Gå til innhold

Barnevaktspm igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise bort i konfirmasjon om et par uker, og mine foreldre skal da passe de to minste som ikke er invitert. Nå har det seg sånn at vi også er invitert på et arrangement helga etter, men da helt uten barn. Mine foreldre er eneste aktuelle barnevakt, men jeg synes ikke det er ok å spørre dem om å passe to helger på rad, og er egentlig heller ikke så ivrig på å reise fra ungene så mye. Foreldrene mine er spreke nok, men blir selvfølelig slitne av å ha så mye ansvar og støy over så lang tid. Mannen min er enig, men vil samtidig gjerne at vi drar. Jeg mener han kan dra alene den andre helga siden det dreier seg om bursdagen til en kompis av ham. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 8f44b...274

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme med ungene og sagt at mannen kunne dra på bursdag. 

Anonymkode: b428d...06b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I din situasjon ville jeg gjort slik du tenker. I min situasjon (kun ett barn og en mormor som hadde blitt overlykkelig over å få besøk av ham to helger på rad), så hadde jeg dratt begge helgene.

Anonymkode: fef61...da0

Skrevet

Vi hadde dratt sammen i konfirmasjon og mannen hadde dratt alene i bursdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde droppet konfirmasjonen siden ungene ikke var invitert, og reist i bursdag neste helg. Barnefri er gull verdt og jeg ville ikke brukt barnevakt om det ikke gjaldt alle ungene. 

Anonymkode: 84794...c21

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal reise bort i konfirmasjon om et par uker, og mine foreldre skal da passe de to minste som ikke er invitert. Nå har det seg sånn at vi også er invitert på et arrangement helga etter, men da helt uten barn. Mine foreldre er eneste aktuelle barnevakt, men jeg synes ikke det er ok å spørre dem om å passe to helger på rad, og er egentlig heller ikke så ivrig på å reise fra ungene så mye. Foreldrene mine er spreke nok, men blir selvfølelig slitne av å ha så mye ansvar og støy over så lang tid. Mannen min er enig, men vil samtidig gjerne at vi drar. Jeg mener han kan dra alene den andre helga siden det dreier seg om bursdagen til en kompis av ham. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 8f44b...274

Har du lyst til å reise, hadde jeg spurt foreldrene mine om de orket en helg til. Gjør da ikke noen skade om man er borte to helger på rad hvis foreldrene og ungene har lyst. Men det virker mer som om det er du som ikke vil dra i bursdag, og da er det noe helt annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjempemerkelig at barna ikke er invitert i konfirmasjon.

Anonymkode: 02197...17b

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempemerkelig at barna ikke er invitert i konfirmasjon.

Anonymkode: 02197...17b

Det synes jeg også er merkelig. Jeg er vant til at konfirmasjon er en familiebegivenhet og konfirmanten er jo tross alt selv et barn (om enn et eldre barn). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...