Gå til innhold

Fuglelopper og pus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katta har fått fuglelopper .( Det skjer vært år) og jeg reagerer veldig på bitt.  Han er dusjet og tepper og dyner er vasket. Men er det noe jeg kan kjøpe som forhindrer katta å få de jævla loppene.  Og noe som får det slutte å klø hos meg. Fikk mest på fot og bein da pus gnei seg innil meg. 

Anonymkode: ffef4...d8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finnes vel noe hos dyrelege, sånn som ormekuren funker :) Ta en telefon dit :)

Anonymkode: 440ee...4ba

Skrevet

Frontline skal hjelpe litt i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å dusje katten og riste dyner og tepper ettersom loppene bare kommer tilbake uansett, hver gang katten har vært borti dyr med fuglelopper. Man kan ikke dusje en katt hver dag liksom. Jeg har samme problemet og det jeg har funnet ut er at det beste er å smøre seg selv med hydrokortison på de områdene det blir verst. Så går det fort over. Og så bør man ta Zyrtec eller andre allergitabletter så man ikke reagerer så sterkt. Hos meg er det det eneste som funker, jeg har til og med prøvd å nekte katten å være i senga men det er rett og slett ikke mulig da jeg bor i ettroms og det å nekte han å være nær meg blir nesten det samme som å hive han ut av huset, det kutter båndet vi har tvert av. 

Man må bare finne frem til den løsningen som passer best for katten og seg selv :) dusjing hver dag er ikke bra for katten. 

Anonymkode: f95fe...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Og ja, glemte å nevne det. Katten får Frontline, det hjelper en del på katten iallefall, han klør ikke selv. Han er allergisk selv så det har best effekt på han. Men tror loppene kommer i hus likevel siden de kravler i pelsen før de biter.

Anonymkode: f95fe...6d7

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme, så sinnsykt slitsomt! Ingen av de tre pusene reagerer på fuglelopper, å mannen reagerer heller ikke. Mens jeg klør meg halvt forderva hver eneste vår/høst! Har søkt litt rundt om tips, å noen av tipsene var blandt annet å ikke ha fuglekasse å fuglereir i nærheten av huset å der katten beveger seg mest. Har du feks ett tre i nærheten av ett vindu, så kan dem også hoppe gjennom vinduet å inn. Ikke bestandig dem kommer inn med pus. Gleder meg til loppesesongen er over!:fnise:

Anonymkode: 44e70...4dc

AnonymBruker
Skrevet

Æsj, kødder dere eller?

Håper ikke katten min får det as..

Kryr det av lopper rundt meg nå da, som jeg ikke enser? Wtf :bond:

Anonymkode: 84c45...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...