Gå til innhold

Hvordan kan jeg som hjemmeværende mor kle meg litt bedre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg så kjedelig! Jeg har klesskapet fullt av klær og vet aldri hva jeg skal ha på meg, så det går i samme to buksene hele tiden. 

Jeg er hjemme med barn, så slimfit joggebukser, fleecebukser og mønstrete løse bukser er uniform nesten. Men det kan umulig være gøy for mannen å møte på hver   bidige   dag 

Jeg har ikke akkurat største budsjettet til meg selv og klær, samtidig må jeg ofte handle på barneavdelingen fordi jeg er ganske petit. 

Hvordan kan man kle seg litt småsexy, men behagelig og praktisk på en og samme tid? 

Jeg er ikke stor fan av bukser som blir stive og klumpete, føler meg så feit i den typen klær. Takler heller ikke korte gensere    

Anonymkode: 97988...0e3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare går hjemme. Så kan du jo kle deg litt mer undertøyaktig? Sett med superundertøy. Strømpebukse og T-skjorte, sommerkjoler, bodyer osv. Osv. 

Anonymkode: fceb2...2ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bare går hjemme. Så kan du jo kle deg litt mer undertøyaktig? Sett med superundertøy. Strømpebukse og T-skjorte, sommerkjoler, bodyer osv. Osv. 

Sommerkjole er det eneste som kan se litt småsexy ut, men altså ja.. Det er jo turplagg? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker bare kjoler året rundt, på vinteren bruker jeg gode bomulls strømpebukser, tåler ikke ull, og på sommeren har jeg korte tights under, praktisk skal man være aktiv ute med barna, men ikke vise trusen til alle.

Anonymkode: 35010...bc6

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bare går hjemme... hør på deg da. Undertøyaktig? Kanskje du burde lese innlegget en gang til 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker bare kjoler året rundt, på vinteren bruker jeg gode bomulls strømpebukser, tåler ikke ull, og på sommeren har jeg korte tights under, praktisk skal man være aktiv ute med barna, men ikke vise trusen til alle.

Anonymkode: 35010...bc6

Hei og takk for tips:) elsker kjoler, det ser veldig fint ut. Ute går jeg kledd litt annerledes, men veldig fint og greit inne. Jeg får kjøpe meg litt flere kjoler :D 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At voksne kvinner «må» gå på barneavdelingen fordi de visstnok er så små og tynne er litt langt ute på viddene etter min mening. Med mindre du er kortvokst ser jeg ikke dette behovet, og da handler det jo mest om hva du velger å kjøpe til deg selv. 

Dersom det er slik at du vil ha det behagelig når du er hjemme med barna er kjoler og skjørt en god løsning. Jumpsuits kan også være pene og feminine, både de som er korte og de som er lange. 

Anonymkode: 0d513...e96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kler seg jo etter anledning, så daffeklær passer en “hjemmeværende» perfekt.

Anonymkode: b4f56...b8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er gøy å piffe seg opp litt av og til fordi om du er hjemme. Man føler seg bedre og det er bra for alle. I stede for joggebukser med raggsokker og slippers, kan du prøve mer med skjørt og kjoler. Til skjørt kan du bruke en enkel topp, kanskje bare en høyhalset genser. Bruk behagelige strømpebukser i bomull for eksempel med noen ballerinasko til. Gjør det enkelt og ikke for pyntet. Er sikker på at mannen din vil legge merke til det.

Anonymkode: 46eae...c3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også hjemme med barn og jeg går i treningstights og t-skjorte :P Da får jeg både møtt mitt behov for komfort og mannen får seg meg i tights (men nå syntes min mann tights er sexy, da :fnise:

I tillegg er det noen ulempe at naboer og tilfeldig forbipasserende tror jeg er på vei til/fra trening hver gang de ser meg. De tror jeg er veldig «sprek» :fnise: 

Anonymkode: d81c7...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

At voksne kvinner «må» gå på barneavdelingen fordi de visstnok er så små og tynne er litt langt ute på viddene etter min mening. Med mindre du er kortvokst ser jeg ikke dette behovet, og da handler det jo mest om hva du velger å kjøpe til deg selv. 

Dersom det er slik at du vil ha det behagelig når du er hjemme med barna er kjoler og skjørt en god løsning. Jumpsuits kan også være pene og feminine, både de som er korte og de som er lange. 

Jeg er kort. Bruker 146-152 i klær. 

Jumpsuits er utrolig fine, det har jeg ikke tenkt på:) Takk for tips.:)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også hjemme med barn og jeg går i treningstights og t-skjorte :P Da får jeg både møtt mitt behov for komfort og mannen får seg meg i tights (men nå syntes min mann tights er sexy, da :fnise:

I tillegg er det noen ulempe at naboer og tilfeldig forbipasserende tror jeg er på vei til/fra trening hver gang de ser meg. De tror jeg er veldig «sprek» :fnise: 

Anonymkode: d81c7...e8a

Hehe, mannen min liker også tights:p man er jo sprek om man går mye da haha :P

Helt innafor, tenker jeg:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er gøy å piffe seg opp litt av og til fordi om du er hjemme. Man føler seg bedre og det er bra for alle. I stede for joggebukser med raggsokker og slippers, kan du prøve mer med skjørt og kjoler. Til skjørt kan du bruke en enkel topp, kanskje bare en høyhalset genser. Bruk behagelige strømpebukser i bomull for eksempel med noen ballerinasko til. Gjør det enkelt og ikke for pyntet. Er sikker på at mannen din vil legge merke til det.

Anonymkode: 46eae...c3b

Helt enig, og det er det som er poenget i spørsmålet mitt:) selvom man er hjemme, kan man jo se fin ut. Det er jo først og fremst meg sjøl og mannen min jeg vil se fin ut for:) alle andre...not so much hehe. Skjørt høres jo også veldig fint ut, ser det er en del jeg ikke har tenkt på her :D kanskje jeg finner et fint skjørt i morgen :) takk for tips !

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går også hjemme, men kan ikke fordra slike "daffeklær". Hater slaskete joggebukser osv. 

Finn deg noen basics. Altså, hallo, hvem som helst kan jo dukke opp på døren,og da (syns jeg) det er lite kult å være usminket og subbe rundt i kjipe klær.

Jeg bruker stort sett gå i en fin jeans og en litt finslig t-skjorte til, som jeg stapper litt nedi foran. Sørger alltid for å være pent sminket og velstelt hår. Syns det er "godtatt" antrekk for å være hjemme. Et skjørt og en t-skjorte er og innafor.

Skal du ut, sørg for å ha en blazer og et par sneakers i nøytral farge( slik at de går til alt). Skjørt/bukse, t-skjorte, sneakers og blazer - og vips, så er du uansett nokså kul i stilen :) 

Anonymkode: 3768e...989

• Liker 3
Skrevet

Jeg er mye hjemme i perioder, bruker mye kjoler. Løse og ledige sommerkjoler, gjerne med en halvlang ullcardigan til. 

Når det er kaldt bruker jeg ofte ullkjoler, enten ettersittende eller en løsere oversized genservariant.

Skjørt med enkle tskjorter til bruker jeg også mye

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/3/2018 at 8:29 AM, AnonymBruker said:

Og du er langt ute på viddene etter min mening. Moi: 30 år, 155 cm høy/lav, 48 kg og str XXS, også kalt petite. Bukser til voksne blir både for lange og sklir av hoftene. Derfor handler mange på barneavdelingene. Så du kan bare dra tilbake til vidda nå.

Anonymkode: 18d75...a24

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jerseykjoler, jeggings med en litt vid bluse

Anonymkode: 80ebb...76f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også hjemmeværende å går mye i jeans, fine topper og t-kjorter. Legger litt penger i klærne da, glad i kvalitet kjøper mye gant og Jean Paul osv. Et antrekk for meg er jeans, t-kjorte, hvite converse og en rød semsket skinn jakke. Syns det enkleste ofte er det peneste :) 

Anonymkode: f0a78...b1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2018 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Og du er langt ute på viddene etter min mening. Moi: 30 år, 155 cm høy/lav, 48 kg og str XXS, også kalt petite. Bukser til voksne blir både for lange og sklir av hoftene. Derfor handler mange på barneavdelingene. Så du kan bare dra tilbake til vidda nå.

Ikke noe problem for deg å finne klær på voksen avdeling hvis du leter å legger litt penger i klærne. Jeg veier 53 kilo kilo og er1,53 høy, men må ikke handle på barneavdelingen, jeg kjøper alle buksene mine på Carlings, og når jeg var 18 år så veide jeg 38 kilo å brukte 23 i livet og 30 i bein. Klarte jeg å finne klær klarer du

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke noe problem for deg å finne klær på voksen avdeling hvis du leter å legger litt penger i klærne. Jeg veier 53 kilo kilo og er1,53 høy, men må ikke handle på barneavdelingen, jeg kjøper alle buksene mine på Carlings, og når jeg var 18 år så veide jeg 38 kilo å brukte 23 i livet og 30 i bein. Klarte jeg å finne klær klarer du

Carlings? Eh, det er ikke helt min stil, men ellers takk. Jeg handler mest på Høier, men dressbuksene kommer fra barneavdelingen på HM, gitt.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...