Gå til innhold

Var posten åpen 1 mai? De har sendt tilbake en pakke fordi jeg kom i dag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hentefrist på en pakke 1 mai , men regnet med at postkontoret var stengt siden det var rød dag.
Jeg kom i dag før 14 og de sa pakken var sendt i retur.
Var jeg for sent ute eller har de sendt pakken i retur for tidlig? Forbrukerrådets regler sier at om kalenderfrist faller på helligdag eller rød dag er det første virkedag etter som gjelder som frist, altså i dag hvis 1 mai regnes som rød dag og posten var stengt. Noen som vet?

Anonymkode: ccefa...c17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min lokale brustadbu har post i butikk som var åpen i går. 

Anonymkode: 50cca...78e

AnonymBruker
Skrevet

Det er en uting å vente helt til siste liten med å hente pakke. 

Anonymkode: 34b52...1dc

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Fristen settes vel autoamtisk etter 14 dager, så de tar ikke hensyn til om det er røde dager. Mulig de sendte den idag tidlig, og da er det jo innafor. Fristen var i går, så du burde hentet den senest lørdag. Det hadde jeg tenkt var logisk om jeg fikk en pakke som hadde frist en søndag, at jeg måtte hente den på lørdag ellers ville jeg risikere at det var for sent

Anonymkode: f2b06...e08

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan for det sjøl. Sånn går det når folk absolutt skal vente til det siste med å hente pakker. 

-haha! 

Hilsen post i butikk ansatt 

Anonymkode: 7716b...208

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan for det sjøl. Sånn går det når folk absolutt skal vente til det siste med å hente pakker. 

-haha! 

Hilsen post i butikk ansatt 

Hei post i butikk ansatt!
Jeg er kronisk syk og kommer meg ut av hjemmet 1-2 ganger i måneden, min mor er 80 år gammel og kan heller ikke hjelpe.
Sosialt nettverk mistet jeg når jeg ble syk for mange mange år siden, så jeg er nødt til å hente pakkene selv.
Det er ikke alltid at jeg greier det, selvom mitt lokale postkontor bare ligger ti minutter unna meg, fordi jeg ikke klarer å bevege meg på andre måter enn å krabbe frem og tilbake til toalettet i perioder.

Overraskende at du jobber i et serviceyrke når du har så dårlig holdning mot kunder!
Ja , det er min egen feil at jeg ikke fikk hentet pakken i god tid, men å sitte å hånle av folk som gang på gang desverre går glipp av pakkene sine fordi man er for syk til å komme seg ut, det er dårlig stil. Skulle ønske jeg visste hvilken butikk du jobbet på så hadde jeg tatt meg en prat med sjefen din om etikette og folkeskikk blandt ansatte.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Så hvorfor bestiller du pakker når du vet at du kanskje ikke har mulighet for å hente pakken?

Anonymkode: e90a2...608

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

folk som gang på gang desverre går glipp av pakkene sine

Det må da bli kostbart for deg, iom at du da må betale returporto i tillegg? Hvorfor bestiller du ikke hjemlevering av dine pakker ii steden? 

Anonymkode: 90f55...3b8

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en uting å vente helt til siste liten med å hente pakke. 

Anonymkode: 34b52...1dc

Ja, en når det er 14-dagers frist så er det 14-dagers frist. Da har man 14 dager på seg. Om man kommer i siste liten så er det helt greit. Ansatte har ingenting med det å gjøre.

Anonymkode: 312a2...269

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kronisk syk og kommer meg ut av hjemmet 1-2 ganger i måneden, min mor er 80 år gammel og kan heller ikke hjelpe.
Sosialt nettverk mistet jeg når jeg ble syk for mange mange år siden, så jeg er nødt til å hente pakkene selv.
Det er ikke alltid at jeg greier det, selvom mitt lokale postkontor bare ligger ti minutter unna meg, fordi jeg ikke klarer å bevege meg på andre måter enn å krabbe frem og tilbake til toalettet i perioder.

Overraskende at du jobber i et serviceyrke når du har så dårlig holdning mot kunder!
Ja , det er min egen feil at jeg ikke fikk hentet pakken i god tid, men å sitte å hånle av folk som gang på gang desverre går glipp av pakkene sine fordi man er for syk til å komme seg ut, det er dårlig stil. Skulle ønske jeg visste hvilken butikk du jobbet på så hadde jeg tatt meg en prat med sjefen din om etikette og folkeskikk blandt ansatte.

Hvis du er så syk at du gåt glipp av flere pakker, hvorfor bestiller du da? Neste gang får du i det minste ringe posten og si su ikke har mulighet til å hente den på grunn av sykdom.

Håper du får regning for porto avsender har brukt for å sende de pakkene til deg.

Anonymkode: ec610...651

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er 14 dager fra pakken kommer. Selv om posten har stengt på søndager så tells de som dager.

Hvis du ikke har greier å hente en pakke i løpet av 14 dager bør du ikke handle på nett.

Dessuten har du alltid mulighet til å bestille hjemlevering av pakker.

Anonymkode: 1e9b0...2e2

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du er kronisk syk er ikke Posten sitt problem. Samme frister gjelder også da.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er for fadern ikke andres feil at du ikke får hentet pakkene dine. Fan får du bestille hjemlevering eller la være å bestille noe. Man kan være dyktig i et serviceyrke selv om man tenker både det ene og det andre. Min oppførsel på jobb er det ingenting galt med, men folk som deg lager unødvendig arbeid for oss, å ja da blir vi drit lei, uten at vi står i butikken å kjefter på kunder. Jeg er ikke en terapeut eller sykepleier, din helse er ikke av interesse for meg.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor bestiller du pakker når du vet at du kanskje ikke har mulighet for å hente pakken?

Anonymkode: e90a2...608

Fordi det er ting jeg trenger. Jeg handler hovedsaklig på nett siden jeg ikke kommer meg ut på sentere eller butikker.
Kolonial.no leverer matvarer på døra men bruksvarer som nye gafler, ørepropper, bøker osv må hentes på postkontoret.
Det er en gambling, for jeg kan aldri forutse om jeg blir for dårlig eller ikke, men prøver jo å få hentet pakkene mine. Men noen ganger greier jeg ikke . Denne gangen greide jeg det, men pakken ble sendt tilbake før jeg rakk det.

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

At du er kronisk syk er ikke Posten sitt problem. Samme frister gjelder også da.

Det vet jeg da. Har ikke sagt det heller. Men sier til "post i butikk ansatt" at vedkommende har utrolig dårlig holdning mot kunder til å jobbe i et service yrke som sitter å ler av folk som ikke får hentet pakkene sine!

Synd, pakken ble sendt i retur på fristdato, den ble ikke liggende ut dagen på fristdato som jeg trodde. Da fikk jeg svar på det! og fikk også en dose av hope for humanity lost by 10 points av alle frekke folka her inne.
Jeg kommer ikke tilbake i tråden så dere kan få slenge dritt i fred nå. Hadet ! Lavmoralske mennesker !

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er for fadern ikke andres feil at du ikke får hentet pakkene dine. Fan får du bestille hjemlevering eller la være å bestille noe. Man kan være dyktig i et serviceyrke selv om man tenker både det ene og det andre. Min oppførsel på jobb er det ingenting galt med, men folk som deg lager unødvendig arbeid for oss, å ja da blir vi drit lei, uten at vi står i butikken å kjefter på kunder. Jeg er ikke en terapeut eller sykepleier, din helse er ikke av interesse for meg.

Nå må du skjerpe deg. Når folk har 14 dager på å hente pakkene sine, så har de 14 dager på seg. Jeg har selv arbeidet i butikk og synes måten du fremstår her på er helt tragisk.

Anonymkode: 312a2...269

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du gadd jo ikke hente pakken innen fristen, og da sender de tilbake. Voksne folk vet hva søndager og andre røde dager er.

Anonymkode: 539ff...84b

• Liker 5
Skrevet

Sendte idag i retur flere pakker som skulle i retur 2. mai. Vi kjører ut lister hvor det står hvilke pakker som skal i retur. Dette er noe vi gjør i løpet av formiddagen. Hilsen en som jobber på et  postkontor ikke en PIB. Som regel lar vi en pakke ligge noen ekstra dager hvis kunden ringer og spør. Bestill hjemkjøring så slipper du dette problemet.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fristene gjelder for alle.

Du får ikke spesialbehandling på grunn av sykdom. Du må tilpasse deg eller slutte å bestille pakker. Det er noe som heter hjemkjøring. 

Anonymkode: 94e4a...46d

• Liker 7
Skrevet

Wow... her er vi medmenneskelige. Det er så klart ikke Post Norge sin feil at TS er kronisk syk, men det er vel lov å oppføre seg som et normalt menneske når andre ikke har det greit? 

Til ts: Jeg tror nok at pakken din ble sendt i retur i dag tidlig, og at du sikkert var litt uheldig. Jeg vet ikke hvilke muligheter du har for levering, men til en annen gang tror jeg hjemlevering kan være lurt å velge :) 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

men ts forteller at han ikke regnet med 1.mai var en telle dag i posten. Dermed antok han at det var på 2.mai han måtte komme å hente! Veldig uprofesjonelt av posten!

Anonymkode: 84d70...f4a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...