Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen av dere som har vært i alpene, der det er nokså varmt, om sommeren? Jeg ser for meg en idyllisk ferie ved et knallblått vann, i en liten landsby, med høye, høye fjell som kranser om på alle kanter. Litt a la Heidi/Sound of music :)

Gardasjøen? Eller nordover i Sveits, f.eks. Bodensee? Eller andre steder jeg sikkert aldri har hørt om? Det hadde vært et stort pluss om det er flyplass ikke så langt unna. Jeg selv kunne godt kjørt langt i bil, men barna er ikke så begeistret for den tanken...

Anonymkode: 3a6f3...52a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis så varmt oppi fjellene selv på sommeren. 

Sveits har et ypperlig togsystem som tar deg rundt på de fleste steder. Fly fx til Genève og ta tog til Interlaken-området. Det finnes et eget togpass som lar deg reise ubegrensa i et gitt antall dager, sjekk nettsidene til den sveitsiske jernbanen 😊 (SSB.ch tror jeg)

Anonymkode: ad602...b38

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendigvis så varmt oppi fjellene selv på sommeren. 

Sveits har et ypperlig togsystem som tar deg rundt på de fleste steder. Fly fx til Genève og ta tog til Interlaken-området. Det finnes et eget togpass som lar deg reise ubegrensa i et gitt antall dager, sjekk nettsidene til den sveitsiske jernbanen 😊 (SSB.ch tror jeg)

Anonymkode: ad602...b38

Skal man til Interlaken området så er det enkleste å fly til Basel. Veldig greit å fly med Lufthansa via Munchen. Både Munchen og Basel er veldig fine og enkle flyplasser.

Fra Basel er det 2 timer med ic tog til Interlaken. Fra Interlaken kan dere ta tog opp i mektige alpefjell. Om så helt til Jungfraujoch på 3500 meters høyde. Europas høyeste togstasjon. Da med smalsporet tangstansbane via Grindelwald og Kleine Scheidegg. Eventuelt Lautebrunnen og Kleine Scheidegg. Da passerer du og Wengen.

Har og tips om en rekke andre fantastiske togturer i sveitsiske alper, så hvis det er av interesse så si ifra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Kjetil E skrev:

Skal man til Interlaken området så er det enkleste å fly til Basel. Veldig greit å fly med Lufthansa via Munchen. Både Munchen og Basel er veldig fine og enkle flyplasser.

Fra Basel er det 2 timer med ic tog til Interlaken. Fra Interlaken kan dere ta tog opp i mektige alpefjell. Om så helt til Jungfraujoch på 3500 meters høyde. Europas høyeste togstasjon. Da med smalsporet tangstansbane via Grindelwald og Kleine Scheidegg. Eventuelt Lautebrunnen og Kleine Scheidegg. Da passerer du og Wengen.

Har og tips om en rekke andre fantastiske togturer i sveitsiske alper, så hvis det er av interesse så si ifra.

Wow, høres fantastisk ut! Takk for tips, skal undersøke dette litt videre.

Anonymkode: 3a6f3...52a

Gjest Overrasket
Skrevet

Høres ut for meg som om du leter etter Luzern/Lucerne.

AnonymBruker
Skrevet

Sveits er fantastisk med mange fine plasser, men det er SVINDYRT!!! Verre enn Norge faktisk.. Billig å reise dit, men ikke å være der.

Anonymkode: c17c4...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...