AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #21 Del Skrevet 2. mai 2018 Første FB1 nattbuss fra Majorstuen er framme 4.27. https://www.gardermoen.no/flyplassen/ta-sig-til-og-fra-osl/buss/nor-way-bussekspress/fb1-flybussen-nor-way/ Anonymkode: a01e1...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #22 Del Skrevet 2. mai 2018 19 timer siden, Kjetil E skrev: Har flere ganger vært grytidlig på Gardermoen og ofte er det MYE folk og laaaaang kø særlig i sikkerhetskontrollen. Mange charterfly går tidlig og disse er ofte store maskiner. I tillegg så er det ofte mange forretningsfolk som gjerne skal på dagstur. Jeg tilhører sistnevnte kategori. Flyr ut fra Gardermoen 2-3 ganger hver uke. Går ut av flytoget 40 minutter før. Ved fasttrack er jeg da ved gaten noen minutter før boarding. Uten går jeg innimellom rett på flyet, men da har de lang boarding. Etter at de åpnet de nye sikkerhetsslusene har jeg aldri stått mer enn 10 (absolutt maks), normalt 5, minutter i kø. På de 4 årene jeg har holdt på med dette har jeg ikke mistet ett fly. Jeg er der 1 time før om jeg skal fly internasjonalt og har med bagasje. 1,5-2 timer ved reiser som krever pass, da passkontrollen har vært et mareritt de siste par årene. Anonymkode: fb5b1...252 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 3. mai 2018 #23 Del Skrevet 3. mai 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er der 1 time før om jeg skal fly internasjonalt og har med bagasje. 1,5-2 timer ved reiser som krever pass, da passkontrollen har vært et mareritt de siste par årene. Anonymkode: fb5b1...252 Hun skal til Syden, og da er det vel nødvendi med bagasje og pass, så ja, vil si at hun trenger å være der 1,5 -2 timer før avgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 3. mai 2018 #24 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg har tilbragt natten på flyplassen noen ganger, og andre ganger tatt inn på hotell like ved. Mer komfortabelt på hotell, men helt greit å være på flyplassen på natta også. Og billigere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 3. mai 2018 #25 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg ville spandert taxi (men har ikke veldig dårlig råd heller). Om du forhåndsbestiller med billigste selskapene koster det ca. kr. 600-700 fra Oslo Sentrum. Om det ikke er natt-takst så tidlig, da kan det hende det blir litt mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 3. mai 2018 #26 Del Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, tirben skrev: Hun skal til Syden, og da er det vel nødvendi med bagasje og pass, så ja, vil si at hun trenger å være der 1,5 -2 timer før avgang. "Syden" er ikke et land. Man må ikke gjennom passkontrollen om man skal til Schengenland som f .eks. Spania, Frankrike, Italia eller Hellas. Men man må ha med pass. Skal man derimot til Bulgaria, Tyrkia eller Kypros må man gjennom passkontrollen. Køene i passkontrollen på Gardermoen kan være laaaaange, spesielt i sommermånedene og et av de verste tidspunktene er mellom ca 12 og 14, da flere fly fra non-Schengen går da og det er gjerne store maskiner med plass til 300+ passasjerer. F.eks. går det fly til Istanbul 14:10, Bangkok 14:15 og Dubai 14:30 - bare til disse tre flightene kan det være opp mot 1000 passasjerer totalt om flyene er fulle. Da blir det fort kø i passkontrollen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzette Skrevet 3. mai 2018 #27 Del Skrevet 3. mai 2018 Sover på flyplassen. Finner meg en krok og legger meg på bagasjen. Sover ganske greit sånn, og mer på flyet videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 8. mai 2018 #28 Del Skrevet 8. mai 2018 Vi skal overnatte på Park inn by Radisson. Får oppdatere om det var bra etterpå 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 8. mai 2018 #29 Del Skrevet 8. mai 2018 (endret) 1 time siden, missdior skrev: Vi skal overnatte på Park inn by Radisson. Får oppdatere om det var bra etterpå 😊 Der er det helt greitt, men dyrt. Fordel med gangavstand. Jeg pleier å ta flybussen. Endret 8. mai 2018 av reiseglad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 8. mai 2018 #30 Del Skrevet 8. mai 2018 2 timer siden, reiseglad skrev: Der er det helt greitt, men dyrt. Fordel med gangavstand. Jeg pleier å ta flybussen. Vi kommer med fly kvelden før fra en annen plass i landet, så vi gjorde det enkelt. Fikk dobbeltrom til 980 kr, så er fornøyd med det 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2018 #31 Del Skrevet 9. mai 2018 Siden du skal med tidligfly, er det til syden du skal? Da er oppmøte/innsjekk som regel to timer før. Dette fordi det gjerne er mange sydenfarere som sjelden reiser ellers og som ikke har peiling på innsjekk, sikkerhetskontroll osv. Jeg ville vurdert flybuss eller taxi. Dvs, jeg har så godt sovehjerte at jeg hadde sovnet både på OSL og på flyet. Anonymkode: 0b330...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå