AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Hei, vet noen om sider (av fagfolk) som sier hvor stort et bilbur skal være? Leser at det ikke skal være for stort, da det kan føre til større skade på hunden ved kræsj. Men samtidig synes jeg mange av målene som oppgis til den og den hunden (samt bilder jeg ser), høres utrolig trangt ut! Det sies på mange sider som forhandler bilbur at du skal ta mankehøyde og plusse på 5-6 cm for å vite høyden på buret. Det vil jo i mange tilfeller føre til at hunden ikke kan stå oppreist i buret. Finnes det gode argumenter for at de ikke skal kunne stå i buret? Jeg kjøpte nettopp et Herkules Falcon Small til min hund på 16 kg (37cm i mankehøyde), det er 54,5 cm både i bredden og i høyden, og 73,5 cm dypt. Hun får lagt seg ned og snudd seg, men det ser likevel litt klaustrofobisk ut, hun kan ikke sitte oppreist med hodet helt opp (hun må bøye det bittelitt). Vurderer å selge det videre og kjøpe et større. Blir ikke så mye klokere av å google rundt, folk mener så mye forskjellig. Og hvilke bur er egentlig best (av bilbur altså)? Herkules scorer høyest i NAF sin test, samtidig sier flere at Kela- og Aluconsult-burene er det beste. Hva mener dere? Hilsen bur-forvirra hundeeier :-) Anonymkode: 04e36...260
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå