AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Jeg er følelsesmessig "ødelagt" etter å gang på gang bli brukt for sex og bli playet. Jeg er ei intelligent jente på 24 år, trener en del, pen, har god økononi, en jobb jeg trives i, jeg har sunne fritidsaktiviteter, er snill, omsorgsfull, eventyrlysten, spontan, prøver å være positiv og liker å løse konflikter uten å krangle. Jeg ser etter en oppegående kjekk mann mellom 21-29 år, som har orden i livet, en jeg har god kjemi med, som er ærlig og trofast, humor er også viktig. Jeg finner disse typene blant venner, på tinder, eller tilfeldige plasser i virkeligheten. Det som skjer er at vi blir kjent, de viser stor interesse for meg og sier dem er ute etter forhold, vi har en date (ikke sex, for jeg liker ikke å ha sex på første date, jeg vil bli bedre kjent først). Han vil møte meg igjen, vi har kanskje sex på 2., 4. eller 7. Date (ut i fra setting og hvor trygg jeg er på han). Etter sex vil han fortsatt møte meg igjen. Vi holder på i 2-4 måneder og har det fint. Han får møte vennene mine og noen ganger får jeg møte vennene og familien hans. Etter hvert blir han mer og mer utilgjengelig, til tross for at jeg ikke har sagt eller gjort noe dumt. Har han blitt interessert i noen andre lurer jeg på, vi trenger ikke møtes mer hvis du ikke liker meg sier jeg, men neida får jeg til svar, det er ikke det, han har bare mye å gjøre på jobb/studier og liker meg fortsatt. Men handlingene hans stemmer ikke med det han sier.. Han snakker mindre og mindre til meg, og jeg trekker meg derfor litt unna for jeg vil ikke virke "på" når han ikke er det. Plutselig føler jeg at han kun vil møte meg for sex, han er veldig "av og på", svarer plutselig ikke på snapchat, bruker 2 uker på å ta kontakt etter et møte osv. Så gir jeg han enda mer rom/space, jeg blir utilgjengelig. Jeg vil ikke gi han oppmerksomhet når han ikke gir meg, jeg tenker at jeg fortjener bedre. Jeg prøver så å glemme han. Men så kommer han plutselig på banen igjen, han fortsetter å ta kontakt, men bare nå og da, vi holder på slik en stund til. Denne perioden er så vond, fordi han gjør meg så usikker. Til slutt spør jeg hva han vil videre med meg, jeg forteller at jeg liker han, men for at dette skal fungere så må han også ta initiativ og vise interesse, og da får jeg alltid til svar at han ikke vet hva han vil, eller at han ikke er klar for forhold... Hvorfor er ALLE jeg treffer på slik? Hvor er de ordentlige mennene? Hva kan jeg gjøre for å endre dette mønstret? Jeg har kastet bort flere år på å date, men jeg kommer ingen vei videre. Jeg opplever kjærlighetssorg gang på gang på gang. Venner av meg sier at jeg må bare ha skikkelig uflaks, for det er ikke noe galt med meg, men hvordan kan man ha uflaks hver gang når alt virker helt perfekt og kjemien er så bra. Hilsen trist og lei jente Anonymkode: a3ec9...8d4 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Du må rett og slett lese seg opp på hvordan menn&forhold fungerer. Jeg er helt sikker på det var noen røde flagg i starten som du overså. Anonymkode: d4a48...817 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Tro meg, det har jeg gjort. Har lest sider opp og sider ned, alt fra tips og råd, til hvordan "menn fungerer psykologisk", pull og push strategi og mange youtube videoer. Jeg holder meg selvfølgelig unna dem som gir dårlige tegn og de som gir meg en dårlig magefølelse. De jeg satser på er dem som både sier og viser at dem ønsker forhold og som har oppriktige følelser for meg, men så forandrer de seg til å bli fuckboys. Anonymkode: a3ec9...8d4 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Hvor er de gode typene? Anonymkode: a3ec9...8d4 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Du setter ikke grenser i tide og er for grei og real mot menn som ikke er det. Du burde satt grenser og bedt dem dra til helvete ganske tidlig i denne langsomt nedadgående spiralen. I stedet følger du malstrammen helt i bånn, uten å sette deg på bakbeina. Anonymkode: 4ed34...95a 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tro meg, det har jeg gjort. Har lest sider opp og sider ned, alt fra tips og råd, til hvordan "menn fungerer psykologisk", pull og push strategi og mange youtube videoer. Jeg holder meg selvfølgelig unna dem som gir dårlige tegn og de som gir meg en dårlig magefølelse. De jeg satser på er dem som både sier og viser at dem ønsker forhold og som har oppriktige følelser for meg, men så forandrer de seg til å bli fuckboys. Anonymkode: a3ec9...8d4 DE forandrer seg til å bli fuckboys? Fordi de ser at du ikke passer for dem og at dere ikke passer sammen, trolig mye pga den fuckgirl holdningen din, så er det de som gjør noe gale altså? Jeg tror de skal være glade at de greide å komme seg unna deg, med den personligheten der er det ikke rart å forestille seg hvor problemet egentlig ligger. Anonymkode: 08d44...d95 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 Selv om man er på utkikk etter et forhold, så er det ikke alle man møter på som man passer i et forhold sammen med. Det kan selvsagt være at de lyver deg rett opp i ansiktet når de sier de ønsker forhold, men det er stor sjanse for at de bare ikke ønsker å ta ting lenger med deg. Man må date først og bli bedre kjent, se om det er noe mer der. Dere dater i et par måneder også finner de ut under veis at de ikke ønsker noe mer med deg for en eller annen grunn. Hvor mange har du datet? Du sier du ønsker å vente med sex for å bli bedre kjent, men én date er langt ifra nok til å bli godt nok kjent for å vite om man passer sammen eller ikke. Når de begynner å trekke seg unna, så hjelper det ikke mye å gi mer rom. Man kan ikke presse noen til å bli sammen, men om man blir usikker etter et par måneder bare så er ikke interessen stor nok. Det er veldig lett å si ting, så ikke ta alt noen sier til deg som sannheten. Du må se på handlingene deres. De sier til deg at de er interessert, men så merker du på handlingene deres at de egentlig ikke er så interesserte. Da må du følge handlingene deres. Det kan være at du overser flere advarsler som du ikke tenker over, kanskje presser du for mye eller du presser for lite så de tenker du også bare er ute etter noe løsere enn et seriøst forhold. Det er lov å si rett ut hva man ser etter og hva man ønsker. Mange vil da gå fortere, men da slipper man også å kaste bort tid og følelser på de som ikke er så interesserte som det du er. Tenk litt over hvordan du handler selv, om det er noe du sier/gjør som får deg til å havne i en slik situasjon. Det er ikke sikkert du gjør noe galt, men det er i hvert fall kun deg selv du har mulighet til å endre. Om du vet hva slags fyr du ser etter så må du vente og lete en del for å finne han, ikke vente på at de du treffer skal bli til drømmemannen din. Anonymkode: 75fb2...ff9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: DE forandrer seg til å bli fuckboys? Fordi de ser at du ikke passer for dem og at dere ikke passer sammen, trolig mye pga den fuckgirl holdningen din, så er det de som gjør noe gale altså? Jeg tror de skal være glade at de greide å komme seg unna deg, med den personligheten der er det ikke rart å forestille seg hvor problemet egentlig ligger. Anonymkode: 08d44...d95 Det jeg definerer som "fuckboys", eller player, er typer som bruker jenter for sex. Jeg sier jo ikke til dem at jeg opplever dem slik. Jeg gir alle jeg liker, som liker meg tilbake en sjans, uten å dømme dem for det ene eller det andre. Når relasjonen går så fint og dem etterhvert forandrer seg og kun vil ha sex, så må det vel være lov til å innse realiteten, uten at det er jeg som som skal bli dømt for å ha fuckgirl holdning? Jeg ligger ikke rundt, jeg har ikke sex med menn jeg ikke kan tenke meg å være sammen med. Jeg liker å bli kjent og føle meg trygg på en person først. Om du mener det er jeg som er problemet her så er det helt greit at du mener det, jeg får ikke forandret den jeg er, men jeg prøver å behandle andre med godhet, være lojal, snill og trofast. Jeg er ikke en fuckgirl og bruker ikke andre for sex, jeg er ute etter noe seriøst og behandler andre med respekt. Anonymkode: a3ec9...8d4 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 Det kjedelige svaret er at du faktisk må gå for de du IKKE er så tiltrukket av. Sorry. Anonymkode: 3a6ae...8f7 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 Ikke for å være slem, men et par ganger er uflaks, men når et mønster gjentar seg gang på gang, så må du begynne å se på deg selv, dine preferanser, din oppførsel, osv. Jeg har selv måtte ta en slik selvransakelse. Ikke fordi jeg stadig ble forlatt, men fordi jeg stadig endte opp med menn som krever mye, men gir lite. Som har mest fokus på egne behov, og ikke evnet å støtte og stille opp for meg når jeg trenger det. Min konklusjon ble at jeg ubevisst faller for menn som trenger meg på en eller annen måte. Fordi jeg har et behov for å være "nødvendig". Den sterke, den trygge de kan lene seg til. Så ubevisst valgte jeg meg menn som likte det, og gikk inn i rollen som den som var sterk i forholdet. Problemet er bare at ingen er sterke alltid og i enhver situasjon, men menn jeg hadde valgt, og rollen jeg hadde tatt, gjorde at når JEG hadde behov for støtte, så var det ingen å hente. Jeg var allerede gift da jeg forsto dette, og elsket mannen min, så å bruke oppdagelsen til å være klokere ved neste valg var ikke et alternativ. Derfor måtte jeg bruke denne nye selvinnsikten til å bli klarere og tydeligere ovenfor min mann på når JEG hadde behov for støtte. Vise at jeg også kunne være sårbar, og kreve støtte. Det var ikke bare lett, etter flere år sammen, der han var vant til at jeg var hans sterke støtte, men fordi jeg var blitt bevisst på at det var min oppførsel og holdning som var grunnproblemet, så har jeg faktisk klart å vise meg mer sårbar ovenfor ham, og være så tydelig på at jeg trenger ham når jeg gjør det at han forstår. Når noen sier til meg at jeg har vært uheldig med mine menn, så svarer jeg klart "Nei, uhell har ingenting med saken å gjøre. JEG valgte mine menn, og JEG forvaltet forholdene slik at det en stor ubalanse i hvem som støttet opp om hvem." Nå har jeg forhåpentligvis lært, og selv om jeg ikke byttet ut siste mann, så krever jeg nå ting av ham som jeg aldri har krevd i forhold før. At jeg også kan lene meg på ham. Det har gjort underverker i vårt forhold, og det var fordi jeg innså mine egne feil. Uten slik selvransakelse og selvinnsikt ville antagelig det endt opp med brudd her også, og han ville stått på listen over menn som jeg har "båret", men som ikke evnet å gi meg støtte når jeg trenger det. Men problemet var i bunn og grunn at jeg slet med å vise og kreve støtte tilbake. Man er ikke uheldig gang på gang! Er man det, så er det som regel noe man selv gjør som må endres, for å få et annet utfall. Anonymkode: 9e57d...33e 14
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kjedelige svaret er at du faktisk må gå for de du IKKE er så tiltrukket av. Sorry. Anonymkode: 3a6ae...8f7 Kanskje jeg skal gjøre det ja, men litt kjedelig å bygge på noe jeg ser ikke vil fungere, selv om følelsene selvfølgelig kan komme etterhvert, så gjør de ikke alltid det. Da jeg var tenåring så prøvde jeg faktisk dette, men det forholdet gikk ikke så bra. Han var snill og grei, men jeg fikk aldri de riktige følelsene for han, selv om jeg ville det inderlig mye. Han ble mer som en bror for meg. - TS Anonymkode: a3ec9...8d4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12 Skrevet 2. mai 2018 Ja, jeg begynner jo selv å lure på hva som er galt med meg, hvorfor vil ingen ha meg. Tanker som, er jeg ikke bra nok? Er jeg ikke pen nok? Har jeg sex for tidlig/for sent? Har jeg sagt, eller gjort noe galt? Jeg begynner å "analysere" og tenke igjennom handlingene mine og leser igjennom samtaler for å finne feil på meg selv. Uff, nå høres jeg sikkert kjempe usikker ut. Men jeg har egentlig god selvtilitt og selvbilde, men klart man blir usikker og trist når dette gjentar seg om og om igjen. Jeg tenker også slik, hvis noe gjentar seg om og om igjen så kan det umulig være uflaks hver gang.da ligger jo problemet enten hos meg, hos han, eller i kjemien. Dette er bare rart. Kanskje det er flere som har det som meg? Og gutter sier jenter er kompliserte.. Hmm Anonymkode: a3ec9...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #13 Skrevet 2. mai 2018 Mye syting for tiden. Enten blir man playet, ghostet, haunted eller submarined. Har ingen ende, visstAnonymkode: 10d35...82e 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #14 Skrevet 2. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye syting for tiden. Enten blir man playet, ghostet, haunted eller submarined. Har ingen ende, visst Anonymkode: 10d35...82e Hehe, ja ikke sant, man kan jo se det komiske i det, men det er veldig frustrerene😅 Ts Anonymkode: a3ec9...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #15 Skrevet 2. mai 2018 Det åpenbare her er jo at det er noe feil med utvelgelseskriteriene dine. Antakelig er problemet at du kun går for de mest attraktive, som har mulighet til å playe jenter. At smaken din er konform kan være et problem, og du bør kanskje gå bort fra datingapper og møte menn på andre måter. På andre arenaer kan du møte menn som du finner attraktive, men som ikke har lagt seg til vanen med å pløye markedet. Og du kan også møte menn som du ikke hadde funnet attraktiv på et bilde på en app, men som har en attraktiv personlighet. Anonymkode: f3c03...11a 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #16 Skrevet 2. mai 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje jeg skal gjøre det ja, men litt kjedelig å bygge på noe jeg ser ikke vil fungere, selv om følelsene selvfølgelig kan komme etterhvert, så gjør de ikke alltid det. Da jeg var tenåring så prøvde jeg faktisk dette, men det forholdet gikk ikke så bra. Han var snill og grei, men jeg fikk aldri de riktige følelsene for han, selv om jeg ville det inderlig mye. Han ble mer som en bror for meg. - TS Anonymkode: a3ec9...8d4 Jepp, som sagt: Alternativer du har er disse: 1. Date tiltrekkende playere som er usunne for deg i lengden og ikke bryr seg om deg som enkeltmenneske. 2. Date utiltrekkende snille som er sunne for deg i lengden og bryr seg om deg som enkeltmenneske. Velg. Nå. Anonymkode: 3a6ae...8f7
Jessheim01 Skrevet 2. mai 2018 #17 Skrevet 2. mai 2018 Velg menn over 30 som er litt mer modne er mitt tips. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #18 Skrevet 2. mai 2018 1 time siden, Jessheim01 skrev: Velg menn over 30 som er litt mer modne er mitt tips. De er IKKE mer modne. Kan melde om menn i 40-50 årene som sender bilder av kjeppen sin. fy faen altså Dsv vil de flest menn bare pøke rundt og sånn holder de på til gikta tar dem, menn vil ikke ha forhold. Kjøp deg heller en katt ts, de er ikke utro griser som tømmer tissen i alle hull som fins. Anonymkode: 8edab...918 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #19 Skrevet 2. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være slem, men et par ganger er uflaks, men når et mønster gjentar seg gang på gang, så må du begynne å se på deg selv, dine preferanser, din oppførsel, osv. Jeg har selv måtte ta en slik selvransakelse. Ikke fordi jeg stadig ble forlatt, men fordi jeg stadig endte opp med menn som krever mye, men gir lite. Som har mest fokus på egne behov, og ikke evnet å støtte og stille opp for meg når jeg trenger det. Min konklusjon ble at jeg ubevisst faller for menn som trenger meg på en eller annen måte. Fordi jeg har et behov for å være "nødvendig". Den sterke, den trygge de kan lene seg til. Så ubevisst valgte jeg meg menn som likte det, og gikk inn i rollen som den som var sterk i forholdet. Problemet er bare at ingen er sterke alltid og i enhver situasjon, men menn jeg hadde valgt, og rollen jeg hadde tatt, gjorde at når JEG hadde behov for støtte, så var det ingen å hente. Jeg var allerede gift da jeg forsto dette, og elsket mannen min, så å bruke oppdagelsen til å være klokere ved neste valg var ikke et alternativ. Derfor måtte jeg bruke denne nye selvinnsikten til å bli klarere og tydeligere ovenfor min mann på når JEG hadde behov for støtte. Vise at jeg også kunne være sårbar, og kreve støtte. Det var ikke bare lett, etter flere år sammen, der han var vant til at jeg var hans sterke støtte, men fordi jeg var blitt bevisst på at det var min oppførsel og holdning som var grunnproblemet, så har jeg faktisk klart å vise meg mer sårbar ovenfor ham, og være så tydelig på at jeg trenger ham når jeg gjør det at han forstår. Når noen sier til meg at jeg har vært uheldig med mine menn, så svarer jeg klart "Nei, uhell har ingenting med saken å gjøre. JEG valgte mine menn, og JEG forvaltet forholdene slik at det en stor ubalanse i hvem som støttet opp om hvem." Nå har jeg forhåpentligvis lært, og selv om jeg ikke byttet ut siste mann, så krever jeg nå ting av ham som jeg aldri har krevd i forhold før. At jeg også kan lene meg på ham. Det har gjort underverker i vårt forhold, og det var fordi jeg innså mine egne feil. Uten slik selvransakelse og selvinnsikt ville antagelig det endt opp med brudd her også, og han ville stått på listen over menn som jeg har "båret", men som ikke evnet å gi meg støtte når jeg trenger det. Men problemet var i bunn og grunn at jeg slet med å vise og kreve støtte tilbake. Man er ikke uheldig gang på gang! Er man det, så er det som regel noe man selv gjør som må endres, for å få et annet utfall. Anonymkode: 9e57d...33e Det her ble veldig svevende, hvordan skal man vite hva man gjør galt da? Fakta er jo at menn vil bare pøke rundt, og ikke forplikte seg. Anonymkode: 8edab...918 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #20 Skrevet 2. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, som sagt: Alternativer du har er disse: 1. Date tiltrekkende playere som er usunne for deg i lengden og ikke bryr seg om deg som enkeltmenneske. 2. Date utiltrekkende snille som er sunne for deg i lengden og bryr seg om deg som enkeltmenneske. Velg. Nå. Anonymkode: 3a6ae...8f7 Er det ikke mulig å finne en mellomting da? En som har både utseened og sjarmen, men som ikke er en drittsekk? Jeg ser jo mange flotte par, jeg tror ikke noe på at alle disse kjekke mennene er playere. Jeg vil finne en som ligner litt på meg selv. Jeg vil altså finne en person som ikke bruker andre for sex og som er like (eller ca) like attraktiv som meg selv. Det må jo finnes ordentlige og kjekke menn der ute som ikke bruker jenter for sex? Jeg går ikke etter dem som er over mitt eget nivå, jeg holder meg til dem på ca. lik linje som meg selv, men om drømmemannen er litt mindre pen enn meg selv, tjener litt mindre enn meg, har litt lavere utdannelse enn meg, eller er 2 cm lavere enn jeg håpet på, så har ikke det så mye å si. Anonymkode: a3ec9...8d4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå