Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er holdent at et sted trenger man å bo, men det er ikke alltid lett å komme over det stedet som man vil bo, og ender med å bo et alternativ sted. Trives du der du bor som leietaker? hvorfor bor du der? og hvor lenge til kommer du til å bo der? og har du tenkt på alternative løsninger på bosted?

Anonymkode: ce5e1...9da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var eneste ledige stedet. Husvertene er ofte rundt i hagen, ukomfortabelt. Må også alltid ringe, de er veldig imot SMS av en eller annen grunn. Slitsomt når du skal si en setning til de. Bor her til jeg har råd til å flytte. I verste fall 1 år til. Har for mange ting til å bo særlig alternativt uten at det blir dyrere (betaler bare 2500 + strøm). Siden jeg har tenkt å bo i et lite hus i fremtiden blir det for sløseri å kvitte seg med møbler, kjøkkenting o.l som jeg vil trenge da. 

Anonymkode: 0266d...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var eneste ledige stedet. Husvertene er ofte rundt i hagen, ukomfortabelt. Må også alltid ringe, de er veldig imot SMS av en eller annen grunn. Slitsomt når du skal si en setning til de. Bor her til jeg har råd til å flytte. I verste fall 1 år til. Har for mange ting til å bo særlig alternativt uten at det blir dyrere (betaler bare 2500 + strøm). Siden jeg har tenkt å bo i et lite hus i fremtiden blir det for sløseri å kvitte seg med møbler, kjøkkenting o.l som jeg vil trenge da. 

Slitsomt når du skal si en setning til de ????      Veldig gamle ???

Anonymkode: 93712...d78

• Liker 1
Skrevet

Jeg leier av OBOS så jeg forholder meg ikke til noen andre enn dem. Trives veldig godt her jeg bor,  håper faktisk at jeg kan bo her til jeg av naturlige grunner blir båret ut. Ikke er det noe avskrekkende husleie heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i studentbolig fordi jeg er student. Det er en liten leilighet, men jeg trives veldig godt her.

Noe alternativ til dette har jeg ikke tenkt på siden jeg flyttet fra en fæl leilighet til denne i fjor.

Jeg trives veldig godt her, og kommer til å bo her til jeg er ferdig med å studere. Det er ryddig, ingen vanskelige husverter(synes jeg) og trenger man å få noe fikset så er det ikke noe styr rundt det.

Anonymkode: 69187...895

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Slitsomt når du skal si en setning til de ????      Veldig gamle ???

Anonymkode: 93712...d78

En gang ville de for eks ha beskjed om at pakke x var kommet frem. Da måtte jeg ringe og si "hei, ville bare si at pakke x har komt frem. Ha en fin dag. Hadet"

For min del er det undøvendig mye styr å ringe og håpe de tar telefonen for å ha en kort, meningsløs samtale, når jeg kunne sendt en sms med "Hei. Pakke x kom frem idag". Det er kleint. 

Ja, de er gamle. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trengte et sted å bo, og en venn trengte å leie ut, så da havnet jeg der jeg bor nå. Tenker å bo her i ca et år til, så flytter jeg nok sammen med kjæresten :) 

Anonymkode: e8bb6...074

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er holdent at et sted trenger man å bo, men det er ikke alltid lett å komme over det stedet som man vil bo, og ender med å bo et alternativ sted. Trives du der du bor som leietaker? hvorfor bor du der? og hvor lenge til kommer du til å bo der? og har du tenkt på alternative løsninger på bosted?

Fordi alt annet er for dyrt. Fikk denne leiligheten på et heldig tidspunkt, alt annet koster minst 2-3 tusenlapper mer pr mnd og det klarer jeg ikke på den lille uføretrygda jeg får. I tillegg så havner jeg alltid bakerst i køen siden de fleste antar at trygda folk er idioter som ikke har kontroll, er narkomane, ødelegger leiligheten osv 😢 

Jeg trives ikke her i det hele tatt. Det er mugg rundt alle vinduene, sliter me rotter i veggene, det trekker veldig så det er iskaldt her hele vinteren osv. 

Kommer vel til å bo her til jeg ev blir kastet ut. Ser ingen andre løsninger da alt annet som sagt blir for dyrt. Selv med bostøtte. Jeg bor ikke sentralt, det er ikke noe billigere om jeg flytter til andre steder/lengre ut i skauen 

Anonymkode: 1d577...f28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leier et lite hus med stor hage. Bor her fordi jeg ikke har råd til å kjøpe noe som er tilstrekkelig stort til meg og barnet. Men vil ikke flytte pga. jobb, skole og nettverk. 

Trives veldig godt i huset og han som eier det er helt ok. En gammel kar som bor et stykke unna. 

Anonymkode: f9a47...307

AnonymBruker
Skrevet

Leia er billig og husverten er en engel ❤

Anonymkode: 154ed...5fd

AnonymBruker
Skrevet

Kort avstand til buss, by, skole, trening og butikk, veeeldig fint og rolig strøk, bra husleie, nypppusset leilighet og veldig hyggelig utleier.

Anonymkode: 0fead...83d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor utrolig nære universitetet, og det er veldig praktisk. Ellers er det litt bråkete her, bor midt i byen på bakkenivå, så er alltid folk utenfor soveromsvinduet vårt, og bygningen er utrolig gammel, så gammel at hele bydelen er fredet. 

Kommer i hvert fall til å bo her til jeg er ferdig med studiene, også må vi bare se det an.

De vi leier av er også veldig greie. Har nesten ikke kontakt med dem. Vi betaler leia når vi skal og de får reparert ting når det trengs. 

Anonymkode: 1ff3a...b83

AnonymBruker
Skrevet

I første omgang flyttet jeg hit fordi jeg fikk leie svært billig, sammenlignet med resten av byen. Har bodd på samme stedet nå i 3 år, og har blitt fordi huseieren er ryddig og trivelig, uten at vi har så mye mer kontakt enn det praktiske. Beliggenheten er flott, jeg har nydelig utsikt fra leiligheten, og nabolaget er rolig og trygt. Kommer antakelig til å bli her fram til jeg er ferdig med å studere. Det eneste jeg savner, siden jeg ikke har bil, er bedre bussdekning og korrespondanse med andre ruter. For å reise til studiestedet eller sentrum, er det likevel ikke et problem.

Anonymkode: 00225...541

AnonymBruker
Skrevet

Var gravid og bodde i hybel. Flyttet inn i leilighet forrige mnd, siden jeg fikk tvillinger og trengte et ekstra soverom. Huseierene bor ovenfor og har flere barn selv, så forstår og tåler litt ift barna. (Var litt bekymret for akkurat det) Jeg kommer til å bo her til jeg merker at vi trenger større plass, dvs når de vokser litt. 

Anonymkode: 26a07...596

Skrevet

Bor her fordi jeg stooortrives! Høyblokk med kjente i flere av etg. Kort vei til buss,gåavstand til sentrum hvis jeg ikke klarer ta bussen, nær skolen og faren til barnet,treningsenteret og butikken. Gåavstand til min mor. Jeg har en luftig,lys og trivelig leilighet,der jeg kan ringe vaktmester eller eiendomselskapet for hjelp til praktiske ting. Og det aller beste: siden det faktisk er en svær blokk som eies av eiendomselskap har jeg ikke en utleier som bor over meg og følger med på når jeg går ut og inn,det føles som MIN leilighet. Akkurat det er kjempefordel når jeg med null EK og lav inntekt aldri har sjans i havet til å kjøpe eget. Kommer til å bo her enten til datteren blir voksen og flytter hjemmefra,i bytte mot noe mindre og rimeligere,eller til jeg evt.får barn med kjæresten og flytter sammen med ham. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor her fordi jeg trives veldig godt. Leiligheten er pen og praktisk, husverten er kjempegrei, prisen er lav, og den har alle fasilitetene jeg ønsker meg. Eneste jeg kunne tenkt meg å endre var å bo mer sentralt/nærmere jobben, men det er ikke realistisk med tanke på pris.

Anonymkode: 2e911...448

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor her fordi det er billig, har ikke råd til å flytte noe annet sted akkurat nå. Helst ville jeg flyttet et sted det er varmere (bor på Hedmark), men det er et helt prosjekt og vil garantert koste mer enn det jeg nå betaler.

