AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Jeg begynner i ny jobb i august. Er klar over at jeg ikke har noe opptjent ferie der i år. Men hvordan blir det neste år? Må jeg vente til 2020 før jeg har opptjent 5 ukers ferie? Dette er en 100% stilling i det private næringsliv. Ja, jeg vet jeg bør spør sjefen men nå spør jeg her først Anonymkode: 53694...cbb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Hos oss så trekkes vi i lønn 5 uker ferie pr år. De trekkes i juni, og vi får da "betalt" ferie. Ferie er jo fra år til år. Du kan ta ut 5 uker neste år. Men feriepenger blir da ikke full pott siden du opparbeider deg den mnd for mnd, i pr. Feriepengegrunnlaget ditt blir da for 5 mnd, og er vl ca 12% gjennom året ? Anonymkode: 7477a...b0f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Ps du kan kreve ferie i pr også, dog ubetalt. Tror grensen er 1 september? Anonymkode: 7477a...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ps du kan kreve ferie i pr også, dog ubetalt. Tror grensen er 1 september? Anonymkode: 7477a...b0f Takk, jeg skal ha en uke i slutten av august Og den blir jo uten lønn selvfølgelig. Så 12% av 5 mnd da, det gir mening. Anonymkode: 53694...cbb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Jeg startet i ny jobb i september i fjor. Skal ha tre uker ferie i juni. Vil jeg da ikke få lønn? Anonymkode: dbb8a...740
solmåneogstjerner Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 (endret) Rett til ferie og rett til feriepenger er to forskjellige ting. Når du begynner i september har du rett til full ferie året etter. Men du vil jo ikke få fulle feriepenger fra den jobben. Så hvis du vil ha full ferie med feriepenger så må du spare feriepengene fra den gamle jobben (hvis du hadde). Men ferien har du uansett krav på. Endret 3. mai 2018 av solmåneogstjerner 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå