Gå til innhold

Etter kortisoninjeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått kortisoninjeksjoner i hofta, kun i kneet. Men da har jeg ikke kunnet bruke kneet i det hele tatt etterpå, ikke stå på det og ikke bøye det på nesten en uke. 

Anonymkode: ccf66...871

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått kortisoninjeksjoner i hofta, kun i kneet. Men da har jeg ikke kunnet bruke kneet i det hele tatt etterpå, ikke stå på det og ikke bøye det på nesten en uke. 

Hvorfor ikke? :)

Anonymkode: 5d9c9...635

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? :)

Fordi det har vært smertefullt og det gikk rett og slett ikke an å bøye, kneet var liksom fullt. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo det jeg skriver. Tenker ikke å gjøre noe annet enn jeg gjør nå før injeksjonen. Men er dette greit, eller må/bør man være helt i ro i tiden etter en slik injeksjon? I så fall hvorfor? 
Vet jeg kan spørre den som setter injeksjonen. Men jeg vet ikke når dette blir ennå (han er sjeldent i byen jeg bor). Føler også det er unødvendig å ringe og spørre om det. Derfor spør jeg her om noen vet :)

Jeg ville tatt det i ro noen dager, all væsken kan fort bli liggende og "trykke" litt, og det er greit å la det få hvile litt. 
Siden ville jeg gjort som før. Du må ikke være helt i ro hele tiden, nei, da forsvinner jo litt av poenget.

Anonymkode: 674a4...5dd

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det har vært smertefullt og det gikk rett og slett ikke an å bøye, kneet var liksom fullt. 

Men er ikke hensikten med kortison at det skal gi mindre smerter fra området hvor det injiseres inn?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke hensikten med kortison at det skal gi mindre smerter fra området hvor det injiseres inn?

Jo, men det fungerer jo ikke alltid som man håper. Jeg har tatt i skulderen med kjempegod effekt, så fikk jeg det mot samme problem i hælen og det er det VERSTE jeg har gjort. Det var ekstremt vondt både da jeg fikk den og lenge etter. Endte med at jeg stakk hull på hælen hjemme for all væsken fra sprøyten bare lå i en "blemme" der. Gikk fra å kunne trakke på forsiden av foten til å gå på krykker pga sprøyten. Mest sannsynlig irriterte den mer, noe som er en liten risiko. Ordnet seg med trykkbølgebehandling i hælen da.

Anonymkode: 674a4...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...