Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 60% og har barn. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gjøre dette i praksis. Vet ikke om jeg skal ta alt som nettstudie, eller alt på voksenopplæringen eller bare et par av fagene på voksenopplæringen og resten via nettstudie. Trenger råd fra andre som har tatt studiekompetanse som voksen;) Om jeg velger å ta alle fagene på voksenopplæringen, må jeg da avlegge eksamen i alle fagene, eller blir man trykket ut til feks 2 eller 3 eksamener eller noe? Om jeg kan slippe å ta eksamen i alle fag så vil jeg ta alt på voksenopplæringen.

Anonymkode: eb785...af9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal opp som privatist om et par uker i noen av fagene, har 4 eksamener. Leser parallelt med å være i permisjon med klengebaby, har tatt alt på rundt 4 mnd, så på et år burde gå helt fint hvis motivasjonen er på plass.  

Anonymkode: 07b17...c17

Skrevet

Jeg tok det over to år. Delvis når jeg var i 90% jobb, og delvis i permisjon. Det gikk helt fint. 

Men det er egentlig bare du som vet om det passer for deg å ta ser over ett år eller to..

Skrevet

Nettstudier funker så å si ikke for min del. Jeg er ikke strukturert nok til å få noe gjort... Så hvis jeg skulle anbefalt deg noe så ville jeg personlig valgt voksenopplæringen, spesielt om det er lenge siden du satt på skolebenken sist. Merker at det har blitt endel forandringer siden sist jeg hadde f.eks historie, kravene er strengere i dag enn det var for 17 år siden. 

Uansett hva du velger så ønsker jeg deg masse lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar generell studiekompetanse på voksenopplæringen her. Lærerne anbefaler ingen å ta alle fagene på et år da det er sykt mye stoff man skal gjennom. Man kan jo klare det, men vil man ikke gjerne lære noenog få gode karrakterer også?

Anonymkode: 7da0e...f1e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du klarer det mer enn fint. Trenger du alle fagene? Først og fremst er det faglige nivået ganske lavt i forhold til hva du evt skal videre på (Høyere utdanning). Jeg tok opp fag som privatist og hadde hele 11 eksamener en vår. Det å få gode karakterer på vgs er ikke noe stress, det meste handler om deg som person. Synes du skal kjøre på å skaffe deg studiekompetansen! Meld deg opp til fagene på privatistweb.no gjerne alle på høstsemesteret. (Da kan du ta de du ikke karte til våren og starte høyere utdanning til høsten igjen :) ). Lån/kjøp bøker og bruk nettstedet NDLA. I naturfag er lokus et fint program, i matte har cappelen egne sider med utregning, teori osv. Lykke til! 

Anonymkode: a718a...81c

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg tenker at det kommer helt an på din kapasitet. Heller det enn hvor mye du har å gjøre. Jeg tok det på ett år ved siden av full jobb, men jeg har alltid jobbet i skippertak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...