AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Hva kan man kreve av barnehagen hvis barnet utsettes for vold eller mobbing i barnehagen? Hvilke rettigheter har barnet? Dette er en komplisert sak fordi barnet ofte vil leke med det barnet som plager h*n. Når jeg tar det opp med barnehagen sier de at det er vanskelig å gjøre noe siden de begge to vil leke med hverandre. Har søkt om å bytte, men får bare plass på venteliste. Anonymkode: acf95...536
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Det er veldig vanskelig å svare deg fordi jeg ikke kjenner saken. Jeg vet ikke hva du legger i vold og mobbing. Det er vanlig at mindre barn kan bli fysiske dersom de ikke når frem med verbal kommunikasjon. Ser du på dette som mobbing fordi det er gjentagende episoder? Personalet sier at ditt barn leker med vedkommende, da trenger vel heller disse å observeres over tid for å avdekke hvorfor problemer oppstår i leken mellom dem. Det må vel være at denne vennen blir fysisk når det oppstår konflikt. Kan personalet være litt på disse og støtte dem i konfliktløsning? Anonymkode: 918ac...d34 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Barnet mitt blir fysisk skadet av det andre barnet jevnig. Også uten at de er i konflikt. De er fem år, så det er ikke på grunn av språket. Barnet mitt er redd for å gå i barnehagen. De obserberes og støttes, men det fortsetter å skje. Anonymkode: acf95...536
Liven_ Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 Bege to vil leke med hverandre. Hvorfor tror du barnet blir mobbet?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt blir fysisk skadet av det andre barnet jevnig. Også uten at de er i konflikt. De er fem år, så det er ikke på grunn av språket. Barnet mitt er redd for å gå i barnehagen. De obserberes og støttes, men det fortsetter å skje. Anonymkode: acf95...536 Ikke akseptabelt i det hele tatt, her må personalet ta grep, de kan ikke bare skylde på at de vil leke sammen (?) hvilken holdning er det? ikke finn deg i det! er det en oppegående ped leder så tar jo han/henne tak. Anonymkode: c2689...6ca 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 Jeg opplevde det samme med mitt barn. Jeg krevde at enten skulle de skilles og aldri være sammen mer, eller en voksen skulle alltid følge de. De gikk for det siste frem til de skilte de på hver sine avdelinger etter sommeren. Du må bare slå hardt i bordet. Det er null-toleranse mot mobbing, så du har alle rettigheter på din side. Anonymkode: e9a89...06c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå