SoWhat? Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 (endret) Tok lunsjen på en cafe i dag. Ved siden av meg satt to damer over 50( vanskelig å si nøyaktig alder). Jeg satt der og hørte på deres høylytte samtale. De snakket om andre, og jeg tenkte ikke såå mye over det. Helt til de begynte å snakke om et spesifikk strøk i byen, hvor de akker og ojer seg over de som bor der. Hvor hun ene plutselig sier like høyt som alt annet: "var det ikke der det var en som tok selvmord for en stund siden?". Jeg satt kaffen i halsen. Hva er det som får folk til å snakke så høyt om noen i et lokale med mange andre. Jeg vekslet blikk med noen ved et annet bord, så var ikke den eneste som reagerte! Jeg ble paff allerede da de høylydt snakket om området. De vet jo ikke hvem som sitter på cafeen. Det var lunsjtid og mange mennesker der. Alle kunne høre disse to. De satt også og unnskyldte seg for at de satt på café midt på dagen. De måtte pga div, så derfor. Gjorde seg liksom bedre enn oss andre som satt der da, selv om mange av oss til lunsjpause fra jobb. Ikke at det spiller noen rolle! At folk kommer seg ut på cafeen er bare en stor fordel om de ikke jobber! Alt sosialt er et pluss. Fader, jeg ble så arg på de to damene. Hadde så lyst til å si noe, men jeg bare orket ikke. Hvem ditt sitter og snakker om sånt høyt med masse folk rundt seg? Det er så horribelt at det fins så dumme og blokkerte mennesker. Har noen av dere opplevd maken? Så dere noe? Unnskyld skrivefeil. Håper dere overser og skjønner uansett. Endret 2. mai 2018 av SoWhat? 1
Daniel123 Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Jeg satt og leste i et offentlig bibliotek en gang, og så kom det to pensjonister innom og snakket høylytt som om de begge to var tunghørte. De var bare der for å snakke, ikke var de der for å finne bøker/tidsskrifter. Det var veldig irriterende, og jeg måtte anstrenge meg for å ikke gå og kjefte på dem. Måtte minne meg selv på at de tross av alt har bygget landet vårt, og at jeg ikke akkurat kan jage dem bort. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Selvmord er vel ikke såå tabu at det ikke kan snakkes om da. Anonymkode: 18328...469
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvmord er vel ikke såå tabu at det ikke kan snakkes om da. Anonymkode: 18328...469 Det er jeg enig i, men når de snakker om en identifiserbar hendelse på offentlig sted kan de etter min mening dempe seg så mye at søsteren/faren/tanta/bestekameraten til den det gjelder, som tilfeldigvis sitter ved nabobordet, slipper å høre dem. Anonymkode: 1bc1c...7e8 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Har merket meg mange av den eldre garde mangler kompetanse på vanlig folkeskikk ute blandt folk. Når de står å krangler ed baggasjebåndet på flyplassen, truer seg forbi de som allerede står der ol, ja da blir jeg skikkelig flau på deres vegne. Men gleder meg litt på å tenke at de som er slik sikkertmfår ødelagt hele ferien fordi de gremmes over at folk ikke synes det er reit de turer frem å sier i fra. Så si i fra neste ang, at synes de det er greit at alle får en del av den private samtalen? Anonymkode: 79bdc...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå