exictence Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Når konfirmanten har vipps og ønsker seg pengegave, er det ikke da greiest å vippse penger til henne? Hva er vanligst av å gi kontanter eller å vippse når det gjelder å gi penger som bursdagsgave, konfirmasjon ol.?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Kontant med ett kort hvor du skriver "gratulerer med den store dagen....." Anonymkode: 455ac...cdb 5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 Nei, det er "greiest" og vanligst med et pent kort og en pen pengekonvolutt. Noe skal da vedkommende ha på gavebordet. Anonymkode: d6a4d...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 I vår familie er det vanlig å vippse/overføres. Står på kortet typ: «gratulerer med dagen, en sum på 800kr blir overført» els. Synes nesten dette er bedre.. lett at penger forsvinner osv Anonymkode: 6eb03...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 Hvis jeg hadde vippset, ville jeg i allefall sørget å skrive summen tydelig på kortet. I de konformasjonene jeg har vært, har folk flokket seg rundt gavebordet når gavene har blitt listeført, og det ligger en protokoll over hvem som har gitt hva og hvor mye.... Anonymkode: 9a447...230 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, exictence skrev: Når konfirmanten har vipps og ønsker seg pengegave, er det ikke da greiest å vippse penger til henne? Hva er vanligst av å gi kontanter eller å vippse når det gjelder å gi penger som bursdagsgave, konfirmasjon ol.? De er 16-årsgrense på vipps, så jeg vet ikke helt hvor du finner en konfirmant som har vipps? Anonymkode: 386fd...b54
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er 16-årsgrense på vipps, så jeg vet ikke helt hvor du finner en konfirmant som har vipps? Anonymkode: 386fd...b54 Feil, det er 15-årsgrense. Så de som er født januar-mai 03 kan opprette vipps (gjorde det nettopp til datteren min som var 15 i april) Anonymkode: 326f0...944
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 Å gi penger er i seg selv veldig upersonlig, men det er nå engang sånn det er blitt, dessverre. Jeg ville brukt et fint kort med konvolutt, og lagt penger der. Blir litt mer personlig enn Vipps. Konfirmasjoner blir jo rene forretninger. Anonymkode: ba0cf...0b9
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å gi penger er i seg selv veldig upersonlig, men det er nå engang sånn det er blitt, dessverre. Jeg ville brukt et fint kort med konvolutt, og lagt penger der. Blir litt mer personlig enn Vipps. Konfirmasjoner blir jo rene forretninger. Anonymkode: ba0cf...0b9 Blitt? Har vært det i en del år nå Anonymkode: c97a9...970
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 Jeg hadde ikke hatt noe i veien med det. Jeg forstår ikke hvorfor alle skal bruke penger på et kort som går rett i bosset og skaffe kontanter som alle kan fysisk se. Det er så mye unødvendig stress. Hva skal ungdommen gjøre med kontanter anyways? Da er det jo bare ekstra jobb med å sette det inn i banken. Anonymkode: 58bb1...839
Gjest O.G. Skrevet 3. mai 2018 #11 Skrevet 3. mai 2018 Jeg begynner å bli skitlei den der vippsingen når det kommer til bryllup/konfirmasjon.
exictence Skrevet 3. mai 2018 Forfatter #12 Skrevet 3. mai 2018 Jeg vet hun har vipps. Men litt enig at det er litt koseligere med penger i konvolutten med kort. Men det er ikke sikkert at konfirmanten selv synes det er det koseligste. Og det teller jo.
SoWhat? Skrevet 3. mai 2018 #13 Skrevet 3. mai 2018 Er ikke det veldig upersonlig? Syns en kan ta seg litt tid og omtanke ved å skrive noen ord på et kort og legge ved kontanter. 1
SoWhat? Skrevet 3. mai 2018 #14 Skrevet 3. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke hatt noe i veien med det. Jeg forstår ikke hvorfor alle skal bruke penger på et kort som går rett i bosset og skaffe kontanter som alle kan fysisk se. Det er så mye unødvendig stress. Hva skal ungdommen gjøre med kontanter anyways? Da er det jo bare ekstra jobb med å sette det inn i banken. Anonymkode: 58bb1...839 Unødvendig stress altså? Lenge leve latskap og likegyldighet.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #15 Skrevet 3. mai 2018 Litt greit med vipps med tanke på at det er mye å ha 50 000 i cash hjemme. For oss som bare har Skandiabanken ble det vanskelig å få satt pengene inn på konto. Skulle vi gjøre det måtte vi betale gebyr. Gi et kort og skriv inn hvor mye som er vippset/ overført. Anonymkode: 53f49...fa3 1
jessicbj Skrevet 3. mai 2018 #16 Skrevet 3. mai 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke hatt noe i veien med det. Jeg forstår ikke hvorfor alle skal bruke penger på et kort som går rett i bosset og skaffe kontanter som alle kan fysisk se. Det er så mye unødvendig stress. Hva skal ungdommen gjøre med kontanter anyways? Da er det jo bare ekstra jobb med å sette det inn i banken. Anonymkode: 58bb1...839 Jeg tok vare på alle kortene jeg fikk 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #17 Skrevet 3. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: I vår familie er det vanlig å vippse/overføres. Står på kortet typ: «gratulerer med dagen, en sum på 800kr blir overført» els. Synes nesten dette er bedre.. lett at penger forsvinner osv Anonymkode: 6eb03...4c4 Lett at pengene forsvinner? Ja, det gjør de jo ikke om de kommer rett inn på brukskontoen........ Anonymkode: e46d2...6af 1
Gjest ti10 Skrevet 3. mai 2018 #18 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De er 16-årsgrense på vipps, så jeg vet ikke helt hvor du finner en konfirmant som har vipps? Anonymkode: 386fd...b54 Kanskje han svartrussen på 25 har funnet ut at han vil konfirmere seg også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå