Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en venneforespørsel fra en mann jeg var forelsket i for over 20 år siden, igår. Han har til nå vært i forhold virker det som men ser ut som han er singel nå.

Jeg rota med  han da han var russ og jeg var ett år yngre, han var på den tiden halvveis sammen med en annen dame som bodde et stykke unna, men tok seg den friheten å rote med meg mens han var russ. Jeg holdt meg bare unna etter det for å ikke lage trøbbel for dem, men jeg ble jo forelsket i ham og slet med å glemme han. Jeg var bortreist hele den sommeren, og så på høsten fikk jeg vite at han var blitt sammen med en annen dame på mitt klassetrinn som jeg kjente.
De flyttet bort sammen etter hun var ferdig på videregående, fikk barn etc. Jeg traff dem et par ganger, en av gangene sa hun at de skulle gifte seg, og han snudde seg mot henne og sa: "Skal vi det?". En felles venn av oss sa at han hadde blitt enda stillere etter han ble sammen med henne (han var ikke noe pratsom før heller), og ingen av oss fikk følelsen av at det var noe bra forhold.
Han fikk imidlertid barn med henne, og så ble det slutt, det er ca 10 år siden. Etter det ble han sammen med en annen dame, og nå virker altså som han er singel fra hva jeg kan se på fb.

Når jeg skriver dette nå ser jeg hvor utrolig tafatt jeg var selv om jeg var forelsket i ham.

Men uansett, jeg er ikke noe interessert i han nå og kommer sikkert aldri til å treffe han IRL. Men jeg har ikke noe imot han heller, jeg vet bare ikke hvem han er. Lurer på hvorfor han sender venneforespørsel nå etter alle disse årene, burde jeg godta?

Anonymkode: dca5a...71f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier nei. Enkelt og greit.

Anonymkode: c550e...213

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Skrevet

Ja, koselig å følge med på hvordan det går med folk. Du må ikke ligge med han selv om dere er venner på FB.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Peaches skrev:

Ja, koselig å følge med på hvordan det går med folk. Du må ikke ligge med han selv om dere er venner på FB.

Dette. Hva er problemet med å være venn med noen på FB? Det måå jo ikke skje noe på grunn av det 

Anonymkode: 3dd01...18e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis en egentlig ikke har noe behov for å si ja til kunstig vennskap på fb, bør man følge magefølelsen. Det med "å følge med på hvordan det går med folk" er jo bare tull, for folk legger ut det de vil og det pleier ikke å være den hele og fulle sannheten der. 

Anonymkode: c550e...213

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett, jeg er ikke noe interessert i han nå og kommer sikkert aldri til å treffe han IRL. Men jeg har ikke noe imot han heller, jeg vet bare ikke hvem han er. Lurer på hvorfor han sender venneforespørsel nå etter alle disse årene, burde jeg godta?

Dere to er mer voksne nå. Bare å aksepter og forklarer din dagens situasjon og forhold.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid at vi menn alltid legger så mye i ting som dere damer gjør.

Jeg har fått mange opp som forslag på FB om vennskap og noen ganger har jeg tenkt "så morsomt å høre fra xx igjen" og klikket for send forespørsel.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Mentalt skulle du kommet mye lengere, siden det er snakk om så mange år siden. 

Men det er rart at mennesker som tar kontakt i dag gjør det kun igjennom venneforespørsel uten ord.

Derfor nei.

Anonymkode: 44642...682

• Liker 1
Skrevet

Ja, hvorfor ikke tenker jeg?

Er du singel da? Og hadde det gjort noe og møtt han om sjansen kom? Tenk om det fortsatt er gnister der og dere to egentlig er "meant to be"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å legge han til, så få du se om han tar noe mer kontakt. Skjer det ikke noe og du heller ikke ønsker å ta mer kontakt er det  jo bare å slette han fra lista.

Anonymkode: 027f7...1ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel mest der at det er artig å følge med på hva folk legger ut og hvordan det går med dem. Jeg får jo aldri hørt noe om han, i og med at min tidligere omgangskrets fra der jeg kommer fra er spredt for alle vinder og jeg er aldri på hjemstedet lenger. Tror det er derfor han sender forespørsel også egentlig, fordi han aldri hører noe om meg. Vi har også 4 felles fb-venner (og jeg har ikke så mange lagt til). TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at du har fått venneforespørsel på FB betyr jo ikke at han er interessert i deg. En del av oss, uavhengig av kjønn, har ikke spesielt høy terskel for å legge til venner. Er det noen man kjenner litt, kjente en gang, har mange felles venner med eller har felles interesser med, er det ikke uvanlig å sende en venneforespørsel. Ikke legg noe mere i det enn det. Hvis du ikke liker å ha vedkommende på vennelista di, eller at du ikke er bekvem med at han skal følge med på livet ditt/du på hans, avviser du forespørselen. Hvis det ikke gjør noe fra eller til at han er på vennelista er det bare å akseptere. Du kan jo slette ham senere hvis du ikke liker å ha ham der. 

Anonymkode: 35e90...24f

• Liker 1
Skrevet

Kjære, vakre vene. Det er en venneforspørsel, ikke et frieri! Si ja hvis du ikke har noe i mot fyren, si nei hvis du har!

Jeg fikk venneforespørsel fra en ungdomsflamme for en stund siden, og vi har hatt gøy med litt mimring og "husker du" uten at noen av oss legger noe mer i det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda, forsåvidt enig med dere to siste. Men jeg har selv tatt kontakt med en gammel flamme av helt andre grunner enn at jeg var interessert, og også hørt fra en annen gammel flamme for etpar år siden, og begge var interesserte, og han ene tar ikke et hint, så jeg får litt noia og må tenke meg litt om. Men dette var så lenge siden og varte så kort at han er sikkert ikke noe opphengt i det, så jeg har lagt han til. TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal legge så forbanna mye i en enkel venneforespørsel. Det trenger absolutt ikke bety noe som helst. Hadde ikke vært rart om han ikke var singel heller. Dere er gamle bekjente, Han har sikkert fått opp venneforslag etc og bare sendt en forespørsel. Aksepter om du vil, drit i det om du ikke vil

Ikke rart menn syntes kvinner er kompliserte :glare:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...