Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring at det utbetales erstatning når NAV klageinstans gir medhold i en ankesak 

Anonymkode: bfddb...011

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal mye til. Har du hatt noen økonomiske tap pga det vedtaket som var feil?

I så fall, hva da? 

Anonymkode: 779cf...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med erstatning? Har du for eksempel klaget på at du har fått utbetalt for lite og fått medhold i klagen får du etterbetalt det du skulle ha hatt.

Anonymkode: a68f3...66c

• Liker 1
Skrevet

Ja det har vært veldig store utgifter, at saken tok måneder før den ble behandlet førte til at personen til slutt ikke orket mer.. så de etterlatte (barna) har måtte stå ansvarlig for alt i etterkant, innbefatter alt fra begravelse, salg/tap av bolig, tapt skolegang, arbeid osv...

AnonymBruker
Skrevet

Den som feilaktig ikke fikk pengene sine begikk selvmord?

Og på grunn av det så har et av barna mistet jobben sin og et av de andre måttet droppe ut av skolen?

Og på grunn av begravelsesutgiftene har noen mistet boligen sin?

Anonymkode: 779cf...294

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring at det utbetales erstatning når NAV klageinstans gir medhold i en ankesak 

Nei. Det gjøres ikke. 

Anonymkode: 69ef2...ff2

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det offentlig gir, som hovedregel, ikke erstaning for eventuelle feil. Unntaket er forhold som kommer inn under NPE. 

Får du omgjort et vedtak så får du være fornøyd med det. Forvaltningsloven paragraf 36 gir muligheter for å få dekket nødvendige og rimelige advokatutgifter.  Og der stopper spørsmålet ditt. 

Anonymkode: 4e3f8...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...