Daim Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 Hei allesammen, Jeg har et par spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på. Jeg er i fast jobb(jobbet i snart et år), og vurderer å ta en utvekslingsreise til utlandet i perioden juni - desember(ca. 6måneder). Vurderer i den forbindelse å søke permisjon fra jobben. Finnes det noen lover/regler rundt dette? Jeg kan ikke avlyse reisen, men har heller ikke lyst til å si opp jobben min. Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal søke om permisjon? Sjefen min er relativ grei, men tror han misliker at jeg tar en del fri fra jobben(pga eksamener). Jobber med support. Tror ikke de på jobben vil få problemer med å skaffe inn vikar for meg, det kommer stadig inn vikarer fra vikarbyrået. Men jeg vil bare ikke miste jobben min. Hva gjør jeg?
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #2 Skrevet 24. februar 2005 Du "vurderer" å ta en reise, men du kan ikke avlyse den? Da vurderer du det ikke, da er det vel ganske så bestemt at du skal? Du kan altså ikke avlyse, og du vil ikke si opp. Da har du ikke annet valg enn å søke permisjon. Om du får det avhenger vel litt av reglene der du jobber, ligger kanskje føringer om dette i en tariffavtale eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå