Gå til innhold

Skal dere så frø i år?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har tenkt å kjøpe frø og så litt, gule cherry tomater og annet gøy, men jeg har ikke gjort dette før, hadde noen mislykka forsøk med ringblomst i fjor, men i år skal jeg klare det! hva skal jeg så i og bør de stå i sollys? (kjøkkenvinduet mitt står ofte åpent og det trekker kaldt) trenger tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei !

Jeg pleier å så hvert år ! Har noen frø liggende fra ifjor og skal snart ta meg en tur til Plantasjen for å kjøpe noen flere frøpakker, gleder meg..

Jeg har kjøpt meg noen små minidrivhus, ikke de aller minste, billigste, men noen i hardplast som jeg har hatt i flere år. De har sort bunn og gjennomsiktig topp. De kan godt stå i vinduskarmen, og har små huller i toppen som du kan regulere ventilasjonen med.

Jeg kjøper små Jiffibrikketter som jeg sår i, de som sveller i vann. Tidspunktet for såing må man lese på de ulike pakkene om. Jeg sår f.eks. stokkroser, enkle og doble, poppelroser, erteblomster, solsikker, kortblomst, prydbønner, blomkarse, persille og dill.

Når plantene er blitt store nok til å pottes om og temperaturen tillater det, plantes de ut. Oftest gjør jeg det i slutten av mai.

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...