Gå til innhold

Hva ga du barnet ditt i 18 års gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ett par tusen kroner. Overført direkte fra foreldrenes bank-konto til min, så ikke noe BSU eller noe sånn her... 

Dermed stod jeg helt fritt til å bruke pengene på det jeg hadee lyst til... 

Anonymkode: ac222...04d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en toalettmappe, en genser og et par øredobber moren min hadde laget selv. Men fikk litt penger fra dem ellers, da., de betalte det meste av lappen, og alt av skolepenger jeg måtte betale et år. Var strålende fornøyd.

Men er det det noe spesielt med 18-års dagen, eller ligger dere på det nivået alltid? Mine svigerforeldre mente nemlig at 10 år er en spesiell bursdag, første runde år, 13: første tenåring, 15: nesten rundt, 16: litt sånn amerikansk sweet 16, 18: selvfølgelig veldig stor dag, 20,: veldig stor og rund dag, 21: gammeldags 18-årsdag osv. så 25, 30, 35, 40, 45 osv bryllupsdager, morsdager, første skoledag for barnebarnet, dåpsdagen årene etter, alt trenger visst å markeres, og de fleste bursdager fortjener ekstra omtanke....

Anonymkode: 036d8...78a

AnonymBruker
Skrevet

All barnetrygden som ble spart opp.

Synes 15000 høres helt ok ut når dere har betalt «lappen» og bil.

Anonymkode: efaeb...3dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk to allianseringer til 27 000

Anonymkode: 667b4...b28

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lære de penger og økonomi starter man med så snart de forstår tall! Ikke når de er 15! Min unge på 8 år er allerede godt i gang!

Anonymkode: 10291...68c

Hun lærte om penger og bruk fram til hun ble 15 år, så begynte jeg å tjene godt med penger og ble slepphendt. Fram til da hadde jeg såvidt penger til mat. 

Anonymkode: 3acb7...4ce

AnonymBruker
Skrevet

Til min 18årsdag som var i fjor fikk jeg sertifikatet, en liten Mercedes A-klasse og aksjer av foreldrene mine. Jeg fikk også litt penger og en Hermés veske. Tvillingbroren min fikk det samme, bortsett fra at han fikk en klokke istedenfor vesken. Og så dro kjernefamilien til Japan og var der i to uker. Vi har bursdag i julen, så det passet fint med en bursdagsferie da. 

Anonymkode: a6a9b...cf5

AnonymBruker
Skrevet

Dattera vår fikk en Macbook Pro og en Michael Kors veske. Hun ble kjempeglad. 

Anonymkode: de91e...644

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga min datter en Seiko klokke. Hun konfirmerte seg ikke, så da feiret vi en ordentlig 18 års dag sammen med faren hennes, hans nye kone og fars familie. Hun fikk bil av far, fars familie og kone, en bruktbil. Da datteren vår var liten, så tegnet vi en forsikring som hun fikk utbetalt da hun fylte 18 år som dekket setifikatet. Den type forsikringer finnes ikke mer har jeg hørt. Grunnen til at hun fikk bil var at for å komme til skolen. Gikk ingen offentlig kommunikasjon tidlig nok om morgenen. Hun er 37 år nå.

Anonymkode: 2b356...9bf

AnonymBruker
Skrevet

Eldste fikk ny mobil, yngste fikk et kamera, vi betalte halvparten av førerkortet til begge.

Selv fikk jeg en microbølgeovn.

Anonymkode: 55234...934

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er alle de som svarer i tråder om at de ikke har råd til å fø på attenåringen sin? At de må få seg en jobb og tjene penger, for å forvente å bo gratis er å forlange for mye fra sine stakkars foreldre? Det vrimler jo av dem ellers? :klo: 

Anonymkode: 4199d...724

Skrevet
På 3.5.2018 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 nå og fikk ingenting av mine foreldre. Betalte lappen og bil selv så var ferdig med lappen da jeg var 21. 

Barnet ditt hørtes fryktelig bortskjemt ut, må vel ikke jobbe for noe? Er ikke det en ganske stor bjørnetjeneste ?

Anonymkode: 01b11...603

Hvorfor skule barnet være bortskjemt? Jeg fikk selv en ny bil i bursdagsgave, men jeg har alltid  jobbet for tingene mine. Jeg har ikke fått bare for å få, selv om mine foreldre tjener veldig godt.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til min 18årsdag som var i fjor fikk jeg sertifikatet, en liten Mercedes A-klasse og aksjer av foreldrene mine. Jeg fikk også litt penger og en Hermés veske. Tvillingbroren min fikk det samme, bortsett fra at han fikk en klokke istedenfor vesken. Og så dro kjernefamilien til Japan og var der i to uker. Vi har bursdag i julen, så det passet fint med en bursdagsferie da. 

Anonymkode: a6a9b...cf5

Hahahahaha😂

Anonymkode: 4618e...76f

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg fikk noen tusenlapper til sammen fra foreldrene mine og nærmeste familie.

Anonymkode: dc933...442

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahahaha😂

Anonymkode: 4618e...76f

Og så våknet vedkommende opp fra denne flotte drømmen og måtte ta til takke med «ny» jakke kjøpt på Fretex som bursdagsgave!

Anonymkode: efaeb...3dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...