Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal han på død og liv beklage noe han ikke har gjort (hevder han)? Er det viktig. Det betyr jo ingenting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Example said:

Hvorfor skal han på død og liv beklage noe han ikke har gjort (hevder han)? Er det viktig. Det betyr jo ingenting.

Er vel fordi han er politiker. Da kommer man gjerne med tullebeklagelser. 

Anonymkode: 63414...3c1

• Liker 5
Skrevet

Lurer på pm Borten Moe er ferdig som politiker nå? Er liksom for mye negativt som hefter ved hans navn nå. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Example said:

Ser ut som om beklagelsen kom rett før det kom ny sak rundt Borten Moe og #metoo. Denne gangen skal han ha håndtert en varslingssak svært dårlig og prøvd å hysje den ned.  Er jo litt merkelig dette at hver gang det kommer en ny sak mot Borten Moe så skriver han et facebookinnlegg rett før. Først et om Grande og nå en beklagelse(som ikke er en beklagelse). Han får jo også vite om sakene før de trykkes i media fordi han får tilsvarsrett. Så da er det vel fort å mistenke at han kun kom med beklagelsen for å få fokuset vekk fra at han prøvde (og klarte i lang tid) å hysje ned og skremme vekk en #metoo-varsler.  

Borten Moe får kritikk etter å ha ringt varsler: – Tror aldri jeg har følt meg så liten og dum

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8woe3d/borten-moe-faar-kritikk-etter-aa-ha-ringt-varsler-tror-aldri-jeg-har-foelt-meg-saa-liten-og-dum

Anonymkode: 63414...3c1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, T-Rex skrev:

Vel, det var et snart trekk å trekke seg inntil saken ble «avklart» - og nå som P sier at de ikke vil prioritere/etterforske saken, så kan B. Moe «beklage» og komme tilbake. 

Anonymkode: 1ee89...b86

• Liker 3
Skrevet

Beste type beklagelse: "Jeg beklager at noen andre har gjort noe teit, at dette såret deg og at jeg ikke har gjort noe galt eller kan hjelpe deg med å finne den skyldige". 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fater ikke hvordan Statsministerens kontor (SMK) mente de kunne håndtere en varslingssak slik de gjorde! Gjelder den siste varslingssaken mot Vigdenes, som nå har blitt kjent. Hvorfor mente SMK at det var en god ide at de gikk rett til statsråd Borten Moe og fortalte ham om både varslerens navn og varslingssaken? Og ikke bare det - hva går så Borten Moe hen og gjør? Jo, ringer varsleren og ber henne trekke varselet. Hører ikke hjemme på en plass. Amatørenes inntogsmarsj.

Anonymkode: 680b7...0ad

• Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, det var et snart trekk å trekke seg inntil saken ble «avklart» - og nå som P sier at de ikke vil prioritere/etterforske saken, så kan B. Moe «beklage» og komme tilbake. 

Anonymkode: 1ee89...b86

Det er helt opplagt ikke en politisak, og jeg tror det er uklokt av Navarsete å okke seg over henleggelsen. Jeg mener tekstmeldingen var skikkelig drittal, men det må være opp til ledelsen i Sp å avgjøre hva som skal skje videre. Å politianmelde var en ansvarsfraskrivelse - de må ha visst at saken ville bli henlagt.

En beklagelse er mer enn ingenting, men vi har så klart merket oss at det er noen som tyr til ufine metoder når de ikke kan argumentere på sivilisert vis.

• Liker 3
Skrevet

Han beklager etter at politiet har sagt at de ikke vil etterforske. Han gjør så utrolig mye rart, og som en skrev over, så poster han ting rett før noe annet blir kjent for å flytte fokus.

Har null, og absolutt null tiltro til den mannen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fater ikke hvordan Statsministerens kontor (SMK) mente de kunne håndtere en varslingssak slik de gjorde! Gjelder den siste varslingssaken mot Vigdenes, som nå har blitt kjent. Hvorfor mente SMK at det var en god ide at de gikk rett til statsråd Borten Moe og fortalte ham om både varslerens navn og varslingssaken? Og ikke bare det - hva går så Borten Moe hen og gjør? Jo, ringer varsleren og ber henne trekke varselet. Hører ikke hjemme på en plass. Amatørenes inntogsmarsj.

Anonymkode: 680b7...0ad

Det eneste riktige å gjøre med varslingssaker, er å anmelde hver eneste en til politiet. Eventuelle henleggelser må påklages. Det beste hadde vært å vedta en lov om at anmeldelser for seksuell kriminalitet aldri kan henlegges før de er grundig etterforsket.

Anonymkode: 4d9ec...24e

Skrevet

Her er det ikke snakk om noe seksuell kriminalitet, i verste fall mobbing for å si man har lyst på noen man ikke egentlig har lyst på, bare for å være ekkel.

Men først og fremst er det godt mulig dette var et pek, først og fremst rettet mot telefonens eier, dvs. en klassisk facerape.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"– Jeg er veldig glad for at generalsekretæren sier at det ikke er noe som tyder på at den trakasserende meldingen var en kollektiv handling. Det bør rydde nye spekulasjoner og rykter om dette av veien, sier Ola Borten Moe

Han er klar på at han gjerne skulle sett at saken ble oppklart, men vil ikke si om han har en mistanke om hvem som sendte meldingen. – Det betyr at jeg har sagt til generalsekretæren det jeg vet og tror, og jeg kommer ikke til å si mer om det."  https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/2018/05/03/Borten-Moe-glad-for-at-Navarsete-meldingen-ikke-var-gjort-i-fellesskap-16622144.ece

Anonymkode: 825ad...a71

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ekstremt drøyt!

https://www.dagbladet.no/nyheter/ola-borten-moe-tilbake-som-nestleder-i-senterpartiet/69770779

- Jeg har lyst til å si at den som sendte meldinga, den som sitter med dårligere samvittighet enn resten av oss akkurat nå, fortsatt kan stå fram og bli tilgitt av meg. Gjør vedkommende det, vil han fortsatt være min kamerat, sier Borten Moe.

Fy #¤"#!¤"!¤, er det mulig????

Anonymkode: 6d5c5...076

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ekstremt drøyt!

https://www.dagbladet.no/nyheter/ola-borten-moe-tilbake-som-nestleder-i-senterpartiet/69770779

- Jeg har lyst til å si at den som sendte meldinga, den som sitter med dårligere samvittighet enn resten av oss akkurat nå, fortsatt kan stå fram og bli tilgitt av meg. Gjør vedkommende det, vil han fortsatt være min kamerat, sier Borten Moe.

Det var da veldig så mange ganger denne mannen må finne nye måter å påpeke at det ikke er han som har sendt denne meldinga, da. 

Anonymkode: 2bd59...74a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Leifern skrev:

Her er det ikke snakk om noe seksuell kriminalitet, i verste fall mobbing for å si man har lyst på noen man ikke egentlig har lyst på, bare for å være ekkel.

Men først og fremst er det godt mulig dette var et pek, først og fremst rettet mot telefonens eier, dvs. en klassisk facerape.

Seksuell trakassering er en form for seksuell kriminalitet. Meldinga er grov nok til at den skyldige burde idømmes ubetinget fengsel, så dette er en alvorlig sak, selv om mange ser ut til å bagatellisere handlingen.

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ekstremt drøyt!

Ja, skulle en venn sende en slik melding, så må man selvsagt bryte vennskapet. Det er jo tidenes brotsverk, dette!

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering er en form for seksuell kriminalitet. Meldinga er grov nok til at den skyldige burde idømmes ubetinget fengsel, så dette er en alvorlig sak, selv om mange ser ut til å bagatellisere handlingen.

Ubetinget fengsel for denne meldingen, ja. Hvorfor ikke gå lenger? Dette bør brukes som argument for å gjeninnføre dødsstraff.

Endret av Leifern
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...