Gå til innhold

Trangt soverom. Hvor oppbevare sengeteppe og pynteputer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke mye gulvplass på soverommet. Jeg liker å bruke sengeteppe og ha 2-3 pynteputer i senga på dagtid. 

Men jeg sliter litt med hvor/hvordan oppbevare det om natta? 

Tips? 

Anonymkode: 3c830...823

Skrevet

Dropp det.  Jeg har aldri hatt puter og sengeteppe, uansett hvor stort soverom jeg har hatt.  Hvor skal man gjøre av det når man sover?  Legge det på gulvet?

• Liker 8
Skrevet

Vi har rammemadrass, så har det under sengen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I skap? Kommode? Eventuelt droppe puter og sengeteppe til dere har bedre plass? Sengeteppe er uansett ikke anbefalt av hygienehensyn, det blir for tett over dyner som har vært varme om natten. De trenger å få lufte seg litt

Anonymkode: cf592...6dc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I skap? Kommode? Eventuelt droppe puter og sengeteppe til dere har bedre plass? Sengeteppe er uansett ikke anbefalt av hygienehensyn, det blir for tett over dyner som har vært varme om natten. De trenger å få lufte seg litt

Anonymkode: cf592...6dc

Jeg lar sengetøyet lufte seg før jeg legger på sengeteppe. Snur til og med på både dyner og puter, slik at begge sider blir luftet. Legger aldri på sengeteppe før tidligst rundt 2 timer etter at vi har stått opp. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Peonjenta skrev:

Dropp det.  Jeg har aldri hatt puter og sengeteppe, uansett hvor stort soverom jeg har hatt.  Hvor skal man gjøre av det når man sover?  Legge det på gulvet?

Og der er det lille problemet mitt. 

Men jeg har et fint sengeteppe og har arvet noen gamle, broderte putetrekk. Trekkene er for skjøre til å brukes som trekk til hodeputer som brukes, men er veldig vakre og dekorative som "pynteputer". 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lar sengetøyet lufte seg før jeg legger på sengeteppe. Snur til og med på både dyner og puter, slik at begge sider blir luftet. Legger aldri på sengeteppe før tidligst rundt 2 timer etter at vi har stått opp. 

Det er egentlig madrassen som trengs mest å luftes - vi svetter mye om natta. Det beste er vel å brette dyna bakover.

Anonymkode: 97dc1...3e5

• Liker 4
Gjest Kritt
Skrevet

Alltid imponert over folk som styrer sånn med sengen hver dag.

Men husk at sengetøy og madrass trenger lufting 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker sengen som sofa, så jeg legger sengeteppet og putene i en stol om natten. 

Anonymkode: 99c1d...808

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger dem på gulvet rett og slett.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en sånn under vinduet på soverommet vårt, og her putter vi sengeteppe og puter. Funker fint ☺️

05CFA182-A7AA-44FF-BD2C-741F770BD17E.jpeg

Anonymkode: 26be8...e64

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2018 den 21.45):

Vi har ikke mye gulvplass på soverommet. Jeg liker å bruke sengeteppe og ha 2-3 pynteputer i senga på dagtid. 

Tips? 

Du kan jo ha skuffer under sengen - sånne ikea skuffer på hjul. Der har vi sengetøy. Vi kjøpte bevisst høye ben på sengen for å kunne lagre sengetøy under. 

Anonymkode: 31d43...5eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.5.2018 den 21.45):

Tips? 

Det beste tipset er jo å droppe det. Senger skal luftes, ikke rees opp, på dagtid. 

Må du ha puter etc så får du rydde plass til dem i klesskapet  - om du tømmer et par-tre hyller for klær så får du plass. Og få mennesker trenger et helt skap til klærne sine, så å rydde unna noen hyller er uproblematisk. 

Anonymkode: 7abed...652

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De kan vel ligge på gulvet? Brette teppet pent, og stable putene oppå?

Personlig hadde jeg droppet sånn "nips" på et lite soverom.  

Jeg hadde aldri kjøpt et nytt møbel for å oppbevare det i, sånn noen foreslår .

Anonymkode: dc8a6...105

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en dekorativ kurv som står ved senga og rull sammen sengeteppet i den om natta? Kan plasseres på hylle/kommode/oppå skap om det er null gulvplass å ta av. Sikkert lurt åse etter en som er høy og smal, kanskje en fin skittentøyskurv?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...