AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Jeg og bf er samboere, sparer til leilighet, han jobber fulltid og jeg jobber deltid. Vi deler kontantstøtten og får halve hver, men plutselig kom jeg til å tenke på, er det egentlig ikke jeg som har krav på den? Det er jo jeg som er hjemme. Hva gjør dere? (Her er økonomi et ømt tema da han er helt elendig på å spare og la være å kjøpe unødvendige ting, mens jeg er motsatt. Vi er begge unge, og vi har ikke felles økonomi). Anonymkode: 4d8b8...dd2 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Om du er hjemme med barnet så er jo det din lønn så den burde gå til deg, men er ingen lovfestet regel som jeg vet. Men hvordan gjør dere det ellers med økonomien? Har du kun kontantstøtte å leve på?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 1 minutt siden, GoldenLioness skrev: Om du er hjemme med barnet så er jo det din lønn så den burde gå til deg, men er ingen lovfestet regel som jeg vet. Men hvordan gjør dere det ellers med økonomien? Har du kun kontantstøtte å leve på? Jeg jobber deltid, som tilsvarer mellom 30 og 40% stilling. Anonymkode: 4d8b8...dd2
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber deltid, som tilsvarer mellom 30 og 40% stilling. Anonymkode: 4d8b8...dd2 Men hvordan fordeler dere resten av inntekten? Er det fellesøkonomi? Husleie, mat, strøm etc
Gjest fruktfest Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Det er jeg som er hjemme med barnet, så kontantstøtten er min «lønn». Nå har vi felles økonomi og deler kontoer da.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 50 minutter siden, GoldenLioness skrev: Men hvordan fordeler dere resten av inntekten? Er det fellesøkonomi? Husleie, mat, strøm etc Vi betaler 50/50 Anonymkode: 4d8b8...dd2
Felidays Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 Da er det din lønn. Vi har fellesøkonomi så her gikk det i fellespotten.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 Går rett på fond i ungenes navn. Anonymkode: 4ed9e...234 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 Her får jeg kontantstøtten. Det er min lønn. Samtidig går den jo til oss. Den går til mat og livsopphold... Anonymkode: 3c23e...ed5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 Den går til mat, bleier, drivstoff, klær, osv.. det er jo penger man skal leve av, som en lønn. Ikke penger som skal inn på foreldrene sine sparekonto Anonymkode: a814b...99d 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12 Skrevet 2. mai 2018 Jeg skjønner ikke helt hvordan dere har kommet frem til at den skal deles ? Kontantstøtten bør selvsagt tilfalle den som er hjemme med barnet, for å kompensere for bortfall av lønnsinntekt. Anonymkode: 5320e...4f9 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #13 Skrevet 2. mai 2018 Kan man jobbe deltid mens man får kontantstøtte? Jeg skal gå hjemme de neste mnd og få det da, men blitt tilbudt å jobbe to uker i fellesferien, ønsker å takke ja hvis det er mulig? Sorry avsporing TS! Anonymkode: ad508...9e2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #14 Skrevet 2. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man jobbe deltid mens man får kontantstøtte? Jeg skal gå hjemme de neste mnd og få det da, men blitt tilbudt å jobbe to uker i fellesferien, ønsker å takke ja hvis det er mulig? Sorry avsporing TS! Anonymkode: ad508...9e2 Du kan tjene så mye du vil vedsidna kontantstøtte. Kontantstøtte er fordi du sparer staten for penger, og du får en liten sum for dette. Ingenting med hva en person tjener, kun om du har ungen i barnehagen eller ikke. Anonymkode: 3d4e8...ee2 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #15 Skrevet 2. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man jobbe deltid mens man får kontantstøtte? Jeg skal gå hjemme de neste mnd og få det da, men blitt tilbudt å jobbe to uker i fellesferien, ønsker å takke ja hvis det er mulig? Sorry avsporing TS! Anonymkode: ad508...9e2 Nav legger seg ikke i hva du gjør, de bryr seg om alder på barnet og barnehageplass. Her hr vi utvidet permisjonen med ferie og avspasering, så vi har klart å ha permisjon fra april i fjor når hun ble født, til august i år når hun begynner å barnehage. Fra mai i august i år får vi kontantstøtte i tillegg til full lønn Anonymkode: 0cc8f...267
Hoppelopp Skrevet 2. mai 2018 #16 Skrevet 2. mai 2018 Jeg jobbet 40% og fikk all kontantstøtte da jeg var hjemme i fjor. «Tapte» jo likevel penger ift heltidsjobb så i den betalte mannen mer inn på felleskontoen enn meg!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #17 Skrevet 2. mai 2018 Jeg er ufør og gikk hjemme uansett med samme inntekt som ellers, så kontantstøtten sparte vi til egenkapital til huskjøp. Vi har felles økonomi ellers hadde selvsagt kontantstøtten vært min, da det var jeg som passet barnet i stedet for barnehagen. Anonymkode: f85be...7da
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #18 Skrevet 2. mai 2018 Den leveres til dagmamma i påvente av barnehageplass i august. Anonymkode: ed122...ac7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #19 Skrevet 2. mai 2018 Den går til meg som er hjemme med barnet. Men jeg bruker den på ting til oss som familie. Mat, klær og andre nødvendigheter Anonymkode: e9a81...41a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #20 Skrevet 2. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og bf er samboere, sparer til leilighet, han jobber fulltid og jeg jobber deltid. Vi deler kontantstøtten og får halve hver, men plutselig kom jeg til å tenke på, er det egentlig ikke jeg som har krav på den? Det er jo jeg som er hjemme. Hva gjør dere? (Her er økonomi et ømt tema da han er helt elendig på å spare og la være å kjøpe unødvendige ting, mens jeg er motsatt. Vi er begge unge, og vi har ikke felles økonomi). Anonymkode: 4d8b8...dd2 Vi utnytter ikke samfunnet økonomisk og mottar derfor ikke kontantstøtte. Anonymkode: e68b5...45c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå