AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Del Skrevet 1. mai 2018 Jeg har lyst til å bestille ferie, men ser at flyet går veldig tidlig. Om jeg ta første flytog så et jeg på Gardermoen kun en time før flyet går. Synes det er for kort tid. Alternativet da er å leie et billig hotellrom i nærheten eller ta siste flytog kvelden før og da være på flyplassen fra 0.30 til 6 da flyet går. Hotell koster en del så det frister lite å betale 1000 kr for en natt. Hvordan løste du dette? Billig overnatting? Sov på flyplassen? Anonymkode: 11dda...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Del Skrevet 1. mai 2018 Kjøre selv og betale for parkering? Hvor lenge skal du være borte? Anonymkode: 3c73e...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Del Skrevet 1. mai 2018 Har ikke bil så kjøring selv utgår. Anonymkode: 11dda...f41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Del Skrevet 1. mai 2018 Har sovet på flyplassen flere ganger, slitsomt, men det fungerer. Anonymkode: d5f2e...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mkigjen Skrevet 1. mai 2018 #5 Del Skrevet 1. mai 2018 Flybuss? Går tidlig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rozárka Skrevet 1. mai 2018 #6 Del Skrevet 1. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst til å bestille ferie, men ser at flyet går veldig tidlig. Om jeg ta første flytog så et jeg på Gardermoen kun en time før flyet går. Synes det er for kort tid. Alternativet da er å leie et billig hotellrom i nærheten eller ta siste flytog kvelden før og da være på flyplassen fra 0.30 til 6 da flyet går. Hotell koster en del så det frister lite å betale 1000 kr for en natt. Hvordan løste du dette? Billig overnatting? Sov på flyplassen? Anonymkode: 11dda...f41 Jeg sover på flyplassen med bagen under hodet og en jakke over meg og et halvt øye åpent. Aldri aleine, såklart. Så sover jeg videre på flyet. Noen ganger kan man få til en deal om fast pris med en taxi som kan kjøre deg fra feks Oslo S. Det kan bli billigere enn hotell også er man mer fleksibel med tanke på når man kommer til Oslo S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Del Skrevet 1. mai 2018 Taxi, flybuss, få skyss. Anonymkode: b5fb9...e63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Del Skrevet 1. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke bil så kjøring selv utgår. Anonymkode: 11dda...f41 Ok. Ville sovet på flyplassen da. Anonymkode: 3c73e...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
accobra Skrevet 1. mai 2018 #9 Del Skrevet 1. mai 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lyst til å bestille ferie, men ser at flyet går veldig tidlig. Om jeg ta første flytog så et jeg på Gardermoen kun en time før flyet går. Synes det er for kort tid. Alternativet da er å leie et billig hotellrom i nærheten eller ta siste flytog kvelden før og da være på flyplassen fra 0.30 til 6 da flyet går. Hotell koster en del så det frister lite å betale 1000 kr for en natt. Hvordan løste du dette? Billig overnatting? Sov på flyplassen? Anonymkode: 11dda...f41 Som regel har jeg klart å finne en annen flygning på et mer bekvemt tidspunkt. Når det ikke går har jeg tatt inn på et av hotellene nede ved Jessheim nord. Ofrer ikke nattesøvnen når jeg er på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 1. mai 2018 #10 Del Skrevet 1. mai 2018 Ja, du kan jo sove på flyplassen, men det er temmelig kjipt selv om det sikkert går det også. Jeg har ikke prøvd det selv, men tok nattbussen en gang og da kom jeg på Gardermoen grytidlig. Flyet gikk ikke før senere og jeg fikk ikke sove på flyplassen. Andre ganger har jeg bodd på hotell i nærheten av flyplassen. Synes det er ok selv om man må ut med en tusenlapp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 1. mai 2018 #11 Del Skrevet 1. mai 2018 Få en venn eller familiemedlem til å kjøre eller se om du finner noen å overnatte hos kvelden før :-) alternativt ta inn på et billig motell eller hos noen som tillater "couch surfring". Ellers tenker jeg én time bør holde altså, jeg er sjelden på flyplassen tidligere men d, iallfall ikke i Norge. Unnataket er om jeg reiser til Norge fra andre land, da er jec der gjerne 1,5- 2 timer før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 1. mai 2018 #12 Del Skrevet 1. mai 2018 Har alltid pleid ta flybussen de gangene jeg har reist med de tidligste avgangene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Del Skrevet 1. mai 2018 Jeg ville ikke satsa på at en time holder ol morgenen. Jeg tar ofte nattbussen til Gardermoen og er der rundt 5 om morningen og det er ofte helt stappet i sikkerhetskontrollen og innsjekk. Anonymkode: 24f5d...944 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Del Skrevet 1. mai 2018 Først og fremst, en time er rikelig. Særlig når det er tidlig morgen og sommer, da er det veldig sjeldent forsinkelser. Eneste gangen jeg er på flyplassen mer enn 60 min før er når jeg skal til USA/Asia, og må rekke passkontroll Om ikke, to alternativ. Flyplasshotell, de som ligger på andre siden av flyplassen koster ca 700 kr/natt, og har gratis shuttlebuss også grytidlig. Sove på flyplassen. Jeg har gjort det noen ganger, også steder som er en god del hakk under gardermoen. (men da har jeg og mannen sovet på skift). På Gardermoen kunne jeg fint funnet meg et hjørne, sikret bagasjen til meg selv, og sovet noen timer. Anonymkode: fb5b1...252 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 1. mai 2018 #15 Del Skrevet 1. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst, en time er rikelig. Særlig når det er tidlig morgen og sommer, da er det veldig sjeldent forsinkelser. Eneste gangen jeg er på flyplassen mer enn 60 min før er når jeg skal til USA/Asia, og må rekke passkontroll Om ikke, to alternativ. Flyplasshotell, de som ligger på andre siden av flyplassen koster ca 700 kr/natt, og har gratis shuttlebuss også grytidlig. Sove på flyplassen. Jeg har gjort det noen ganger, også steder som er en god del hakk under gardermoen. (men da har jeg og mannen sovet på skift). På Gardermoen kunne jeg fint funnet meg et hjørne, sikret bagasjen til meg selv, og sovet noen timer. Anonymkode: fb5b1...252 Har flere ganger vært grytidlig på Gardermoen og ofte er det MYE folk og laaaaang kø særlig i sikkerhetskontrollen. Mange charterfly går tidlig og disse er ofte store maskiner. I tillegg så er det ofte mange forretningsfolk som gjerne skal på dagstur. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Del Skrevet 1. mai 2018 Jeg har sovet på flyplassen, gikk fint det. Den ene gangen var jeg alene, men sov halvt oppå bagasjen, utstrakt på en benk. Var flere andre som gjorde det. Selvsagt ikke en god natts søvn, men jeg sov videre på flyet, og la meg tidlig på kvelden. Anonymkode: 72ad1...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. mai 2018 #17 Del Skrevet 1. mai 2018 Har sovet på Gardermoen, med unge. Gikk fint. Kjøpte med noen rimelige pledd som bare ble igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Del Skrevet 1. mai 2018 Sier som andre: Flybussen. Hvorfor ikke? Ja, toget går raskere og er sikkert litt mer komfortabelt, men hvis alternativet er å punge ut for hotellrom eller sove på en benk på flyplassen (og begge deler frister lite, ut fra det du skriver) må da flybussen være bedre. Såfremt du kommer deg til flybussen så tidlig, men om du ellers hadde tenkt å ta flytog har du vel en flybuss innen rekkevidde også. Fra bussterminalen i Oslo er du på Gardermoen over en time før første flytog dersom du tar første flybuss. Og det er mange linjer å velge blant, selv om ikke alle er fullt så tidlig igang som den fra sentrum. Anonymkode: 8497f...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Del Skrevet 1. mai 2018 Thon Hotel Gardermoen betalte jeg et sted mellom 5-600 sist. 70.- med shuttlebussen Gå inn på lavpriskalenderen til Thon Hotels Anonymkode: f5a02...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #20 Del Skrevet 1. mai 2018 De gangene jeg skal med veldig tidlige fly, har jeg "snudd" døgnet litt på hodet siste dagen. Jeg strekker ut døgnet dagen før (sover lite), pakker omtrent alt ferdig, og går til sengs rundt 19.30. Da blir det nesten en normal "natt" før jeg står opp igjen rundt 03.00 og tar bussen. Jeg betaler ikke 1000 kroner eller deromkring for et fint hotellrom hvis jeg likevel må dra meg ut av senga 04.30. Betaler gjerne 1000 eller mer, men da for en god natt søvn. Anonymkode: eefd8...8f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå