Gå til innhold

Tiltak fra barnevernet og ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Vi venter på et tiltak fra barnevernet, plass på et familiesenter. Vi bor et godt stykke unna familien, og må vente i en måned til, finnes det noen regler som sier at vi må holde oss hjemme mens vi venter? Eller kan vi dra på ferie til familien mens? 

Jeg er såpass pyse at jeg ikke tørr å spørre saksbehandler.

Anonymkode: ac194...87c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familiesenter?? Les deg opp på dette og kontakt advokat I MORGEN om du ikke har gjort det enda. 

Mediaportalen usensurert på facebook er en god start for å få info om hva du begir deg ut på...

All verdens lykke til - du kommer til å trenge det!!

Anonymkode: 4e6e6...ad2

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Familiesenter?? Les deg opp på dette og kontakt advokat I MORGEN om du ikke har gjort det enda. 

Mediaportalen usensurert på facebook er en god start for å få info om hva du begir deg ut på...

All verdens lykke til - du kommer til å trenge det!!

Anonymkode: 4e6e6...ad2

Nå må du slutte da. Jeg kjenner flere som har vært på familisenter. Det er jo først og fremst fordi man skal få hjelp og veiledning. Snakk om unødvendig svartmaling. Og mediaportalen er vel neppe den mest seriøse kilden. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Jøss. Vi trenger hjelp, det er ingenting å legge skjul på. Jeg er bare pingle av meg og tørr ofte ikke å spørre folk direkte om ting, gjerne om det er litt mere “skumle“ ting. 

Men jeg er vel nødt til å manne meg opp og spørre saksbehandler selv da. Dette anti barneverns tullet går jeg ikke på, hadde de ønsket å ta barna hadde de gjort det for lenge siden. 

Her virker du såpass voksen og reflektert at jeg vil ønske deg lykke til og håper ting ordner seg og at dere får god hjelp :)

Anonymkode: c357b...d97

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Jøss. Vi trenger hjelp, det er ingenting å legge skjul på. Jeg er bare pingle av meg og tørr ofte ikke å spørre folk direkte om ting, gjerne om det er litt mere “skumle“ ting. 

Men jeg er vel nødt til å manne meg opp og spørre saksbehandler selv da. Dette anti barneverns tullet går jeg ikke på, hadde de ønsket å ta barna hadde de gjort det for lenge siden. 

Så godt å lese! Regner med at du har et godt samarbeid med barnevernet. Så lenge dere kan nås på telefon, kan dere nok reise å besøke familie.  

Lykke til! 😊

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Varmer et saksbehandlerhjerte å lese, og med den innstillingen har du nok ingenting å frykte! Dersom det ikke er spesifisert noe i vedtaket, og det ikke medfører å reise ut av landet, vil det holde at du gir beskjed om hvor dere oppholder dere (kommune og adresse) og at du kan nås på telefon 😊 Lykke til! 

Anonymkode: fc5fa...588

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!😊 

Jeg ringte saksbehandler og fikk beskjed om å kose oss hos familien mens vi venter på plass😄👏🏽 Var ikke så skummelt dette likevel! 

Ganske trist å se at folk fremdeles velger å skremme andre med barnevernet, joda, de har dessverre gjort sine feil, men i de fleste tilfellene gjør de en super jobb. Slik som i vårt tilfelle, de er snille, behjelpelige og forståelsesfulle! 

Husk og at enkelte ikke ser egne problemer, og det dere leser i avisen trenger ikke å være sant ;) 

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hør på de som sprer skremselspropaganda her inne. Det dreier seg om barnas beste og barnevernet er en god støtte å ha

Anonymkode: a93e4...498

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du virker som en flott foreldre TS. Det å innse man trenger hjelp og bruke det hjelpeapperatet vi har er flott. BV gjør mye godt og er til for å hjelpe. At noen ikke evner å se de ikke er skikket som foreldre og dermed sprer propaganda, viser jo alle andre hvorfor d ikke er skikket.

Stor klem, kos dere på ferie og lykke til med livet😊

Anonymkode: 2cfdd...292

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Heie deg og familien din! Håper dere får mye god hjelp og støtte av barnevernet til å komme over kneika (hva nå enn det er). Flott innstilling du har! 

Anonymkode: 96eec...4c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har to venninner som har vært i Førde på senteret der. Ene, som slet med rus før hun ble gravid tok godt imot veiledning, lyttet og gjorde som personalet sa. Hun har i dag, 10 år etter omsorg for gutten sin og har fått to jenter etterpå. 

Andre er litt yngre enn oss og agressiv i tonen når hun snakker. Hun syntes personalet ga dumme råd og gjorde litt som hun ville. Hun ble i utgangspunktet meldt av helsesøster grunnet hardhendt håndtering og at hun ikke leste babyens signal. Begge barna bor i fosterhjem nå. 

Anonymkode: 9d26c...9ea

• Liker 5
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker.

Daenerys, adm.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar!😊 

Jeg ringte saksbehandler og fikk beskjed om å kose oss hos familien mens vi venter på plass😄👏🏽 Var ikke så skummelt dette likevel! 

Ganske trist å se at folk fremdeles velger å skremme andre med barnevernet, joda, de har dessverre gjort sine feil, men i de fleste tilfellene gjør de en super jobb. Slik som i vårt tilfelle, de er snille, behjelpelige og forståelsesfulle! 

Husk og at enkelte ikke ser egne problemer, og det dere leser i avisen trenger ikke å være sant ;) 

Jeg blir varm i hjertet av det du skriver :hjerte: Og det er mange med deg som av ulike grunner i perioder trenger hjelp og tiltak fra barneverntjenesten, og som er veldig fornøyd med det. Men det er ikke de historiene som kommer frem i media. 

Lykke til, du høre ut som en mor som har gode omsorgsevner siden du selv ser at dere trenger hjelp og at du ønsker å hjelp. Det er nemlig det som er poenget. Alle kan få problemer av ulike grunner, men det er evnen til å se dette selv og sette barna først som viser om man har gode omsorgsevner. 

Hilsen gammel saksbehandler

Anonymkode: b3f63...b84

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for oppfordring til lovbrudd og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet

Hvis du synes det er vanskelig å ringe så kan du jo heller sende en Mail.

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til ts 💕 Med din innstilling kommer nok oppholdet til å bli en god og lærerik opplevelse. Alle mødre skulle satt barn først slik du gjør nå 💕 til etterfølgelse ❤

Anonymkode: 3d627...342

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...