Gå til innhold

Restauranttips Drammen/Tønsberg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går mye ut og spiser i Drammen og da ender det ofte opp på big horn eller pizzarestaurant. 

Skal feire bursdag ute med typen i morgen og er egentlig litt lei av de stedene vi pleier å dra på. Noen som har tips til en god restaurant i enten drammen eller Tønsberg? Åpen for det meste egentlig utenom sjømat :) 

Anonymkode: 13127...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mirawa har god kinamat.

Ellers er det veldig god indisk ... Taj Mahal - (jeg ser for meg hvor det er, men husker ikke hva det heter.) Jeg hadde valgt Taj Mahal om jeg skulle ut for å spise bursdagsmiddag. (Og har vært der og feiret bursdag en gang også, pluss mange andre ganger jeg har vært der. De har veldig god mat der, syns jeg.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags type mat vil du ha?

Det er utrolig koselig nede ved Bølgen & Moi, og Skutebrygga har veldig god mat. Den beste biffen er på Oscar/Stallen. Beste pizza er Lizzis for amerikansk, og italiensk er Jonas B Gundersen. Brask og Bramm har veldig god generell mat som type burger/nachos/club sandwitch etc. 

Anonymkode: 4e148...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Drammen: Frukt og Grønt i Tollbugata eller Ask og Loke (ved siden av Anchas). Begge deler fantastisk mat! Bølgen og Moi har jeg hørt mye skryt om, men ikke vært der selv enda 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Marikken skrev:

I Drammen: Frukt og Grønt i Tollbugata eller Ask og Loke (ved siden av Anchas). Begge deler fantastisk mat! Bølgen og Moi har jeg hørt mye skryt om, men ikke vært der selv enda 😊

Ask og Loke har jeg ikke fått med meg. Er det der som den indiske var? Hva slags mat har de der?

Har hørt at folk har vært veldig fornøyde på den restauranten som ligger i bygget til Henrik's også, men har ikke spist der selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Polly Ester skrev:

Ask og Loke har jeg ikke fått med meg. Er det der som den indiske var? Hva slags mat har de der?

Har hørt at folk har vært veldig fornøyde på den restauranten som ligger i bygget til Henrik's også, men har ikke spist der selv. 

Ja, Ask og Loke ligger i de gamle lokalene til Aroma India. De har litt ulikt, kjører en del kortreist mat, har både menyer og sharing - masse godt 😊

Tenker du på Yaya’s? Den er vel i gamle lokalet til Henriks. Har vært der et par ganger - veldig fornøyd første gangen og ikke så fornøyd andre ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går mye ut og spiser i Drammen og da ender det ofte opp på big horn eller pizzarestaurant. 

Skal feire bursdag ute med typen i morgen og er egentlig litt lei av de stedene vi pleier å dra på. Noen som har tips til en god restaurant i enten drammen eller Tønsberg? Åpen for det meste egentlig utenom sjømat :) 

Anonymkode: 13127...6f2

Er dere mange?

Slakt er bare drømmested dersom dere liker kjøtt.

Ellers er Picasso et trivelig sted med god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og Grønt i Tollbugata har fantastisk mat! Ellers synes jeg maten på Beck's Brasserie på Union brygge er god og lokalet er veldig fint. Picasso har jeg ikke prøvd etter at de fikk nye drivere, men det er jo samme folka som står bak Frukt og Grønt og Rekord Bar, så tipper det er bra. Brask og Bramm har grei mat synes jeg, men ikke eksepsjonelt. For kinesisk mat synes jeg Dynastiet i Globusgården har bedre mat enn Mirawa, men det er vel smak og behag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes picasso har tapt seg etter de byttet meny og eiere. Var favorittstedet tidligere men ikke nå lenger. Syntes pigen har god lunsjmeny, ikke vært der på kvelden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krokanis skrev:

Syntes picasso har tapt seg etter de byttet meny og eiere. Var favorittstedet tidligere men ikke nå lenger. Syntes pigen har god lunsjmeny, ikke vært der på kvelden. 

Jeg syns Picasso har fått litt kultstatus i Drammen, men jeg har aldri noengang hatt noe særlig forhold til stedet. Har vært der et par ganger, men aldri vært noen favoritt. 

Brask og Bram - er det det som var Glass? Kjørte forbi der i dag, for jeg husker jeg leste at Glass skulle stenges, men det er gjenåpnet som Brask og Bram eller noe sånt? (Og jeg som trodde det var Z som hadde byttet navn til Brask og Bram)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 16.01, Christiane_W skrev:

Frukt og Grønt i Tollbugata har fantastisk mat! Ellers synes jeg maten på Beck's Brasserie på Union brygge er god og lokalet er veldig fint. Picasso har jeg ikke prøvd etter at de fikk nye drivere, men det er jo samme folka som står bak Frukt og Grønt og Rekord Bar, så tipper det er bra. Brask og Bramm har grei mat synes jeg, men ikke eksepsjonelt. For kinesisk mat synes jeg Dynastiet i Globusgården har bedre mat enn Mirawa, men det er vel smak og behag. 

Frukt og grønt er bra, men synes det var litt lite mat. Har hørt de har en ny kjøkkensjef nå, så mulig det har forandret seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polly Ester skrev:

Jeg syns Picasso har fått litt kultstatus i Drammen, men jeg har aldri noengang hatt noe særlig forhold til stedet. Har vært der et par ganger, men aldri vært noen favoritt. 

Brask og Bram - er det det som var Glass? Kjørte forbi der i dag, for jeg husker jeg leste at Glass skulle stenges, men det er gjenåpnet som Brask og Bram eller noe sånt? (Og jeg som trodde det var Z som hadde byttet navn til Brask og Bram)

Brask og bram er vel der Z var før, på hjørnet på torget. Glass har blitt til Bølgen og Moi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krokanis skrev:

Brask og bram er vel der Z var før, på hjørnet på torget. Glass har blitt til Bølgen og Moi. 

Ja, det var det det var... jeg husket feil. Jeg husket rett på at Brask og Bram var Z, men så glemte jeg bare at det var Bølgen og Moi det sto på Glass da jeg kjørte forbi. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 4.5.2018 den 16.30, Krokanis skrev:

Z eksisterer fortsatt. Det er nattklubben i 2. etasje over Brask & Bramm er spisestedet og baren på gateplan. 

Anonymkode: 6e749...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 4.5.2018 den 16.13, Tvist skrev:

Frukt og grønt er bra, men synes det var litt lite mat. Har hørt de har en ny kjøkkensjef nå, så mulig det har forandret seg. 

Maten er veldig bra og jeg ble greit mett av en 3-retters der, men kun en hovedrett hadde vært for lite mat til å bli mett på. 

Nå er vel min erfaring med "fancy" restauranter at porsjonene er små. Kommer aldri til å glemme da jeg hentet samboeren min og en kompis i Oslo etter at de hadde spist seg gjennom 15 retter eller noe sånt på Maaemo og de insisterte på at jeg stoppet på Texburger fordi de var sultne.

Anonymkode: 6e749...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror HI har vært ute og spist nå... 🙈😂

Anonymkode: 0d9d7...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drammen:

Taj Mahal var bra, nå har jeg hørt at de har nye eiere og nytt personale, så de er visst ikke like bra lenger? Men har ikke vært der selv etter de nye eierne overtok, så kan ikke uttale meg... 

Den tyrkiske i Globusgården har kjempegod mat. 

Den indiske som ligger rett ved siden av torget mot kinoen er bra. 

Tønsberg:

Esmeralda 

Anonymkode: ecdf4...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tønsberg: kverneriet (rett over brua på brygga i Tønsberg), paparazzie, the sense eller steak :) beste restaurantene i byen syntes jeg, har bodd her hele livet. 

Hvis du aldri har vært på Kverneriet så mååå dere dit, dødsgod mat og de har god øl, the sense har mye god mat og sinnssykt gode drinker ;) samme med Steak, der serverer de moderne street food med blanding av andre retter. Alle er verdt å sjekke ut.

Ville dratt til Tønsberg for å spise, er så hyggelig å sitte på brygga for å spise og noe godt i glasset!:kghjerte:

Endret av Rosatoast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...