Gjest blir gal Skrevet 24. februar 2005 #1 Skrevet 24. februar 2005 Jeg leier leilighet av en mor og en sønn. Det har oppstått en twist i mellom oss, og nå gjør de alle mulige slags gale og syke ting for å få truet meg ut av twisten. Blandt annet stjeler de posten min Det som er er at jeg deler postkasse med sønnen som er utleier, og har mistet nøkkelen. Har bedt om å få en ny nøkkel og moren (gal som hun er) nekter meg det siden hun vil ha meg kastet ut. Sønnen sa for noen uker siden at jeg skulle få den og kom for å hente penger til sliping. Men nei, ingen nøkkel. De slenger min post utenfor døren, og de gir meg ikke ALT. Jeg får bare kontoutskrifter, mens ting jeg f.eks har bestilt på nettet, det dukker aldri opp. Dvd'er jeg har bestilt fra play.com kommer aldri... Og brev fra advokaten min dukker heller aldri opp. Jeg har anmeldt de en gang, men politiet henla saken. HVA GJØR JEG???????????????????????????
Usikker Skrevet 24. februar 2005 #2 Skrevet 24. februar 2005 Du kan ikke omadressere posten din slik at den kommer til jobben - eller til ei venninne da?
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #3 Skrevet 24. februar 2005 Du kan ikke omadressere posten din slik at den kommer til jobben - eller til ei venninne da? jo... det kan jeg. så tankeløs jeg er takk :D
Gjest vinter Skrevet 24. februar 2005 #4 Skrevet 24. februar 2005 Oprett en postboks på postkontoret da vel!! Det koster lite
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #5 Skrevet 24. februar 2005 Kjøp egen postkasse (med hengelås på) om det er mulig, skaff postboks, eller omadresser til noen du stoler på ja. Og ehh... vurder å flytte? Ikke for å la dem "vinne", men for at du skal få det bedre?
Gjest Kath Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 Hmm, begynner å lure på om du har overtatt min gamle leilighet? Herregud, sånt er bare så barnslig som det går ann.. De andre i samme etasjen som meg fikk strømregning for de tre månedene etter at de flyttet ut. Huseierne påsto de måtte betale den ettersom de fortsatt var registrert i folkeregisteret som beboere der.. Bare for å være vrange! Og jeg, ble truet med anmeldelse fordi jeg satt en stor søplesekk ved siden av søpla da jeg flyttet derfra, som de sa det "søpla var slengt utover hele gården!".. Men de tre vrakbilene til sønnen deres, og alle plankene og hønsenettingen hans som fylte hele plassen brydde de seg ikke med.. (Og dette er bare en brøkdel av hva de løy og bråkte med!!!) Huff, jeg kjenner pulsen når jeg snakker om det. :evil: :evil: Mitt beste tips, FLYTT DERFRA! På tide å få seg egen postkasse jah! (Eller, du kan ta igjen på deres nivå av forståelse og oppførsel, smell noen kinaputter oppi postkassen deres. En sikker vinner )
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #7 Skrevet 24. februar 2005 Lei postboks. Ikke så dyrt og de på posten stjeler garantert ikke tingene dine!
Gjest hufsatufsa Skrevet 24. februar 2005 #8 Skrevet 24. februar 2005 Du kan omadressere posten din til en venn du stoler på. Postboks er ikke så enkelt å få for privatpersoner, da skal du ha uhorvelig mengder med post og det er ikke gjort på dagen å få en boks. Så vennebiten er nok den enkleste.
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2005 #9 Skrevet 24. februar 2005 Du kan omadressere posten din til en venn du stoler på. Postboks er ikke så enkelt å få for privatpersoner, da skal du ha uhorvelig mengder med post og det er ikke gjort på dagen å få en boks. Så vennebiten er nok den enkleste. Feil, hvemsomhelst får leie postboks, som privatperson. De krever da ikke å få telle hvor mange brev du får i den... Utleie av postboks Postboks tilbys ved alle landets postkontorer. Ønsker du å leie postboks, kontakt ditt lokale postkontor eller Postens Kundeservice 810 00 710. Pris Liten postboks kr 496,- pr.år Stor postboks kr 992,- pr år Prisene er inkl.mva.
~sikka~ Skrevet 24. februar 2005 #10 Skrevet 24. februar 2005 Feil, hvemsomhelst får leie postboks, som privatperson. De krever da ikke å få telle hvor mange brev du får i den... Jepp - og man får boksen på dagen, det gjorde ihvertfall jeg. Fikk nøkkel og boks der og da. (stakk innom postkontoret og bestilte)
Gjest hufsetufsa........... Skrevet 24. februar 2005 #11 Skrevet 24. februar 2005 ja, da har tidene forandret seg, og det til det bedre siden jeg prøvde å få boks en gang i tiden..... fint at noe endrer seg positivt.
Polly Ester Skrevet 24. februar 2005 #12 Skrevet 24. februar 2005 ja' date=' da har tidene forandret seg, og det til det bedre siden jeg prøvde å få boks en gang i tiden..... fint at noe endrer seg positivt.[/quote'] Det er ikke så veldig lenge siden det endret seg heller... bare i 2003 så var det slik at det kontoret jeg jobber på bare leide ut til bedrifter, eller til private som kunne komme med en veldig god forklaring på hvorfor de trengte boks... Grunnen var visst at det er endel som bestiller boks for å slippe å få inkasso hjem, og så betaler de ikke boksen heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå