sammen en aktivitet. Tenk deg frem på sånne situasjoner og du vil se det du tenkte var vanskelig var istedenfor overraskende spennende og behagelig. Om det ikke skjer 17.mai, så ikke bli skuffet, bare tro det skal skje. 

Lykke til.

Anonymkode: 1b043...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samme her. I år kjennes det enda mer sårt ut enn tidligere av en eller annen grunn. Kanskje fordi jeg har lyst til å gå ut sammen med venner, men kjenner ikke så mange her. De jeg kjenner skal reise bort, og familien har jeg ikke råd til å reise til.

Ser at flere skriver at man skal ta på seg finstasen og komme seg ut, men jeg synes at 17. mai ikke er en dag der jeg går rundt alene. Jeg kan gjøre ting alene ellers, men på en sånn dag hadde jeg følt meg veldig synlig. Siden jeg allerede er usikker og tenker på det, så hadde det også vært fælt å møte noen som vet hvem jeg er og de går rundt med alle sine venner og familie. Tror jeg hadde følt meg ufattelig dum da.

Så jeg tror jeg blir hjemme da, kjøper noe is og prøver å kose meg litt.

Anonymkode: c0e5c...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 3.5.2018 den 19.44, Egenskap skrev:

har ikke foreldrene funnet noen som kan være bra for deg? en mann som du kan dele livet med. Hvor bruker du å sjekke om det finnes ledige menn?

Det er ikke vanlig i Norge at foreldre finner partner til barna sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har i mange år vært alene med en unge 17 mai. Ingen familie og veldig få venner.  ( har de men de bor et andet sted) jeg bor i byen jeg er født i og barnet mitt elsker å bo her. Derfor blir jeg her.  Må tvinge meg igjen om 17 mai men har blitt bedre . Jeg har lært meg visse rutiner.  Jeg stiller meg opp ved sykehuset  flere single som står der. Ansatte på sjukehus  og pasienter.  Det gjør det mindre sårt for meg å stå der alene. Vi drar ikke på skole etter på . Men vi koser oss med en is på hjem vei. Og hjemme spiser vi kake og griller. Og går på gratis kino på kvelden.  Så det har blitt bedre. Men gruer meg vært år.

Anonymkode: e4cd9...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig i Norge at foreldre finner partner til barna sine.

Har vel ingenting med vanlig å gjøre, men å være behjelpelig.Et lite hint bør være bedre enn ingen hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i mange år vært alene med en unge 17 mai. Ingen familie og veldig få venner.  ( har de men de bor et andet sted) jeg bor i byen jeg er født i og barnet mitt elsker å bo her. Derfor blir jeg her.  Må tvinge meg igjen om 17 mai men har blitt bedre . Jeg har lært meg visse rutiner.  Jeg stiller meg opp ved sykehuset  flere single som står der. Ansatte på sjukehus  og pasienter.  Det gjør det mindre sårt for meg å stå der alene. Vi drar ikke på skole etter på . Men vi koser oss med en is på hjem vei. Og hjemme spiser vi kake og griller. Og går på gratis kino på kvelden.  Så det har blitt bedre. Men gruer meg vært år.

Anonymkode: e4cd9...7df

Bare gled deg, og hedre barnet ditt med 17.mai feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før vi fikk barn så var mannen og jeg alltid alene, med joggedress og film. Jeg savnet det store nettverket fra barndomsstedet. 

Så et år så kontaktet vi kommunen og ble satt i kontakt med 17.mai komiteen og meldte oss frivillige en stund før, ble med på noen møter og endte med å "jobbe" endel denne dagen, men i finstasen og som ekstra pluss ble vi kjent med flere. Da vi deltok året etter med voksende mage på meg så virket det som alle kjente noen som ventet barn å introdusere oss for så vi fikk fra "null til full" i nettverk på litt over et år. 

Men man må liksom ta seg i nakken og forsøke litt. Også trenger man litt flaks (møte de rette og hyggelige folka). 

Ønsker det masse lykke til uansett hva som skjer. 

Anonymkode: 7ff06...0db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vel ingenting med vanlig å gjøre, men å være behjelpelig.Et lite hint bør være bedre enn ingen hint.

Jo, det har jo det. De fleste nordmenn vil ikke synes at det er greit at foreldre blander seg i hvem man velger som partner. Jeg har inntrykk av at det er mer vanlig i andre land, og jeg vet ikke om noen som har fått hjelp av foreldre til det, verken gjennom hinting eller andre metoder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...