AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Har en gutt på 20 mnd som aldri setter seg ned og leker selv. Han er det første barnet for både oss og besteforeldre, så vant med mye oppmerksomhet og voksne som underholder han. Men han klarer ikke å leke for seg selv i mer enn 2 min. Kun hvis han ser på barne TV. Jeg synes det er koselig å leke med han, men kjenner at det er krevende å underholde han HELE tiden på fridager når han ikke er i barnehagen. Er dette vanlig å vil gå seg til? Eller finnes det metoder for å jobbe med dette? Han er ellers helt normal i utviklingen både motorisk og språk. Anonymkode: 34e60...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Dere har selv skapt dette, ved å ikke oppfordre og legge til rette for det selv. Søsteren min har to på 5 og 7 som fortsatt er helt avhengige av voksne, pga hvordan de har lagt til rette for dem. Anonymkode: 34ee3...545 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Slutt å underhold han, han finner ut det selv etterhvert. Anonymkode: 80fce...312
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere har selv skapt dette, ved å ikke oppfordre og legge til rette for det selv. Søsteren min har to på 5 og 7 som fortsatt er helt avhengige av voksne, pga hvordan de har lagt til rette for dem. Anonymkode: 34ee3...545 Mulig det. Men har du gode forslag til hvordan man kan endre dette på en god måte da? Anonymkode: 34e60...ccc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Min har nettopp fylt 2 år og det er ikke lenge siden han begynte å kunne leke mer på egenhånd. 1-2 måneder siden kanskje. Anonymkode: 5f323...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 Det er helt normalt og forventet på den alderen Men slitsomt, absolutt. Anonymkode: 596b5...4c7 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere har selv skapt dette, ved å ikke oppfordre og legge til rette for det selv. Søsteren min har to på 5 og 7 som fortsatt er helt avhengige av voksne, pga hvordan de har lagt til rette for dem. Anonymkode: 34ee3...545 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mulig det. Men har du gode forslag til hvordan man kan endre dette på en god måte da? Anonymkode: 34e60...ccc Du spør KGtrollene her Feil folk å spørre om råd, de har magiske enkle løsninger på ethvert problem. Anonymkode: 596b5...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 Hva liker han da? Liker han å kjøre biler, bygge duplo? Sette opp en gård? Sett deg ned og hjelp han igang med leken. Ros mye, gå vekk ett par min, så tilbake og lek mer. Ros, ros, ros. Gjenta! Øk lengdne du er vekk. Anonymkode: ec711...abd 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 Vår på 20 mnd har lekt alene i fire mnd nå hvertfall. Språk er han treg på. Prater fint lite og begynte å bable mer for ca en mnd siden. Prøver seg minimalt på ord. Store søster prata som en foss på samme alder.. Hvordan prater deres? Her går det i pappa, bil, pus, melk, mamma, bok, grøt og gris. Anonymkode: 5d8e4...e24
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 Jeg tror ikke det er uvanlig i den alderen. Det kommer seg. Men sikkert lurt å øve på å ikke gi han oppmerksomhet 24/7. For meg hjalp det hvis gutten min så at jeg var opptatt med matlaging eller vasking. Vi øvde også kjempe lenge på at han kunne leke alene videre etter han hadde spist ferdig middagen sin for eks (og vi hadde ikke spist ferdig) så vær tålmodig Anonymkode: deb36...044 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva liker han da? Liker han å kjøre biler, bygge duplo? Sette opp en gård? Sett deg ned og hjelp han igang med leken. Ros mye, gå vekk ett par min, så tilbake og lek mer. Ros, ros, ros. Gjenta! Øk lengdne du er vekk. Anonymkode: ec711...abd Han liker det meste så lenge vi sitter sammen med han og drar i gang leken om du skjønner. Ute kan han leke selv i sandkassa, tusle rundt å finne ting men det er det. Ts Anonymkode: 34e60...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12 Skrevet 2. mai 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vår på 20 mnd har lekt alene i fire mnd nå hvertfall. Språk er han treg på. Prater fint lite og begynte å bable mer for ca en mnd siden. Prøver seg minimalt på ord. Store søster prata som en foss på samme alder.. Hvordan prater deres? Her går det i pappa, bil, pus, melk, mamma, bok, grøt og gris. Anonymkode: 5d8e4...e24 Han er tidlig ute med språk. Han forstår det meste og snakker i to- til treords setninger. Som «mamma spise mat» «ta på lyset» osv. Anonymkode: 34e60...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #13 Skrevet 2. mai 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er uvanlig i den alderen. Det kommer seg. Men sikkert lurt å øve på å ikke gi han oppmerksomhet 24/7. For meg hjalp det hvis gutten min så at jeg var opptatt med matlaging eller vasking. Vi øvde også kjempe lenge på at han kunne leke alene videre etter han hadde spist ferdig middagen sin for eks (og vi hadde ikke spist ferdig) så vær tålmodig Anonymkode: deb36...044 Høres ut som en god plan:) ts Anonymkode: 34e60...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #14 Skrevet 2. mai 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du spør KGtrollene her Feil folk å spørre om råd, de har magiske enkle løsninger på ethvert problem. Anonymkode: 596b5...4c7 Haha:) ja, var litt bråkjekke svar det der! Anonymkode: 34e60...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #15 Skrevet 2. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min har nettopp fylt 2 år og det er ikke lenge siden han begynte å kunne leke mer på egenhånd. 1-2 måneder siden kanskje. Anonymkode: 5f323...6b7 Greit å vite at det ikke bare er vi som har det sånn:) får håpe det kommer seg Anonymkode: 34e60...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #16 Skrevet 2. mai 2018 1 år og 8 mnd er barnet. Anonymkode: 39656...f72 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #17 Skrevet 2. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er tidlig ute med språk. Han forstår det meste og snakker i to- til treords setninger. Som «mamma spise mat» «ta på lyset» osv. Anonymkode: 34e60...ccc Kan tenke meg at språket utvikles mye raskere med din pga leken. Slik vår er språkmessig så klarer jeg ikke forestille meg at han skal klare to- tre ords setninger 😂 Men det er helt tydelig at han forstår mye mer enn der han klarer å uttrykke. Anonymkode: 5d8e4...e24
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #18 Skrevet 2. mai 2018 Vår er ca like gammel som deres. Hun leker heller ikke noe særlig selv. Heller ikke ute. Så vi er flere i samme båt;) Anonymkode: b166f...1ac
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #19 Skrevet 2. mai 2018 Min er nylig blitt 2,5 og jeg har nylig lagt merke til at det er blitt mye bedre. Men, det er bare 10-15 minutter av gangen fortsatt. Barn er forskjellige. Anonymkode: 05d97...286
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #20 Skrevet 2. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en gutt på 20 mnd som aldri setter seg ned og leker selv. Han er det første barnet for både oss og besteforeldre, så vant med mye oppmerksomhet og voksne som underholder han. Men han klarer ikke å leke for seg selv i mer enn 2 min. Kun hvis han ser på barne TV. Jeg synes det er koselig å leke med han, men kjenner at det er krevende å underholde han HELE tiden på fridager når han ikke er i barnehagen. Er dette vanlig å vil gå seg til? Eller finnes det metoder for å jobbe med dette? Han er ellers helt normal i utviklingen både motorisk og språk. Anonymkode: 34e60...ccc Men hva gjør han når du er opptatt med andre ting da? Når du dusjer, lager middag eller støvsuger? Han står vel ikke bare og ser på deg? Anonymkode: 6f0e7...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå