Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i samme bedrift i 10 år. Da jeg startet å jobbe i bedriften jobbet jeg i en avdeling med en dame som var over 20 år eldre enn meg. Vi fikk god kontakt og hadde det hyggelig på jobb. Helt siden den gang har hun vært usedvanlig pågående i sin kontakt med meg. I begynnelsen var det bare hyggelig å tilbringe tid sammen utenfor jobb eller snakke i telefonen om løst og fast. Men ganske raskt, og etter hvert som årene har gått, har jeg skjønt at hun ikke er en person jeg ønsker å ha i livet mitt.

En ting er aldersforskjellen, noe som medfører at vi er på totalt forskjellige steder i livet. Jeg er 35 år nå, og hun nærmer seg 60. Det andre er at hun alltid har store personlige problemer. Stort sett handler det om menn og personlig økonomi. Dette deler hun med meg, og det blir ofte til at samtalene alltid må handle om henne og hennes problemer. I tillegg er hun en person som ikke er så veldig oppegående, for å sette det litt på spissen, og hun tar mange merkelige valg i livet sitt. Det betyr også at hun ikke har gjort det så bra i arbeidslivet som hun skulle ønske, og klager over det også.

Jeg ønsker ikke å bruke energi på henne lenger. Jeg har prøvd gang på gang å ignorere smser og telefoner, eller holde samtaler korte, sagt at jeg er opptatt med barna osv. Men hun forstår det altså ikke. Vi er totalt forskjellige personer, og det er helt tydelig at hun utnytter min velvilje til å lytte når hun snakker, og kanskje ser hun på meg som en ressurssterk person hun vil ha kontakt med siden hun ikke er det selv. 

Hun er en hyggelig og morsom dame, men hun tapper meg totalt for energi. Jeg kommer meg ikke unna henne. Vi jobber fremdeles i samme bedrift også. Hva bør jeg gjøre? Jeg synes også det er veldig ubehagelig med en konfrontasjon, så jeg vil helst ikke fortelle henne hva jeg føler om saken...

Anonymkode: 5655f...fd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ikke konfrontere henne, men forklare situasjonen. Har du familie? Andre venninner? De trenger av din tid også, i så fall. Ærlighet varer uansett lengst uansett hvordan man vrir og vender på det. Men forstår også dilemmaet ditt!

Anonymkode: c4354...862

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...