Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 36 år, har alltid hatt fin hud - så har dessverre ikke pleiet den. Nå de siste årene merker jeg at ting skjer, så nå må det rutiner på plass.

Lurer derfor litt på hva andre gjør? Å rense ansikt morgen og kveld vet jeg at jeg bør (og skulle ha gjort i åresvis). Men hva med andre produkter?

- Bør en bruke bodylotion hver dag?

- Fotkrem hver kveld?

- Hvor ofte har dere bodyscrub?

Hva er din rutine?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bodylotion hver dag. Veldig viktig etter en dusj! 

Anbefaler å ha fotkrem stående på nattbord, eller en olje om du foretrekker det. Forkrem er lett å glemme, så det er veldig greit å smøre seg rett før man skal sove. 

Skrubber hele kroppen i dusjen en gang i uken. 

AnonymBruker
Skrevet

Bodylotion har jeg aldri brukt, har spurt hudpleier og hun sa det ikke er nødvendig med mindre man har tørr hud og huden strekker og gjør vondt etter dusjen. Jeg har ikke tørr hudtype så aldri sett behovet. Hun mente bodylotion heller ikke motvirker rynker eller aldringshud.

Fotkrem har jeg heller aldri brukt. Har ikke tørre føtter.

Skrubber kroppen gjør jeg kun de gangene jeg skal ta selvbruning, som er kanskje 5-6 ganger i året :) Da bare tar jeg en skrubbsvamp eller myk bustebørste med såpe og vann, ikke et spesielt skrubbprodukt.

Ansiktshuden og brysthuden derimot passer jeg på å pleie og stelle ordentlig. Jeg renser morgen og kveld, bruker C vitamin serum og retinol for å motvirke rynker, og kjemisk peeling med AHA syre 3 netter i uka. Bruker C vitamin serum på bryster og halsen også for å motvirke aldringshud der.  Noen ganger gnir jeg også AHA syre kremen over hendene, og innbiller meg at det kanskje kan ha effekt for å utsette rynker på hendene men det er bare en teori jeg selv har :P

Anonymkode: 38875...306

Skrevet

Tar peeling i ansiktet to ganger i uka, og ellers renser jeg med micellar vann eller hva det heter :P Bruker Nivea Q10 energizing daycreme. På resten av kroppen bruker jeg sjelden lotion, bruker sanex pro hydrate dusjsåpe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...