AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Spesielt om menn holder på slik? Anonymkode: 85579...17d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Passiv aggressive silent treatere vil såre, straffe, markere seg. Hvis man er narsissist gidder man neppe bruke tid på sånt. Vil tippe at en narsissist som plutselig blir stille er opptatt med noe annet som fanget oppmerksomheten eller bare gikk lei og gir faen. Anonymkode: 887b3...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 Tror jeg har begynt å silent treate kjæresten, slik han ser det. Når han tar opp ting er han litt? sinna. Jeg føler meg overkjørt og syns det er vanskelig å få ordet - og når jeg først får ordet - jeg blir så rotete i hodet når noen er sinna og kommer med ti beskyldninger på en gang - jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hva er egentlig de viktigste ankepunktene hans? Og hva synes jeg er viktigst? Det blir blankt. Og så går jeg. Når han ikke er sinna vil han ikke snakke om noe som er vanskelig. Hvis jeg prøver, bare hører han på, og så føler jeg at det blir jeg som overkjører ham. Anonymkode: 7da0b...091
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Spesielt om menn holder på slik? Anonymkode: 85579...17d Vil legge til at dette gjelder like mye jenter? Da blir svaret: Ja. Anonymkode: f2fc3...ffc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Passiv aggressive silent treatere vil såre, straffe, markere seg. Hvis man er narsissist gidder man neppe bruke tid på sånt. Vil tippe at en narsissist som plutselig blir stille er opptatt med noe annet som fanget oppmerksomheten eller bare gikk lei og gir faen. Her bommer du helt. Silent treatment er blant de sentrale verktøyene for å kontroll og herunder oppnåe de effektene du først nevner. Primærmålet deres er jo å ha kontroll. Søk det opp på youtube eller andre kilder om du kke tror meg: silent treatment er noe både eksperter, narsissister selv og de som har vært utsatt for det fremhever. Anonymkode: e0936...cc5 2
TeamWP Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 Det er ikke nødvendigvis det alene..kan godt være en hersketeknikk for å gjøre den som utsettes for silent treatment mindre også. Man har gjerne mange flere trekk i tillegg til dette,som viser at man er narsistisk.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 Nei, overhodet ikke. Silenttreatment skjer enten fordi vedkommende er en drittsekk, eller fordi vedkommende vil markere at du er en drittsekk (om du har gjort noe dødsuakseptabelt) Anonymkode: 9dcc9...5b5
Mars Quirinus Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 Jeg kan en skjelden gang havne i en silent treatment modus, men det er ikke for å straffe, men mer fordi jeg reager på ting som kan være vanskelig å snakke om. Det kan være fordi humøret/ kroppen reagerer negativ på ting men logisk sett så kan jeg mene at det jeg reagerer på er barnslig. Så da kommer jeg i et dilemma. Jeg er egentlig i dårlig humør men jeg mener selv at det er barnslig/ dårlig grunn så da har jeg ikke lyst å snakke om det. Litt vanskelig å forklare men det skyldes nok også at jeg er konfliktsky. Men det går rask over bare motparten spør hva problemet egentlig er og ikke bare overser reaksjonen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12 Skrevet 2. mai 2018 4 timer siden, TeamWP skrev: Det er ikke nødvendigvis det alene..kan godt være en hersketeknikk for å gjøre den som utsettes for silent treatment mindre også. Man har gjerne mange flere trekk i tillegg til dette,som viser at man er narsistisk. Absolutt. ST er noe veldig mange gjør, men det er noe med måten det skjer på og omfanget. Altså at med narcs så skjer det over ting som kan være helt banale. Anonymkode: e0936...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #13 Skrevet 2. mai 2018 9 timer siden, Mars Quirinus skrev: Jeg kan en skjelden gang havne i en silent treatment modus, men det er ikke for å straffe, men mer fordi jeg reager på ting som kan være vanskelig å snakke om. Det kan være fordi humøret/ kroppen reagerer negativ på ting men logisk sett så kan jeg mene at det jeg reagerer på er barnslig. Så da kommer jeg i et dilemma. Jeg er egentlig i dårlig humør men jeg mener selv at det er barnslig/ dårlig grunn så da har jeg ikke lyst å snakke om det. Litt vanskelig å forklare men det skyldes nok også at jeg er konfliktsky. Men det går rask over bare motparten spør hva problemet egentlig er og ikke bare overser reaksjonen. Jeg blir unnvikende i enkelte diskusjoner, det er når diskusjonen treffer såre punkt som jeg ikke klarer å redegjøre for eller ikke vil redegjøre for (ikke alt man ønsker eller kan dele). Det er ikke straff men følelser som er vanskelige og utad kan det se ut som «silent treatment» fordi jeg leter etter en måte å sette ord på det jeg føler. Anonymkode: b45b6...835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå