Tusseladen Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Vi er invitert i konfirmasjon ti sønnen til en venninne. Lurer på om det er vanlig for barn (6 og 8 år) å gå med festdrakt? Lurer også på hvor mye det er ok å gi, tenker å gi penger.
happiest Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Er vanlig med både festdrakt og penklær. For gutter tenker jeg det går fint med en penbukse (chinos-lignende og ikke nødvendigvis dressbukse) og en fin skjorte. For jenter skjørt/bluse eller kjole. Jeg tenker at de godt kan gå med noe som er litt behagelig for barn å ha på seg. Da jeg ble konfirmert så ga venner/foreldre til venner ca 2-500kr. Men det er jo en del år siden nå. Men tenker maks 500kr er ok så lenge du ikke er fadder?
Kalevala Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Festdrakt passer veldig fint i konfirmasjon. Det er også fint med kjole/dress. Her er gjennomsnittet av hva folk ga i 2015. https://www.bt.no/familieogoppvekst/Konfirmantene-far-i-snitt-20000-kroner---og-det-er-bare-av-foreldre-og-besteforeldre-7867b.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå