Gå til innhold

Skal jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke innlogga nå
Skrevet

I en periode før jul datet jeg en mann jeg var svært fascinert av. Fascinasjonen virket svært gjensidig. Vi spiste middag, lunsj, han var på besøk hos meg flere ganger, vi sms'a, han overnattet hos meg, vi hadde ikke sex, men koste. Kjemien var upåklagelig, han kom med svært konkrete "jeg liker deg så godt" " å være hos deg er som å komme hjem" meldinger.

En lørdagsnatt fikk jeg sms om ikke det snart var på tide at jeg overnatta hos han....Hos meg var han nemlig alltid svært opptatt av å ikke treffe naboer, kom sent, gikk når folk flest var gått på jobb og den slags.

Søndagen etter "overnattings-spørsmålet" traff jeg ham. Da var han kjemperar, og helt fjern. Senere på dagen fikk jeg en sms om at han ikke kunne ta relasjonen videre, eller noe sånt piss. Jeg ba ham se til helvete å forklare seg :oops: Etter mye om og men, kom han til meg midt på natta et par netter senere. Han mumlet noe om å ikke være kommet over eksen sin, om at han hadde data naboen min, men at det ikke hadde gått bra heller, for han tenkte på eksen.

Jeg spurte hvilken nabo, og det er ei av de jeg har mest kontakt med. Jeg spurte om han hadde kjørt dobbelt, det hadde han ikke. Han kunne gjerne se en framtid med meg, men ikke akkurat nå. Jeg følte vel at vi hadde gått lengre enn bare lekestadiet, og jeg gav ham klar beskjed om hvor dårlig gjort jeg syntes det var.

Så, på vei til jobb denne uka ser jeg ham og naboen, klinende på trappa "mi". Treffer senere naboen, og hun forteller om kjæresten og legger ut om deres framtidsplaner, som var svært konkrete og ikke noe man finner på i en fei...

Jeg har en utrolig guffern følelse av at han har spilt på begge lag en stund, men jeg vet jo ikke. Bør jeg spørre henne når de ble sammen, og eventuellt si noe. Eller bør jeg bare gi faen, og la henne finne ut av dette senere og på egen hånd, hvis det er noe å finne ut. Per idag har hun ikke fortalt meg hvem kjæresten hennes er.

Sist kan jeg jo nevne at vi er mellom 30 og 40 hele gjengen...

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Vet du, normalt sett ville jeg ikke blandet meg inn. Men det kommer veldig an på hvor godt du kjenner nabo/venninna. For du vil vel ikke at hun skal bli såret? Fyren høres enten veldig forvirret ut, en player i forkledning eller en som prøver å skape RL-såpeoperaer. Og er han en player i forkledning synes jeg ikke at du skal 'hjelpe til' med å dekke over han.

Gjest GreenSky
Skrevet

Men en ting til... du bør huske på eventuell oppvask også. Hvis hun går med hodet i skyene kan han fort gjøre seg selv til det uskyldige offeret og du til den slemme.

Gjest Trådstarter...
Skrevet

Jeg er veldig i tvil. Han gav inntrykk av å være oppegående moden, voksen og skamforvirra. Hun er hyggelig, blid og grei. Jeg er redd for hva han kan si, og har sagt om meg, så selvopptatt er jeg, dessverre. Det som provoserer meg mest er at jeg kan ha vært "den andre" uten å vite det. Det gjør meg skikkelig "Pissed"!...

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan vel begynne med å spørre hvor lenge de har vært sammen? Og det er faktisk ikke sikkert at han har drevet med noen dobbel-dating, og det er heller ikke sikkert at han er noen player - kanskje han faktisk har de rette følelsene for henne, men hadde det ikke for deg??

Gjest Trådstarter...
Skrevet

Jeg vet jo at han ikke hadde de samme følelsene for meg, da hadde det jo blitt meg :) kanskje...

Men de har planlagt famover sammen siden tidlig i høst, slik jeg fikk inntrykk av det, hun har planlagt, og han er involvert i hennes planer. Sist han så meg på gata snudde han på hælen, gjemte seg bak en bil og løp andre veien. Han så ikke at jeg "så" ham. Det hele blir så utrolig vanskelig å forholde seg til, han holder til i nabolaget han også. Heller mot "ignorant bliss" approachen, men fortsatt litt usikker...

Gjest GreenSky
Skrevet
Sist han så meg på gata snudde han på hælen' date=' gjemte seg bak en bil og løp andre veien. Han så ikke at jeg "så" ham. Det hele blir så utrolig vanskelig å forholde seg til, han holder til i nabolaget han også. Heller mot "ignorant bliss" approachen, men fortsatt litt usikker...[/quote']

:hoho: Maken til barnslig oppførsel. Det er noe en 15-åring ville funnet på, kanskje. Men ikke et voksent menneske. Nei... Jeg ville prøvd og funnet litt litt mer ut om dette, tror jeg. Men som sagt - det kommer helt an på hvor godt du kjenner nabodama og hva du føler er riktig selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Haha - dette minner meg om studiedagene et lite sted på nordvestlandet!!

Jeg synes ikke du skal si noe, jeg. I hvert fall ettersom det ikke har vært noe seriøst mellom dere. Kanskje han forteller henne det selv hvis han vil ha alle kort på bordet.

Skrevet

Med mindre det var en god venninne, ville jeg latt det ligge.

Store sjanser for at du ikke kommer heldig ut av det hvis du sier noe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville sagt det, kun for å lage livet litt surt for han dusten.

Gjest Trådstarter...
Skrevet

Men helt alvorlig, er det bare jeg som er så dum? Som dame på over 30, som går ut med en mann på nærmere 40. Ofte i mellom en og to måneder, ville ikke dere trodd han mente noe med det?

Men jeg heller mot å la det ligge, gjør nok det. Han kom jo med noen melginger på slutten, som han godt kan vri til sin fordel. Blant annet at jeg hadde mast om sex... Jeg spurte om det var noe han ville snakke om fordi han ikke ville ha sex.. Bottom line, jeg merket stadig at det var noe, men klarte ikke sette ord på det...

Gjest Bringebær
Skrevet

Jeg ville spurt henne om de hadde vært sammen lenge. Hvis de har vært sammen lenger enn du var å rota med han, så ville jeg fortalt henne alt. Ingen fortjener å bli gått bak ryggen på med en annen jente.

Jeg hadde ialfall satt pris på om noen hadde fortalt det til meg hvis kjæresten min var utro ...

Skrevet

Jeg hadde spurt henne litt ut og funnet ut - om mulig - hvor lenge de hadde vært sammen, så hadde jeg fisket litt etter om hun kunne vite om deg.

Vet hun det ikke hadde jeg deretter sørget for å holde skarp utkikk etter dem begge - og passet på å treffe dem SAMMEN (her gjelder det å kvinne seg alvorlig opp) og snakke til ham/dem da.

Jeg ville takket ham pent for sist og si at det jammen var hyggelig at det ordnet seg for dem likevel og de fant sammen igjen tross alt... At det var fint han hadde kommet over de personlige kvalene sine og funnet ro (eller no lignende) og fortet meg videre

Vet hun ikke noe så detonerer du jo bomba der og da uten at han har mulighet til å sikre seg :sjarmor:

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg ville takket ham pent for sist og si at det jammen var hyggelig at det ordnet seg for dem likevel og de fant sammen igjen tross alt... At det var fint han hadde kommet over de personlige kvalene sine og funnet ro (eller no lignende) og fortet meg videre

Suzy! :o :heiajente: Det hadde vært rått. :sjarmor:

Gjest Trådstarter...
Skrevet

:o Inni hodet mitt har jeg pønska ut noe sånt ja... Åh, gid jeg hadde klart det! Suzy, kan ikke du spille det inn på kasett til meg, så bare åpner jeg munnen og spiller det av...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde gratulert henne med ny kjæreste (som jeg så henne i trappen med). Så hadde "uvitende" ymtet noe om at "dere må jo nettopp ha truffet hverandre dere da, for jeg datet han i forrige uke f.eks...

Da ville du nok fort sett om han har kjørt dobbelt eller ikke...og for hennes del synes jeg hun fortjener å vite det om han har det.

Skrevet

Jeg er en jævel på konfrontasjoner så jeg kan godt tape det for deg jeg :sjarmor:

Nei, jeg mener det - det er den aller beste måten å dumpe det på dem face to face. Ikke får du henne til å spørre ham om noe (for da har han sjansen til å forherlige seg selv og gjøre deg til skurk) og ikke blir du den som går til henne og "sladrer" (noe som også gjør deg til skurk).

Men det krever litt øvelse og gode formuleringer, men er du som meg så kan du rollespille litt foran speilet og "pull it off".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...