Rannva Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 Hvor lenge bruker dere bag-delen av vogna? Jenta mi er 6,5 mnd, og syns det er fryktelig kjedelig å ligge i vogna når hun er våken. Men jeg syns det er tidlig å begynne med sportsdelen. Vi har en trille som vi fester bilstolen på, og den bruker vi på kjøpesenter o.l. Den liker hun kjempegodt, for da sitter hun litt mer, og kan følge med på alt rundt. Men den fungerer dårlig utendørs. Hva gjør dere? Når er det vanlig å begynne med sportsdelen?
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #2 Skrevet 24. februar 2005 Vi brukte bag til hun kunne sitte støtt selv, da var det uaktuelt å ligge i vognen uten å se noe. I en overgangsperiode hadde jeg en pute i ryggen på henne i bag. Hun er november-barn, og ca. mai begynte vi med sportsvogndel. Kunne nok gjort det før, men pga. vinter og kulde så ønsket vi å bruke bag så lenge som mulig.
nallemaja Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 vi hadde en gammel bag-vogn med ryggstøtte i, så vi støtta opp ungene ganske tidlig,ca 6 måneder, men det er ganske lurt å krølle sammen en pute eller teppe under madrassa i vogna for å heve hodet litt, da blir det ikke så bratt for ryggen. Hvis du har voksi-pose eller lignende går det jo greit å bruke sportsvogna nå som det er kaldt ute, for da ligger jo ungen trygt og lunt inne i posen, men det er jo greit med bag-vogn hvis bebien sovner og man vil flytte på h*n uten at h*n våkner
Gjest Turi Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Brukte ammeputa som hel rygg/kroppsstøtte fra Vesla var 6-7 måneder. 8 måneder gammel ryddet vi bort bagen.
Furstina Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 Vi hade också en sån gammal vagn med ryggstötte. Vi satte lillkillen upp i liggvagnen och gick över till sittvagn/sportvogn helt vid ca 8 månaders ålder. En trött liten kille har gått bra att bära upp ur vagnen utan att han vaknar oavsett om det var liggvagn eller sittvagn
Trill Skrevet 26. februar 2005 #6 Skrevet 26. februar 2005 Når min var 5mnd var det nok for han. Då satt han i sportsvogn- godt støtta opp.. Selfølgelig ikkje so lenge av gangen!
Annie Skrevet 26. februar 2005 #7 Skrevet 26. februar 2005 Brukte bagvognene til prinsessa var 14 mnd. Hadde Silver Cross og de er det så mye plass i. Støttet henne opp i ryggen med en dyne/pute.
Varja Skrevet 26. februar 2005 #8 Skrevet 26. februar 2005 Vi brukte bagen i vognen til hun begynte å bli så mobil at jeg var redd hun skulle klare å krabbe ut. Merkelig nok rullet og krøp/krabbet hun veldig tidlig, men satte seg ikke opp selv før hun var nærnere 10 måneder. Siden hun ikke satt selv så ville jeg ikke sette henne opp i vognen, men den vognen vi har er slik at sportsvogndelen også kan ligge flat eller løftes litt opp og det er sånne seler på. Når jeg løftet den litt opp fikk hun bedre utsikt og trivdes godt selvom hun ikke direkte satt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå