AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Del Skrevet 2. mai 2018 hva er protestantisk kirke? hva er likheter og ulikheter ved protestantisk kirke og metodismen? Anonymkode: e5d73...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Del Skrevet 2. mai 2018 Eksamenstiden nærmer seg skjønner jeg... Anonymkode: a59e7...892 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Del Skrevet 2. mai 2018 Den norske kirke er vel protestantisk? Også kalt luthersk? Anonymkode: 2ac75...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
den1m Skrevet 2. mai 2018 #4 Del Skrevet 2. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva er protestantisk kirke? hva er likheter og ulikheter ved protestantisk kirke og metodismen? Anonymkode: e5d73...f46 metodisme er vel strengt tatt protestantisme, bare mer konservative (tror jeg) enn statskirka ... så lenge det kirka sier stemmer med bibelen (ikke ALT får vært 100%, men viktig å ha på plass det essensielle, som f.eks frelse) og du liker deg der, så gir jeg tommel opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Del Skrevet 2. mai 2018 «Da jeg var ung» googlet vi... og da jeg var enda yngre slo vi opp i leksikon. Dagens unge bruker kg??!! Anonymkode: 72506...e95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Del Skrevet 2. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: «Da jeg var ung» googlet vi... og da jeg var enda yngre slo vi opp i leksikon. Dagens unge bruker kg??!! Anonymkode: 72506...e95 Og før vi slo opp i leksikon leste vi i læreboka, der man som regel fint kunne finne de store hovedtrekkene i svaret. Anonymkode: da32e...b51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pepsimaxtakk Skrevet 2. mai 2018 #7 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Man deler gjerne opp i katolisismen og protestantismen når man snakker om kristendom. Innenfor protestantismen finnes det mange "retninger", deriblant metodismen. Typisk for denne retningen er (om jeg ikke husker feil) personlig forhold til troen, barnedåp og voksendåp Endret 2. mai 2018 av pepsimaxtakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 2. mai 2018 #8 Del Skrevet 2. mai 2018 Metodister er protestanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #9 Del Skrevet 2. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og før vi slo opp i leksikon leste vi i læreboka, der man som regel fint kunne finne de store hovedtrekkene i svaret. Anonymkode: da32e...b51 Riktig. 😄 men Google er en skikkelig ålreit greie, altså. Anonymkode: 72506...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjøksuppe Skrevet 2. mai 2018 #10 Del Skrevet 2. mai 2018 Kan anbefale denne YouTube kanalen: Ryan Reeves. Veldig mye bra stoff om kirkehistorie ol. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 5. mai 2018 #11 Del Skrevet 5. mai 2018 På 2.5.2018 den 18.17, AnonymBruker skrev: «Da jeg var ung» googlet vi... og da jeg var enda yngre slo vi opp i leksikon. Dagens unge bruker kg??!! Anonymkode: 72506...e95 KG er jo den ypperste kilde til info. Ikke bare får man sprikende og tildels helt motstridende info, men i tillegg får man spydige og sarkastiske kommentarer. KG slår Google ned i tøflene 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå