AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Del Skrevet 2. mai 2018 Hei! Jeg driver og forbereder meg til et jobbintervju jeg skal til snart. Dette er innenfor helsesektoren og er en stilling med mye ansvar. Jeg er nyutdannet og har ikke hatt slik stilling tidligere, men er veldig glad for at jeg er kalt inn og er veldig motivert for stillingen. Jeg har prøvd å tenke på spm jeg kan få, slik at jeg kan forberede best mulig svar på de. Det er noen spm som jeg ikke helt vet hva man kan svare på. - Har du vært i en konflikt på jobb tidligere, evt. hvordan håndterte du det? Nei, jeg har aldri vært i en konflikt på jobb tidligere - hva kan jeg svare på dette da? Jeg er en ganske rolig person som aldri kommer i konflikter, så har ikke så mye å svare på det.. - Hvordan samhandler du med andre? Her tenkte jeg at det er viktig å få fram at jeg er tydelig, lyttende, har gode kommunikasjonsferdigheter (fra tidligere jobber/utveksling). Men synes det er litt vanskelig å vite hva man skal svare på dette? Har dere noen tips til hvordan jeg best kan svare på disse spørsmålene? Evt. andre spørsmål som det er viktig å tenke på før intervju? Håper på raskt svar! Anonymkode: 6f3bd...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Del Skrevet 2. mai 2018 Det beste du kan gjøre på et jobbintervju er å gi eksempler. Altså ikke bare påstå en ting, men underbygge det med episoder du kommer på eller ting andre har sagt om deg. Så tenk igjennom eksempler på at du har løst vanskelige situasjoner, episoder du har lært noe av, situasjoner der du har fått bruk for ulike egenskaper du har. Du kan for eksempel svare: "Nei, jeg har ikke vært i noen alvorlige konflikter med verken ledere eller kolleger. Jeg forsøker å finne løsninger før situasjonen eskalerer. I jobben jeg har nå er det mye tidspress, og i blant kan en kollega av meg bli veldig stresset og kranglete. Da har jeg rolig sagt at... osv " "Jeg trives godt med samarbeid og har ofte fått tilbakemelding på at jeg bidrar positivt til teamet. På forrige medarbeidersamtale sa sjefen at.." "Jeg er flink til å ...xxx... En gang var en kunde rasende, og da løste jeg situasjonen slik xxx" Anonymkode: 6f228...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pal Fungi Skrevet 2. mai 2018 #3 Del Skrevet 2. mai 2018 Noe som svært ofte går igjen, etter min erfaring, er at man blir bedt om å fortelle litt om seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pal Fungi Skrevet 2. mai 2018 #4 Del Skrevet 2. mai 2018 Hva kan du bidra med i arbeidsmiljøet? Hvorfor skal vi gi jobben til deg? Hvordan vil venner/kollegaer beskrive deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Del Skrevet 3. mai 2018 Eksempler! Det gjør at den som intervjuer klarer å se for seg situasjonen. Tenk på hvorfor du ikke har vært i konflikter. Det har sikkert vært situasjoner som potensielt kunne eskalert. Hvorfor gjorde de ikke det og hva bidro du med? Både personlighet og bevisste handlinger spiller inn her. Anonymkode: bfa0e...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Del Skrevet 3. mai 2018 Takk for tips folkens! Har noen flere spørsmål jeg. Tidligere har jeg blitt spurt dette på et intervju. Jeg er relativt fersk i arbeidsmarkedet og har ikke all verdens jobberfaring fra tidligere, men hvordan kan man svare best på dette spm når man ikke har hatt skikkelig lederansvar tidligere? "Har du vært i en situasjon der du måtte ta ledelsen, og hvordan håndterte du det?" Anonymkode: 6f3bd...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Del Skrevet 3. mai 2018 Du må ikke nødvendigvis bare tenke på jobberfaring som ligner på den du skal inn i. Tenk også på deltidsjobber, organisasjonserfaring eller kollokvie. Du må vise personligheten din. De vet hva du har på CV, og at du ikke har ledererfaring, så de vil ikke bli overrasket. Du må vise dem at du er riktig type. Tenk på hvilken rolle du tar i gruppearbeid, prosjekter osv. Er du den kreative, den som passer på at dere holder dere til sak, den som drar det hele i land...? Anonymkode: bfa0e...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå