Gå til innhold

Hvorfor var Gandhi imot abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier seg selv. Hvorfor var han imot abort`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel av samme grunn som enhver annen som er mot abort: fordi han mente at fosteret er et menneske.

AnonymBruker
Skrevet

Gandhi var uansett en tulling. En martyr, men også en tulling.

Ekkel var han også, bare se til sexlivet hans.

Anonymkode: 079f4...f16

AnonymBruker
Skrevet

Dette med at å drepe et ufødt barn ikke er drap, men "abort" er kun en moderne sosial konstruksjon. Det finnes ingen konsistent rasjonell måte å determinere når et liv starter, utenom ved unnfangelsen.

Anonymkode: b045c...eaa

AnonymBruker
Skrevet

Han var jo kristen så hva annet kan man forvente?

Anonymkode: 8476d...25d

Gjest O.G.
Skrevet

Når menn er i mot abort så handler det om at de vil kontrollere kvinner, Gandhi var ikke annerledes i så måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi han ikke var kvinne. Menn kan aldri sette seg i kvinners sted når det gjelder abort. Det er helt umulig for dem. Det er de som kan stikke fra ansvar når det kommer til stykket. India generelt har et grusomt kvinnesyn.

Anonymkode: 60334...da6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, O.G. said:

Når menn er i mot abort så handler det om at de vil kontrollere kvinner, Gandhi var ikke annerledes i så måte. 

For en utrolig generaliserende og unyansert påstand. Jeg er mann og motstander av å drepe ufødte barn, men det har ingenting med kontroll av kvinner å gjøre. Det handler om barnet.

• Liker 1
Gjest O.G.
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en utrolig generaliserende og unyansert påstand. Jeg er mann og motstander av å drepe ufødte barn, men det har ingenting med kontroll av kvinner å gjøre. Det handler om barnet.

Barnet?

Ingen som snakker om abort i niende måned.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så når din kone blir gravid etter voldtekt, da vil du ta imot og elske barnet som ditt eget?

Anonymkode: bb50c...5a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du satt deg inn i historien om han så var han absolutt kontrollerende. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Barnet?

I USA kan man ta abort når barnet er over 20 uker i enkelte stater, da er det snakk om et barn som har utviklet organer, hjertet slår, det har smaksans.. Jeg skjønner godt at mange er imot det, for det er helt forferdelig etter min mening. Det handler ikke om å kontrollere.

Anonymkode: e8b2a...405

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så når din kone blir gravid etter voldtekt, da vil du ta imot og elske barnet som ditt eget?

Anonymkode: bb50c...5a8

Det finnes tusenvis av situasjoner der et barn kan bli unnfanget under forferdelige omstendigheter. Jeg neglisjerer ikke graden av vanskelighet i situasjonen du beskriver, men jeg hadde aldri personlig tatt livet av det barnet nei. Hadde jeg valgt å adoptere det vekk? Mest sannsynlig, ja.

Barnet er likevel uskyldig og har like stor rett til å leve som alle andre mennesker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, O.G. said:

Barnet?

Det er et barn. Hva du kaller det spiller ingen rolle. Blir bare semantikk.

Gjest O.G.
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et barn. Hva du kaller det spiller ingen rolle. Blir bare semantikk.

Vel, men som mann er du da vel også rede for å ta økonomisk ansvar for dette barnet når det kommer til verden også da?

AnonymBruker
Skrevet

De fleste var vel i mot abort på den tiden? Han døde jo i 1948, så synes ikke det er så rart. Hvem var for abort på den tiden?

Anonymkode: 1522d...d98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, O.G. said:

Vel, men som mann er du da vel også rede for å ta økonomisk ansvar for dette barnet når det kommer til verden også da?

Som mann? Jeg tar selvfølgelig vare på ungene mine hvis det er det du spør om?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Han var jo kristen så hva annet kan man forvente?

Kunnskapsnivået på KG...

Anonymkode: 9cbc6...9de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I USA kan man ta abort når barnet er over 20 uker i enkelte stater, da er det snakk om et barn som har utviklet organer, hjertet slår, det har smaksans.. Jeg skjønner godt at mange er imot det, for det er helt forferdelig etter min mening. Det handler ikke om å kontrollere.

Anonymkode: e8b2a...405

Er det ikke helt opp i 40.svangerskapsuke det er lov til å ta abort i Russland. Det er DA man kan snakke om drap, for da er det et fullverdig liv og levedyktig barn, det er bare ikke kommet ut av kroppen til moren enda.

Et barn regnes vel som levedyktig i 24.uke, og alt før det anser ikke jeg det som et barn siden det ikke kan leve utenfor kroppen til kvinnen om det blir født. 

Anonymkode: 848be...81d

Gjest O.G.
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du satt deg inn i historien om han så var han absolutt kontrollerende. 

Og som hindu satte han kvinner nederst over alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...