Gå til innhold

Runde bord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikre på om vi skal ha runde bord..

Hvor mange har man da ved hvert bord, og hvilket antall gjester passer dette til???

(er redd at de som evt blir sittende på "enden" av andre typer bord har så få å snakke med???)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i bryllup med alle mulige bordformasjoner, og foretrekker definitivt runde bord. Nettopp fordi ingen må sitte litt ensom ute ved enden. Vi skal ha runde bord! Noen med plass til 8 og noen til 10 tror jeg det var. Vi og våre foreldre skal sitte "på utstilling"... Vi har invitert 93 gjester, ville kanskje blitt rart om man er tyve til middag og får to runde bord med ti personer på hvert...

Skrevet
ville kanskje blitt rart om man er tyve til middag og får to runde bord med ti personer på hvert...

Enig, regner med at vi blir ca 50 til middag, er det for få for runde bord da???

Skrevet

Kommer litt an på lokalet. Ville hørt med de dere skal ha det hos, de vet sikkert hva som gjør seg best akkurat hos de.

Skrevet

Enig, regner med at vi blir ca 50 til middag, er det for få for runde bord da???

Det synes ikke jeg. Og du trenger jo ikke å ha 10 på hvert bord heller - har sett både 6 og 8, tror 8 er det mest vanlige. Og det blir jo hvertfall 6 bord av det.

Skrevet

Var inne på det med 6 på hvert bord jeg også...for sitter man ved langbord e.l får man jo heller ikke snakket med flere enn ca seks personer....

Takker!

Skrevet

Vi hadde ca 50 gjester fordelt på 8 runde bord (vi satt også på runde bord sammen med forloverne og toastmasterne. Foreldrene vår måtte sitte sammen med de andre gjestene). Det var helt perfekt, vi har fått masse gode tilbakemeldinger på det.

For det første er det litt uformelt (synes jeg), for det andre har man flere man kan snakke med og for det tredje kan det bli veldig pent å se på.

Jeg vil ikke anbefale å ha for mange rundt hvert bord eller å ha store, runde bord: da går litt av poenget bort.

Skrevet

Jeg synes i hvert fall at runde bord høres genialt ut, jeg har aldri opplevet det selv. Men det virker kjempekoselig!

Skrevet

Runde bord høres fint ut. Det man må passe seg for, er at de blir så store at man ikke kan snakke over bordet, for da blir det færre å snakke med enn ved vanlige bord.

Skrevet
Runde bord høres fint ut. Det man må passe seg for' date=' er at de blir så store at man ikke kan snakke over bordet, for da blir det færre å snakke med enn ved vanlige bord.[/quote']

:wink: Smart!

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Runde bord hørtes både genialt og romantisk ut... hmm ønsker vi hadde samme anledningen.

:wink:

Skrevet

Noen som vet hvilke lokaler i Trondheim de har runde bord? Regner med de fleste hoteller har dette, men andre steder?

Skrevet
Noen som vet hvilke lokaler i Trondheim de har runde bord? Regner med de fleste hoteller har dette' date=' men andre steder?[/quote']

Kan ikke de fleste lokaler dekke til runde bord????

Gjest Soon Mrs S
Skrevet
Noen som vet hvilke lokaler i Trondheim de har runde bord? Regner med de fleste hoteller har dette' date=' men andre steder?[/quote']

Skulle ønsket at jeg kunne hjelpe deg, men er selv ikke så kjent når det gjelder lokaler. Har vært å kikket på 3 ulike lokaler i trondheim og ingen av de hadde runde bord. Var på Båtforeningens lokale i fjordgt, Heimdal sanitetsforeningens lokale, Nygaardsvoldheimen og Vestbyen Idrettshus(der vi skal ha festen)

Skrevet
Vi hadde ca 50 gjester fordelt på 8 runde bord (vi satt også på runde bord sammen med forloverne og toastmasterne. Foreldrene vår måtte sitte sammen med de andre gjestene). Det var helt perfekt, vi har fått masse gode tilbakemeldinger på det.

For det første er det litt uformelt (synes jeg), for det andre har man flere man kan snakke med og for det tredje kan det bli veldig pent å se på.

Jeg vil ikke anbefale å ha for mange rundt hvert bord eller å ha store, runde bord: da går litt av poenget bort.

Hmmmm, hørtes ikke dumt ut nei! Dette må jeg tenke litt på, og diskutere med min kjære samt verten der vi skal ha bryllupet. Er jo egentlig litt motstander av å sitte på utstilling, men har fått flere kommentarer på at brudeparet må være godt synlig. Men det kan vi jo kanskje få til på rundt bord også?!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Første bud jo at de har runde bord i lokalet, og det er ikke alle lokaler som har det. Vårt har ikke runde bord, og vi kan jo ikke be de kjøpe inn ens ærend til vårt bryllupe heller.

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi skal ha runde bord. Vi leier selskapstelt, og det var det de anbefalte å ha - for da slipper man hierarkiet av gjester som det gjerne blir med f.eks. hesteskobord. Hun foreslo at vi skulle ha ett 10'er-bord til brudeparet med nærmeste, og resten 8'er-bord. Men vi ender opp med 8'er-bord til alle, for det passet best med hvem vi ville ha på "vårt" bord: Brud + brudgom, 2 + 2 foreldre og 2 forlovere = 8 pers.

Vi blir ca. 50 gjester.

Skrevet

Runde bord er genialt syns jeg!

Før vi begynte å planlegge bryllup var det eneste jeg hadde tenkt om bryllup at jeg definitivt ville ha runde bord... :wink:

Vi var til og med å kikket på et sted bare fordi vi visste at de hadde runde bord, til slutt måtte vi likevel gi opp tanken, de beste stedene kunne ikke tilby det.

En ting som er viktig å tenke på er at runde bord tar mer plass enn lange bord. Vi kikket på noe vi syns var et stort lokale, og de kunne ta 100 personer ved kambord, men bare 60 personer ved runde bord.

Skrevet

Selvom ikke selskapslokalet har runde bord, er jo ikke det noe problem. Det er mange som leier ut runde bord og duker. Prøv firmaer som driver med teltutleie etc. Lokalet vi skal ha hadde ikke runde bord, men vi har leid. Veldig greit og enkelt, og mye hyggeligere enn hesteskoen eller E.

Skrevet

Hei.

Vi giftet oss i August i fjor og hadde 72 gjester til middag. Vi valgte å ha runde bord og har ikke angret ett sekund. Jeg har selv vært gjest i 21 brylluper og det var første gang med runde bord!!! Har du plass (for det krever endel mer plass enn med langbord. Du kan regne ut dette på www.dft.no)

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...