AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Hva skjer etter man har tatt abort fremkallende tabletter? Var ca 8 uker på vei men bo abort. Fikk cytotec og skulle utføre dette hjemme. Synes jeg blødde lite og er redd ikke alt er ute. Legen sier jeg skal vente 4 uker for så å ta en graviditetstest for å se om alt er ute. Stemmer dette? Kan jeg ikke ta en ultralyd før for å se? Abort nummer 4! Og når kommer mensen etter noe sånt? Anonymkode: 6a0c2...011
Gjest BethD Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Har nettopp gått gjennom nøyaktig det samme som deg ... Føler med deg.. dette er trist.. Om du føler deg fin og blødningene går som de skal så skal det ikke være nødvendig med kontroll... Dette klarte ikke jeg slå meg til ro med så jeg ringte å ba om en kontroll... alt var kommet ut utenom en bitteliten rest som skal komme ut med mensen.. jeg venter på mensen nå,er 3 uker siden aborten...
Chickenwings85 Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Hei. Ikke for å skremme deg, men ikke finn deg i å måtte vente i fire uker på å teste på nytt. Jeg hadde krevd en ultralyd dersom du har en mistanke om at ikke alt er ute, jeg snakker av egne erfaringer. Sommeren i fjor gikk jeg gjennom en MA (ca 6-7 uker på vei). Jeg fikk beskjed om å ta cytotec hjemme. Da jeg var usikker på om alt var ute, ringte jeg til sykehuset dagen etter og spurte om jeg kunne komme til en ny ultralyd. Det var litt frem og tilbake, men de tok meg inn. Det viste seg at det fortsatt var rester etter fosteret, så da fikk jeg med meg en ny kur med cytotec hjem. Tok tablettkur nr 2, følte fortsatt at jeg ikke blødde nok og tok igjen kontakt med sykehuset. Fikk en ny ultralyd, som igjen viste at det var foster-rester. Måtte da først gjennom en, så gjennom to, men ikke bare det, jeg måtte ha TRE (!) utskrapinger (siste med kamera) før alt var ute. Jepp, ganske uflaks og jeg tror dette er veldigveldig sjeldent. Men derfor, ikke ta for gitt at cytotec fungerer. Krev ultralyd. Masse lykke til og utrolig trist at du måtte gjennom enda en abort
Waldfee Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Føler med deg, har akkurat opplevd det samme. MA og cytotec. Oppdsget MA 10/4, cytotec dagen etter og UL-kontroll idag. Alle rester etter embryo mv ute unntatt bittelitt blod, dermed Ok. Ville bedt om UL-kontroll 2 uker etter aborten ble oppdsget, evt litt senere om du fortsatt blør. Leit du måtte oppleve det igjen 😕
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Så lenge du ikke fortsetter å blø, er det ikke rester igjen. Anonymkode: 894a6...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå