AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #21 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg fikk min første mobiltelefon i 18-årsgave. Hele 1 kr kostet det mora mi... Jeg betalte alle telefonregningene.. Anonymkode: 10291...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 3. mai 2018 #22 Del Skrevet 3. mai 2018 Lurer også på hva jeg skal gi til min sønn når han fyller 18 om noen mnd. Vil nok ikke ligge på dette nivået nei!😂 Men dere er heldige som har anledning til å gi så mye. Om jeg hadde gitt 15.000kr hadde jeg satt de inn på bsu konto eller aksje/fond. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #23 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg ga barnet mitt førerkort og bil. Pluss at jeg sponsa en studietur (trodde jeg) som ble tre måneders fylletur, tror det kosta meg 200 000. Og etterpå måtte jeg dekke opp kredittkortgjelda som ungen hadde dratt på seg. Har angret i mange år over at jeg kunne være så dum! Var altfor slepphendt med penger i den tiden, tjente mye og var en dusteforelder som ikke skjønte konsekvensene av å ikke lære barnet mitt om penger og økonomi fra hun var 15 år. Skulle gjort alt annerledes nå, aldri i livet om jeg hadde gjort det samme igjen. Har lært grundig av dette og er fortsatt sint på meg selv over at jeg kunne være så idiot. Anonymkode: 3acb7...4ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #24 Del Skrevet 3. mai 2018 Snakk om bortskjemt dritunge. Anonymkode: e8602...0fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #25 Del Skrevet 3. mai 2018 Han er ingen drittunge. Han er en veldig snill og aktiv gutt. Vi kommer til å gjøre det samme for nestemann om 4 år. Fordi vi har råd. Vi foreldre tjener bra og har lite lån, så hvorfor skal vi ikke hjelpe barna våre? Skal vi sette penger på konto og ikke bruke de, det synes jeg er bare tull. Anonymkode: e931a...148 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #26 Del Skrevet 3. mai 2018 Man gir etter evne. Barna våre har fått bil, lappen og en annen ting de ønsker seg til 18 års dagene. Pengebeløp setter vi inn på BSU. De får ikke rene pengegaver av oss annet enn på BSU før de skal kjøpe leilighet, men vi kan gjerne handle mat til dem en uke eller lignende. De er nå mellom 20 og 25 år og alle tre jobber ved siden av studiene. Eldste har selv spart ca 250000 under studietiden. Synes ikke at gavene våre har gjort barna våre bortskjemte eller dårlige med penger. De er fornuftige med økonomien alle tre. Anonymkode: 33aa9...dcc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #27 Del Skrevet 3. mai 2018 Nei, man gir ikke nødvendigvis etter evne. Jeg (som ga et lite smykke) hadde hatt råd til langt mer, men jeg har aldri tenkt på bursdager som noe som skal ha gaver i hundretusenkronersklassen. Anonymkode: 4199d...724 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #28 Del Skrevet 3. mai 2018 Det er vel bare å gi hva dere vil. Jeg fikk vel 1000 kr til selve bursdagen, men foreldrene mine betalte alle kjøretimer osv. i tillegg. Og det er mer enn hva mange andre jeg kjenner fikk, så bil+lappen+15 000 kr er i mitt hode helt vilt Anonymkode: fca59...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #29 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg hadde akkurat flyttet hjemmefra til nytt studiested. De betalte tre mnd husleie for meg så jeg kunne bruke de pengene på å være med på klassearrangementer og ikke trenge å være supersparsom og så betalte de førerkort og noe bil for barnetrygden som var spart opp. Anonymkode: c8181...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 3. mai 2018 #30 Del Skrevet 3. mai 2018 Hun fikk den nyeste iPaden (hadde ikke fra før av) fra stefaren og meg. I tillegg så fikk hun et gullhjertesmykke som jeg fikk av faren hennes da hun ble født. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #31 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg fikk en bok. Og sikkert litt penger, husker ikke summen. Lappen, bil OG 15.000 hørtes voldsomt ut. Fint for dere at dere har anledning til å slå på stortromma. Håper barnet vet å sette pris på det. ☺️ Anonymkode: f809a...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #32 Del Skrevet 3. mai 2018 Oi, visste ikke at det var så uvanlig å få bil på 18-årsdagen. Her i heimen fikk jenteungen ny bil. Det var både en gave, og en tanke om at nye biler er tryggere enn gamle vrak hun ellers ville kjøpt med sparepengene sine. Sikkerhet går alltid foran redselen for å skjemme bort ungen. Anonymkode: dd448...371 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #33 Del Skrevet 3. mai 2018 Jøss....mange sjalu kjerringer her lol. Om jeg hadde mye penge og lite lån ville jeg også ha kjøpte bil, førerkort osv til barna! Hvorfor ikke? Bil er supert da de har større muligheter å få bedre jobber. Stakkars dere som dømme andre når de bruker penger på barna sine. Anonymkode: 52e72...56c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. mai 2018 #34 Del Skrevet 3. mai 2018 Hvis TS er troll er jeg troll også vår siste som ble 18 fikk riktignok ikke bil, men har fri tilgang til en av de tre vi har (fire om vi tar med biofar`s bil) samt at jeg og far dekker lappen. I tillegg ble det en gave fra meg på 10` til BSU/ sparing. Hva biofar gir "legger jeg meg ikke opp i" så det vet jeg ikke. Den som ble 18 før denne fikk akkurat det samme, pluss oppgradering av lettMC til mellomklasse, som også den siste får når lappen på bil er i boks.. Men, vi skjemmer ikke bort ungene med så mye annet så det syns jeg er helt greit i grunnen. Og så får andre gjøre som de vil for egne barn uten at jeg mener noe om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #35 Del Skrevet 3. mai 2018 Tror kanskje jeg fikk et perlekjede? Det var voksensmykke og ble en del brukt en del år. Anonymkode: 2999a...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 3. mai 2018 #36 Del Skrevet 3. mai 2018 Våre fikk betalt sertifikat, kostet jammen nok, og de var fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #37 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg fikk førerkort, bil, leilighet, hest, en aksjeportefølje og dekket skolepenger til ivy league-universitetet jeg planla å gå på. Ålreit det, men jeg ble litt skuffet over at jeg ikke fikk penger til jorda rundt-reisen som jeg planla å ha i friåret etter videregående. Anonymkode: 5f1f0...dbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #38 Del Skrevet 3. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har angret i mange år over at jeg kunne være så dum! Var altfor slepphendt med penger i den tiden, tjente mye og var en dusteforelder som ikke skjønte konsekvensene av å ikke lære barnet mitt om penger og økonomi fra hun var 15 år. Anonymkode: 3acb7...4ce Lære de penger og økonomi starter man med så snart de forstår tall! Ikke når de er 15! Min unge på 8 år er allerede godt i gang! Anonymkode: 10291...68c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. mai 2018 #39 Del Skrevet 3. mai 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk førerkort, bil, leilighet, hest, en aksjeportefølje og dekket skolepenger til ivy league-universitetet jeg planla å gå på. Ålreit det, men jeg ble litt skuffet over at jeg ikke fikk penger til jorda rundt-reisen som jeg planla å ha i friåret etter videregående. Anonymkode: 5f1f0...dbe Våre har hatt sparekonto hvor de har satt inn fra de var for små til å skjønne penger, de har fullstendig kontroll på økonomi lenge før de var 15, og de kunne nok tatt det friåret verden rundt om det var dette de ble oppdratt til Men heldigvis har de aldri "rotet" med penger eller på annen måte tatt det for gitt at de får noe som helst. Det går fint å gi ungene en fornuftig oppvekst selv om man er så heldig at man kan gi de med begge hender. Selv om det ser ut som om noen har problemer med å skjønne at man som forelder gjerne kan kombinere det med til hverdags skjemmer de bort på klemmer, omsorg og trygghet og ikke penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #40 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg fikk louis vuitton-veske og lommebok av stemoren min, et diamanthalskjede av faren min og litt usikker på hva jeg fikk av mamma og stefar. Dette er ti år siden. Anonymkode: 996af...ffd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå