AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Hei jeg skal endre hvordan fornavnet skrives, Allså samme navn men til en mer vanlig stavemåte. (Er lei at folk uttaler navnet feil) Har lest litt på nettet, virker som jeg har 3 mnd på å orde pass osv? Jeg har en del kredittkort og diverse, blir det automatisk oppdatert? De skal betales ned de 2 neste mnd og avsluttes. Er det vits i å oppdatere? Jeg skal kjøpe leilighet om 2 mnd også, ønsker at mitt «nye» navn står i kontrakten. Tror dere det holder med «bevis for navnebytte» og mitt gamle pass? Hvis jeg venter til alt er nedbetalt og avsluttet, men ikke rekker å få nytt pass osv.. Anonymkode: 7aee5...05a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg skal endre hvordan fornavnet skrives, Allså samme navn men til en mer vanlig stavemåte. (Er lei at folk uttaler navnet feil) Har lest litt på nettet, virker som jeg har 3 mnd på å orde pass osv? Jeg har en del kredittkort og diverse, blir det automatisk oppdatert? De skal betales ned de 2 neste mnd og avsluttes. Er det vits i å oppdatere? Jeg skal kjøpe leilighet om 2 mnd også, ønsker at mitt «nye» navn står i kontrakten. Tror dere det holder med «bevis for navnebytte» og mitt gamle pass? Hvis jeg venter til alt er nedbetalt og avsluttet, men ikke rekker å få nytt pass osv.. Anonymkode: 7aee5...05a Når navnebytte i Folkeregisteret er godkjent, må du selv ordne alle kort, pass og andre offentlige og private steder der navnet ditt brukes. Unntaket er innen helse og skatteetaten der går ting automatisk når de oppdaterer sine systemer. Du får bente med navnebytte dersom passet er viktig det samme gjelder andre papirer. Anonymkode: 8335c...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå