Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor har kommunen satt i gang et voldsomt veiarbeid fordi de skal legge noen vannledninger og lignende, og fordi de må stenge vannet noen steder mens de holder på så gjør de det om natten. Jeg har forstått det slik at det er tillatt når de må stenge vanntilgang og sånn, men finnes det noen regler på hvor mange netter i strekk de kan holde på? De har bare holdt på i natt hittil, men jeg vet ikke hvor mange flere netter jeg takler. De borer og graver og det er mye bråk og jeg brukte en evighet på å få sove fordi jeg hører det selv om vinduet er igjen. 

Anonymkode: 54bd4...b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt grusomt når de først begynner og fikse på veier og sånn :/ 
Men tror ikke det finnes noen regler på hvor mange netter de kan holde på.
De må jo jobbe til dem er ferdig og det er vell ikke så enkelt og beregne alltid. 

Ihvertfall kan dem ikke holde på, midt på svarte natta. det går jo ikke! 

Men dem er ferdig nå? 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Missunshine skrev:

Det er helt grusomt når de først begynner og fikse på veier og sånn :/ 
Men tror ikke det finnes noen regler på hvor mange netter de kan holde på.
De må jo jobbe til dem er ferdig og det er vell ikke så enkelt og beregne alltid. 

Ihvertfall kan dem ikke holde på, midt på svarte natta. det går jo ikke! 

Men dem er ferdig nå? 

Jo noen ganger må de jobbe midt på svarte natta, da dette er eneste mulighet for dem å gjøre arbeidet mest mulig effektivt uten for mye trafikk eller folk som mister vannet en hel dag. Å lov er det. Men det er regler på hvor mye bråk de kan holde på med over tid, men den forskriften finner jeg ikke akkurat nå. 

I gata her holdt de på med asfaltarbeid hver natt i noe som føltes ut som en evighet. Det var during og annet bråk hele natta omtrent.

Anonymkode: 1ffc0...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.5.2018 den 10.14, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor har kommunen satt i gang et voldsomt veiarbeid fordi de skal legge noen vannledninger og lignende, og fordi de må stenge vannet noen steder mens de holder på så gjør de det om natten. Jeg har forstått det slik at det er tillatt når de må stenge vanntilgang og sånn, men finnes det noen regler på hvor mange netter i strekk de kan holde på? De har bare holdt på i natt hittil, men jeg vet ikke hvor mange flere netter jeg takler. De borer og graver og det er mye bråk og jeg brukte en evighet på å få sove fordi jeg hører det selv om vinduet er igjen. 

Når slike arbeider må utføres så søker utbygger, eller entrepenøren heter det vel, om dispensasjon. Da nytter det ikke å gjøre noe som helst fordi de har lov til å gjøre nødvendig arbeid. 

Anonymkode: 3bf4e...248

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo noen ganger må de jobbe midt på svarte natta, da dette er eneste mulighet for dem å gjøre arbeidet mest mulig effektivt uten for mye trafikk eller folk som mister vannet en hel dag. Å lov er det. Men det er regler på hvor mye bråk de kan holde på med over tid, men den forskriften finner jeg ikke akkurat nå. 

I gata her holdt de på med asfaltarbeid hver natt i noe som føltes ut som en evighet. Det var during og annet bråk hele natta omtrent.

Anonymkode: 1ffc0...a06

Stemmer dette. TS kan eventuelt ta kontakt med kommunelegen i kommunen. De kan svare på hvor lenge arbeiderne har lov til å bråke. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Vegglampe skrev:

Stemmer dette. TS kan eventuelt ta kontakt med kommunelegen i kommunen. De kan svare på hvor lenge arbeiderne har lov til å bråke. 

Kommunelege er ikke på jobb om natten, i helgene eller på Kr. Himmelfartsdag. Politiet har både døgnbemanning og oversikt. Men det hjelper ikke noe å finne ut at det foreligger dispensasjon fra natteroreglene. Jobben må gjøres til ulempe for alle i området. 

Setter noen igjang et så stort arbeid uten å søke dispensasjon og ha papirene i orden, så blir ikke det firmaet gammelt, så det gjør de bare ikke.

Anonymkode: 3bf4e...248

AnonymBruker
Skrevet

Det beste å gjøre er å irritere seg minst mulig, og å la de få gjøre arbeidet ferdig i fred. Da blir de fortere ferdig også. Av og til er det nødvendig å måtte tåle litt ekstra støy eller andre ulemper for at samfunnskritisk infrastruktur skal vedlikeholdes. Skal man ta hensyn til alle, da har vi verken strøm, kloakk, internett eller vann.

Selv om det kanskje plager de som bor i umiddelbar nærhet, så har de nok funnet ut at dette totalt sett er beste løsning som berører færrest mulig. Skulle det f.eks. vært gjort på dagen i normal arbeidstid, ville tusenvis av andre forbannet seg over lange køer og manglende vann og spurt hvorfor det ikke foregår om natten. Mange ser bare sine egne ulemper der og da uten å se det større bildet og forstå at andre i andre områder gjerne av og til har ulemper for at man selv skal ha det bra.

Kanskje det andre netter jobbes med strømledninger som forstyrrer beboere et helt annet sted enn der man selv bor, for at man selv skal ha strøm. Dette tenker man ikke så mye på. Som menneske skal man selvfølgelig ta hensyn til andre, men like viktig er det å vise toleranse og se det store bildet. Man kan ikke bare irritere seg over det som angår en selv der og da.

Anonymkode: 8f785...177

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det beste å gjøre er å irritere seg minst mulig, og å la de få gjøre arbeidet ferdig i fred. Da blir de fortere ferdig også. Av og til er det nødvendig å måtte tåle litt ekstra støy eller andre ulemper for at samfunnskritisk infrastruktur skal vedlikeholdes. Skal man ta hensyn til alle, da har vi verken strøm, kloakk, internett eller vann.

Selv om det kanskje plager de som bor i umiddelbar nærhet, så har de nok funnet ut at dette totalt sett er beste løsning som berører færrest mulig. Skulle det f.eks. vært gjort på dagen i normal arbeidstid, ville tusenvis av andre forbannet seg over lange køer og manglende vann og spurt hvorfor det ikke foregår om natten. Mange ser bare sine egne ulemper der og da uten å se det større bildet og forstå at andre i andre områder gjerne av og til har ulemper for at man selv skal ha det bra.

Kanskje det andre netter jobbes med strømledninger som forstyrrer beboere et helt annet sted enn der man selv bor, for at man selv skal ha strøm. Dette tenker man ikke så mye på. Som menneske skal man selvfølgelig ta hensyn til andre, men like viktig er det å vise toleranse og se det store bildet. Man kan ikke bare irritere seg over det som angår en selv der og da.

Anonymkode: 8f785...177

Det er svært vanskelig å ikke la seg irritere når man natt etter natt ikke får sove. 

Det er uansett til plage for alle andre også på dagtid, ettersom at de har stengt veien for all ferdsel til enhver tid. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvis man først begynner å irritere seg over lyder er det ikke lett å stoppe!

Til slutt hører man etter lyder og irriterer seg over ting man vanligvis ikke ville ha irritert seg over ;)

Kjøp Sov i Ro, det kan hjelpe for en periode med bråk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...