Er misfornøyd pga kulda, og pga at husvertinna må mases på 1000 ganger for å få noe gjort i det hele tatt. Nå skulle hun ha betalt en regning på reparasjon av peisovn som jeg sendte til henne i februar, men hvem får purring på den? Jeg selvsagt fordi den opprinnelig ble sendt til meg. Er så lei av det! Og jeg burde jammen ha lært nå.

Anonymkode: 345dd...e00

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leier av familie på stedet jeg vokste opp. Et stykke utenfor byen, stor plass inne og ute veldig billig. 90 kvm med stor uteplass for 5000 i mnd.

Anonymkode: 4b08a...769

Skrevet

Jeg leier og bor her fordi det var det eneste stedet jeg hadde råd til etter at det ble slutt med barnefar til min sønn. Leier av xsvigers til familiepris og har bodd her i 8 år nå. Trives egentlig veldig greit. Så lenge jeg får bo her til den prisen og så lenge sønnen min bor hjemme blir jeg nok her. Har tenkt tanken på å kjøpe den, har ikke råd til noe større uansett og kunne vært fint å eie, men får se hva fremtiden bringer. Er jo mulig jeg kunne få den til familiepris også, og en vei inn i boligmarkedet som ikke er så lett alene i oslo området.  Det eneste jeg savner her er peis, og at det ikke var i en blokk men på landet et sted hvor man ikke ser nærmeste nabo :P Ellers er det helt passelig plass for oss to, nært tog, skolen hans osv. Men ville definitivt pusset opp om jeg eide, skaffet taklys feks det er det ikke:fnise: kjøkken inredninga henger litt og slenger og alt er i samme kjedelige hvit/beige farge, har hatt veldig lyst til å male her så det passer mer min personlighet, det er nok det første jeg hadde gjort om jeg kjøpte den. Badet burde og vært gjort noe med. Det er eneste grunnen til jeg er usikker at det trengs mye oppussing, men kommer ann på hvor bilig jeg hadde fått kjøpt den for..og styret er et minus her da. Gamle sinte folk, men noen må vell være det og:fart2:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i sokkel leilighet hos en familie på 6. Barna er ca. 9,13,13 og 16. Vi valgte denne leiligheten fordi det var eneste leiligheten i byen der jeg og sambo skulle studere hvor vi kunne ha hund. Vi har hatt hund i 7 år og det var derfor vårt første pri. 

Vi trives greit. Leiligheten har, som mange andre leiligheter til leie, små feiler og mangler. Dette irriterer oss, og vi har sakt ifra om dette til de vi leier av. Han lover å fikse det, men skjer ikke. Dette er små feil, som feks. En dør som er «trang» og må smelles litt med og noen små ting på utsiden som kunne vært bedre. Jeg kommer til å bo her i hvertfall 2 år til (til jeg er ferdig med min videreutdanning) og samboeren min kommer til å bo her i 1 år før han mest sannsynlig flytter et annet sted i ett år pga. utdanning. Etter vi er ferdig med utdanningen vi holder på med ønsker vind kjøpe leilighet eller hus, men vi vet ikke om det blir med en gang. 

Vi betaler 7000kr for 80kvm. Det er ikke inkl. Strøm, TV og Internett, men vi har fått passord til Internett hvis vi skulle få bruk for det.

Fordeler og ting vi er fornøyd med er:

• Stor og romslig leilighet

• Lov med husdyr (Hund)

• Lydtette og brannsikre dører til soverom og stue/kjøkken

• Fin, relativt nyopppusset leilighet

• Varme i alle gulv unntatt soverommene

• Vi har egen hageflekk, men vi kan disponere 100kvm. Hage siden barna oppe ikke bruker Hagen.

Ulemper og ting vi ikke er fornøyd med:

• Små feil og mangler

• De vi leier av har et uryddig uteområde (plukkerne ikke opp søppel som fugler ol. Forsøpler med, plukker ikke opp hundedritt osv.)

• Dersom vi kontakter de om feil, får vi svar raskt, men saken blir lagt «død» fort, selv om vi utrykker ønske om bedring.

• Vi skulle gjerne hatt litt finere vei ned til leiligheten

Anonymkode: 4446c...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...