Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greit nok at de borer NÅ, men er det egentlig lov å bore så tidlig som 07:30 når man bor i boligstrøk? Våknet av det, og er umulig å sovne igjen så lenge de holder på.

Anonymkode: 79640...e24

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke lov fra kr 07 på hverdager da?

Anonymkode: ce2a3...ac8

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok at de borer NÅ, men er det egentlig lov å bore så tidlig som 07:30 når man bor i boligstrøk? Våknet av det, og er umulig å sovne igjen så lenge de holder på.

07:30 er vel ikke spesielt tidlig? Normalt skal det være ro mellom 23 og 07, men reglene kan variere noe fra kommune til kommune. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fullt lovlig med byggestøy fra og med kl. 07.00 på hverdager. 

Anonymkode: 69b58...138

• Liker 4
Skrevet

Borettslaget over gata hos oss holder på å skifte tak, og de bråkte veldig når de tok av de gamle taksteinene, de starter 0700 noe jeg tror er ganske vanlig for håndverkere. Syns det var værre at de startet 0800 lørdag enn på en hverdag....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fullt lovlig med byggestøy fra og med kl. 07.00 på hverdager. 

Anonymkode: 69b58...138

Det har jeg nok forstått nå. :) Bråker noe voldsomt, så håper de er ferdige snart! 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er fult lovlig, han kan holde på til 23.00, om han ønsker. Men det er jo greit å ta litt hensyn, også.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Det er fult lovlig, han kan holde på til 23.00, om han ønsker. Men det er jo greit å ta litt hensyn, også.

Håper for Guds skyld at de er ferdige lenge før 23:00. Takk til alle som har svart :) 

Skrevet
9 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Hensyn kan være så mangt. For den ene naboen kan det være å ikke begynne før denne står opp i 12-tiden. For den andre kan det være å slutte senest 20:00 når denne legger seg. Vanskelig det der. Ihvertfall om man skal få gjort noe ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, -jk- skrev:

Hensyn kan være så mangt. For den ene naboen kan det være å ikke begynne før denne står opp i 12-tiden. For den andre kan det være å slutte senest 20:00 når denne legger seg. Vanskelig det der. Ihvertfall om man skal få gjort noe ;)

Men å holde på med boring i 15,5 time (fra 07:30 til 23:00) kan ikke sies å være å ta hensyn. ;) Var det som var poenget her.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde disse bygge- og oppussingsprosjektene enda blitt ferdige en eller annen gang, men nei, det er en evig runddans med nye innflyttere som skal kaste alt ut og lage sitt eget rede. I tillegg har du innleide polakker og latviere som kun har slike prosjekter som ekstrajobber i helgene. Ikke for å henge ut disse, men det nærmer seg nok for de fleste tror jeg. Boligstrøk er blitt et evig bråk rett og slett.

Anonymkode: 250b0...3e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her borer de og graver om natten også, fordi de må stenge vannet fra noen hus, så her er det bråk 24/7. 

Anonymkode: 862ea...369

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde disse bygge- og oppussingsprosjektene enda blitt ferdige en eller annen gang, men nei, det er en evig runddans med nye innflyttere som skal kaste alt ut og lage sitt eget rede. I tillegg har du innleide polakker og latviere som kun har slike prosjekter som ekstrajobber i helgene. Ikke for å henge ut disse, men det nærmer seg nok for de fleste tror jeg. Boligstrøk er blitt et evig bråk rett og slett.

Anonymkode: 250b0...3e5

Kan anbefale deg å flytte ut i skogen hvis du ikke tåler mennesker :)  

Anonymkode: 10f02...966

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er lov. Kjipt for oss som jobber turnus, men sånn er det. (Har hatt byggeplass på nabotomta i to år nå, og når de nærmet seg ferdigstillelse har noen andre satt i gang å sprenge rett over veien, så nå er det vel to år til med bråk. :/) 

Anonymkode: 93cf6...ceb

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg har du innleide polakker og latviere som kun har slike prosjekter som ekstrajobber i helgene.

På søndager har de strengere regler å forholde seg til. 

Anonymkode: bfd5b...4c8

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan anbefale deg å flytte ut i skogen hvis du ikke tåler mennesker :)  

Anonymkode: 10f02...966

Det var forresten ikke jeg (TS) som skrev det innlegget.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det er lov. Kjipt for oss som jobber turnus, men sånn er det. (Har hatt byggeplass på nabotomta i to år nå, og når de nærmet seg ferdigstillelse har noen andre satt i gang å sprenge rett over veien, så nå er det vel to år til med bråk. :/) 

Anonymkode: 93cf6...ceb

Ja, jeg jobber også turnus, så dette er nesten litt krise for min del. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...