Gå til innhold

Flaut og ensomt.. Ingen å feire 17.mai med som vanlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flere som meg her? Lett å si at da kan man kose seg hjemme i eget selskap. I joggebuksa med snop og film. Men hva om man går hjemme til daglig uansett? Skulle så gjerne ønske jeg kunne tatt på meg finstasen og gått ut og feiret med venninnegjengen, men jeg har ingen venner. 

Anonymkode: 75bf2...cd3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som meg her? Lett å si at da kan man kose seg hjemme i eget selskap. I joggebuksa med snop og film. Men hva om man går hjemme til daglig uansett? Skulle så gjerne ønske jeg kunne tatt på meg finstasen og gått ut og feiret med venninnegjengen, men jeg har ingen venner. 

Familie?:) kollegaer? Kanskje du kan være frivillig på et gamlehjem en dag? Ta på deg finstasen og glede de gamle. :)

Anonymkode: fdd62...552

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er flere enn man tror som har det akkurat som ts :hjerte:

Anonymkode: adb8b...e32

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975

Naboer, familie, jobb, skole? Ingen? Uansett, ta på finklær og kom deg ut, du vet aldri, kanskje møter du på noen. En ting er sikkert, du møter de aldri hjemme i sofaen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan pynte deg og dra ut for å se på toget for eksempel, kjøpe deg en pølse eller is og grille når du kommer hjem. Det er ingen som vet at du ikke ser etter noen i toget, så det må jo ikke være flaut om du tenker det. 

Anonymkode: d720c...5ef

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Awh :klem:  En ting er hva en gjør en gang i blant, og en ting hva man gjør frivillig, men når det er alltid og ufrivillig så blir det noe annet. Hvor bor du da TS? Jeg har flere venner her fra KG som jeg har møtt i sånne; finn en venn-tråder. Og det er sikkert flere i samme båt som deg, så hva med å lage en; finn en 17.mai venn-tråd?:) Og du kan uansett ta på deg finstasen og dra å kose deg, kan jo være at du treffer noen:)

Anonymkode: 95576...7da

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjenner meg igjen i dette. kjenner ingen og har ingen venner eller familie så 17.mai er bare nok en dag jeg sitter helt alene

Anonymkode: aadc6...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg veit akkurat hvordan du har det. Har hatt det sånn i alle år. Men jeg har pyntet meg vært år, gått ut og sett på toget og spist en bedre lunsj eller middag. Ensomt, men noe har jeg prøvd for å gi dagen litt innhold. Så dratt hjem å sett film og kost meg med godteri. I år er første året jeg faktisk har invitert til champange frokost med flere fra jobb og deres venner. Jeg er livredd for at ingen kommer, men jeg gleder meg også. Bare å invitere er en innsats jeg har brukt mye energi på. 

Venner har jeg ikke, familie bor for langt unna. Men et sted må jeg starte. 

Anonymkode: f8fe4...2fb

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veit akkurat hvordan du har det. Har hatt det sånn i alle år. Men jeg har pyntet meg vært år, gått ut og sett på toget og spist en bedre lunsj eller middag. Ensomt, men noe har jeg prøvd for å gi dagen litt innhold. Så dratt hjem å sett film og kost meg med godteri. I år er første året jeg faktisk har invitert til champange frokost med flere fra jobb og deres venner. Jeg er livredd for at ingen kommer, men jeg gleder meg også. Bare å invitere er en innsats jeg har brukt mye energi på. 

Så bra, heia deg! Håper det blir vellykket. 😊

Anonymkode: fdd62...552

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt i samme situasjon som deg, men jeg forstår at du synes det er vanskelig. Selv har jeg av økonomiske årsaker takket nei til invitasjoner. Jeg velger heller å være hjemme, og har bestemt meg for å kose meg i mitt eget selskap. Skal lage meg litt ekstra god mat, pynte meg, og drikke vin til frokost :D . Det er ihvertfall ikke noe du trenger å være flau over. Det er mange andre som også er ensomme. Forsøk å finne ut hva du har lyst til, og så gjør du det, selv om du er alene. God 17. mai! Klem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var i en ukjent by for et par år siden på 17.mai. Var på hotell og tenkte at jeg orket ikke sitte der hele dagen. Tok på meg fine klær og gikk ut i sentrum. Følte meg ganske fort helt utafor, og all støyen fikk meg til å bli helt ør.

Fant nærmeste pub hvor flere hadde søkt tilflukt. Drakk litt øl og kom i snakk med andre. Så det ble koselig likevel. Ta sjansen. Det er ikke verre enn at du også søker til nærmeste pub og får noen hyggelige timer!

Anonymkode: 10c3a...7ae

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det kan føles ensomt for dem som i utgangspunktet er glad i 17. mai å ikke ha noen å feire med. Spesielt om de er mye alene ellers også. Men at det skal være flaut å ikke gjøre noe spesielt på 17.mai, skjønner jeg ikke. Det er da veldig mange som velger å ikke delta på 17. mai-feiring av ulike grunner. Føler ikke at det er noen sosiale forventninger til at "alle" skal ta på seg finstasen og ut å feire på 17.mai. Dersom man ikke har barn er det da ganske vanlig å være hjemme og slappe av.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok veldig vanskelig å svare på, men vet du hvorfor du ikke har noen venner?

Anonymkode: 91038...fde

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sånn er det for meg også, men jeg har familie, og det er obligatorisk å møtes på formiddagen i forbindelse med tog... da har alle vært på frokoster, og skal videre på grilling, med sine venner. Alle... foreldre, søsken, tanter, barn...  det treffet på formiddagen er min feiring. Alle vet det. De vet at jeg ikke har noe annet. Og at jeg ikke skal noe etterpå. Det har alltid vært sånn, det er elefanten i rommet som ingen nevner. Ingen ber meg med. Æsj, det er så kleint, prøver å glede meg over å treffe dem, da er jeg jo tross alt ikke totalt alene, men de snakker jo også bare om hvor de har vært og hvor de skal, hvor travle de er, hvem som kommer...  hater 17 mai på grunn av dette, har lyst til å dikte opp en vennegjeng å fortelle om eller bare reise bort. Men det treffet er viktig for mine foreldre og barn.. (barna er voksne) 

Anonymkode: 5f066...930

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ingen å feire med i fjor, gjorde ingenting da jeg lå hjemme og var veldig syk. 

Ellers syns jeg det er en fin dag for hvile, det er ofte dritt vær på 17 mai uansett.

Anonymkode: b4e8c...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg vet hvorfor jeg ikke har venner, men vil ikke ut brodere her i frykt for å bli gjenkjent. 

Takk for at dere tok dere tid til å svare forresten. Det føles litt bedre når jeg vet jeg ikke er alene med dette problemet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Skjønner hva du mener. Men jeg må si at jeg gleder meg til barna er større slik at jeg slipper alt styret med 17 mai. Da skal jeg drikke en flaske champagne på balkongen og slappe av.... helt alene 

Anonymkode: 2a0ee...5f5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder meg langt unna 17 mai feiringen slik den er nå. Mye bråk og ståk. 

Lurte på å stikke opp på fjellet denne dagen for å få en forandring. Ta med meg niste og finne en benk eller et sted å sitte. Bare håper de fleste er i sentrum slik at det blir råd å gå i fred.

Anonymkode: 9bb9b...c65

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde dette problemet i fjor på 17 mai. Jeg elsker 17 mai og å gå med bunad, men jeg hadde flyttet til en ny by og hadde ikke jobb, så jeg kjente ingen der. 

Jeg tok kontakt med kirken noen uker før 17 mai(jeg er IKKE kristen) og lurte på om de trengte noen frivillige til å jobbe med ungdom/barn. Jeg fikk være med ungdomslederen i kirken på forskjellige aktiviteter, og på 17 mai ble jeg invitert i kirken med "de unge"(studenter osv) på frokost, og så gikk vi i tog og på 17 mai middag. Var faktisk veldig gøy!

så hvis det er en kirke der du bor så er de alltid åpen for nye mennesker og de er veldig snille og avslappet😊

Anonymkode: 9a23c...c90

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...