AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Hei var på ul i uke 13. Gyn sjekket alt veldig nøye og brukte god tid på oss. Han sa flere ganger at alt ser kjempe bra ut med babyen. Vi fikk med et skriv og bilder da vi ble ferdig. Det var et ord som vi ikke skjønte som stod på det arket. Det ordet er: trikuspidalregurgitasjon. Det stod trikuspidalregurgitasjon: manglende. Så jeg tenker hele tiden på om det er noe babyen mangler men gyn sa ingen ting om det. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva trikuspidalregurgitasjon betyr? Anonymkode: 40179...473
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror trikuspidalregurgitasjon kan være et tegn på hjertesykdom. Så det er bra at det er "manglende"! Det passer også godt med at han sa at alt ser kjempebra ut med babyen. Det er forvirrende å lese fordi det vanligvis er negativt at noe mangler. I dette tilfellet mener han nok bare at det er sjekket og de kunne ikke finne noe tegn til hjertesykdom. Håper noen som har bedre greie på det enn meg svarer også. Men jeg tror du kan ta det med ro TS. Anonymkode: 28836...26b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei var på ul i uke 13. Gyn sjekket alt veldig nøye og brukte god tid på oss. Han sa flere ganger at alt ser kjempe bra ut med babyen. Vi fikk med et skriv og bilder da vi ble ferdig. Det var et ord som vi ikke skjønte som stod på det arket. Det ordet er: trikuspidalregurgitasjon. Det stod trikuspidalregurgitasjon: manglende. Så jeg tenker hele tiden på om det er noe babyen mangler men gyn sa ingen ting om det. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva trikuspidalregurgitasjon betyr? Anonymkode: 40179...473 Anonymkode: 5fbb0...560 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Trikuspid er en hjerteklaff, regurgitasjon betyr at blodet går "feil vei" når klaffen er lukket, altså at klaffen ikke lukker skikkelig. Så at fosteret mangler trikuspidregurgitasjon er bra, det betyr at klaffen er fin. Anonymkode: 44ad6...d35 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror trikuspidalregurgitasjon kan være et tegn på hjertesykdom. Så det er bra at det er "manglende"! Det passer også godt med at han sa at alt ser kjempebra ut med babyen. Det er forvirrende å lese fordi det vanligvis er negativt at noe mangler. I dette tilfellet mener han nok bare at det er sjekket og de kunne ikke finne noe tegn til hjertesykdom. Håper noen som har bedre greie på det enn meg svarer også. Men jeg tror du kan ta det med ro TS. Anonymkode: 28836...26b Kk 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 5fbb0...560 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trikuspid er en hjerteklaff, regurgitasjon betyr at blodet går "feil vei" når klaffen er lukket, altså at klaffen ikke lukker skikkelig. Så at fosteret mangler trikuspidregurgitasjon er bra, det betyr at klaffen er fin. Anonymkode: 44ad6...d35 Tusen hjertelig takk til dere som svarte. 😚 Nå er jeg lettet ☺☺☺ Ts Anonymkode: 40179...473
godtogblandet Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 Det var en utfyllende og fin oversikt, syns jeg! Er dette vanlig å få med seg fra alle klinikker når man tar tidlig ultralyd? Jeg skal på tidlig ultralyd på Majorstuklinikken om to uker, og det hadde jo vært nyttig å fått med et slikt skriv som dette!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 1 minutt siden, godtogblandet skrev: Det var en utfyllende og fin oversikt, syns jeg! Er dette vanlig å få med seg fra alle klinikker når man tar tidlig ultralyd? Jeg skal på tidlig ultralyd på Majorstuklinikken om to uker, og det hadde jo vært nyttig å fått med et slikt skriv som dette! Jeg fikk ikke med noe skriv derifra, men det er heller ikke nødvendig. De sier fra om de ser noe som avviker, så får du beskjed om at alt ser bra ut så langt de kan se på tidlig ultralyd, så er det det. Den ultralyden som er ordinær er den viktigste, da går de nøyere gjennom alt. Anonymkode: eae4e...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 40 minutter siden, godtogblandet skrev: Det var en utfyllende og fin oversikt, syns jeg! Er dette vanlig å få med seg fra alle klinikker når man tar tidlig ultralyd? Jeg skal på tidlig ultralyd på Majorstuklinikken om to uker, og det hadde jo vært nyttig å fått med et slikt skriv som dette! Vet ikke om alle klinikker gjør dette. Men Jeg fikk også da jeg var der i uke 7. Klinikken jeg var hos heter spesialistsenteret for kvinner og ligger i Jessheim. Legen er utrolig flink og han klarer å se kjønnet fra uke 12 😊 anbefales!! Ts Anonymkode: 40179...473
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå